jubalong70 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du får ikke børste og du får ikke klippe... Dette bestemmer DU, ikke 2-åringen! Dropp balsamsprayen, det hjelper der og da, men gjør det verre på sikt... Enten tar du kampen om børsting, eller så klipper du håret hennes.... Og JA, jeg har ei jente på 5 med temperament, så jeg vet hvordan det er å krangle om hår... Poenget er at JEG bestemmer - og det skjønner en 2-åring godt... Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Mine to yngste beit på "Å gå på flokejakt". Mye prat mens en grer, og masse oppmerksomhet til hver floke som er tatt knekken på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Noen frisører har stoler som ser ut som lekebiler og/eller visning av tegnefilm under klippingen. Forhør deg litt med venner/foreldre i barnehagen om hvem som er de mest barnevennlige frisørene. Eventuelt kan du kanskje klippe selv mens hun sitter ved bordet og pusler med noe som holder henne opptatt? En bekjent klippet sønnen sin mens han sov! he he... heldigvis hadde gutten krøller - da synes skjevklipping mindre. :-) Jeg lurte på å holde håret sammen som en hestehale og så bare klippe rett av Ikke lett å klippe mens hun sover, luggen går greit da hun sover på rygg, men bak er litt verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg lurte på å holde håret sammen som en hestehale og så bare klippe rett av Ikke lett å klippe mens hun sover, luggen går greit da hun sover på rygg, men bak er litt verre. Ja, avklipping av hestehale kan være noe, men det blir jo skjevt, da. Bør nok helst jevnes ut etterpå. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg lurte på å holde håret sammen som en hestehale og så bare klippe rett av Ikke lett å klippe mens hun sover, luggen går greit da hun sover på rygg, men bak er litt verre. Det syns jeg absolutt ikke du skal gjøre. Tenk for et sjokk for Vesla å våkne dagen etter for så å finne ut at håret er borte. Ta henne med til frisøren, og bruk belønningsmetoden. "Når du har vært hos frisøren nå, skal vi gå i lekebutikken og kjøpe en liten ting." Slår hun seg fullstendig vrang får du bare tåle det. Der er tross alt DU som er sjefen. Og så får du jo trøste Vesla med at når håret vokser ut igjen blir det mye finere, og vil ikke lugge så fælt. Og så er det jo greit å få ordentlig fasong på det med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også to år Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg grer nøye (og klipper litt en sjelden gang) med balsamsåray etter bad foran barnetv et par ganger i uka. Da bryr hun seg ikke så veldig. Om morgenen må vi ta noen tak og av og til bruke noen spenner og slikt, og da bruker jeg en babybørste, og skryter masse av hvor fin hun blir. Hun må løpe til pappa med en gang og vise seg fram. Håret ble mye bedre da jeg klipte en del, så nå holder jeg det "halvkort" enn så lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 http://www.bobbys.no/index.php?artikkelID=3902&ledd1=41&ledd2=352 Denne børsten er fantastisk. Løp og kjøp! Hænger mig på denne ja. Troede egenligt ikke på reklamen som skulle demonstrere den, men alle problemer med at ordne hår er forsvunnet hos os efter at superbørsten kom i hus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skumring Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Balsamspray er fandens verk.... alvorlig talt, balsamspray gjør vondt verre. Håret bevarer en litt klebring / fuktig konsistens, og gjør at høysåta i bakhodet blir enda verre neste dag. Bruk heller vanlig balsam ved hårvask. Når du har hatt balsamen i håret, gre igjennom med en børste, før du skyller ut. Da er håret mye enklere å gre enn med balsamspray. Prøv gjerne balsamsprayen på deg selv, og se hvor lett håret er å gre etter en god natts søvn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skumring Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Balsamspray er fandens verk.... alvorlig talt, balsamspray gjør vondt verre. Håret bevarer en litt klebring / fuktig konsistens, og gjør at høysåta i bakhodet blir enda verre neste dag. Bruk heller vanlig balsam ved hårvask. Når du har hatt balsamen i håret, gre igjennom med en børste, før du skyller ut. Da er håret mye enklere å gre enn med balsamspray. Prøv gjerne balsamsprayen på deg selv, og se hvor lett håret er å gre etter en god natts søvn... Og en ting til, angående klipping, jeg syns ikke at langt, flokete hår er pent i det hele tatt. Klipp det heller vekk. Hun er for liten til å mene så mye om det. At hun er redd sakser er selvsagt et problem, men enten går du til frisøren og lover henne premie, eller så klipper du henne hjemme, for eksempel mens hun sitter i badekaret. Når håret er vått og henger ned bak på ryggen tar det deg ikke mange minutter å klippe det sånn at det ser sånn noen lunde ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Klipp. Kort og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Prøv Silkolje - spør hos frisøren. Bruk VELDIG lite, noen dråper i hendene dine, gni hendene slik at du har litt over hele håndflatene og klem forsiktig inn i håret... Dette hjelper virkelig mot floker... I tillegg får håret mer glans. Min datter bruker dette, men jeg har hår som lettere virker fett og kan ikke bruke Silkolje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Prøv Silkolje - spør hos frisøren. Bruk VELDIG lite, noen dråper i hendene dine, gni hendene slik at du har litt over hele håndflatene og klem forsiktig inn i håret... Dette hjelper virkelig mot floker... I tillegg får håret mer glans. Min datter bruker dette, men jeg har hår som lettere virker fett og kan ikke bruke Silkolje. Takk for tips. Datteren min har så fint hår, så veldig synd å måtte klippe det Det går greit å børste det sånn sett, men må bruke litt tvang da. Går lettere om håret er nyvasket, spraye litt balsamspray på (den gule for barn hva den nå heter) og børste, da går d kjapt å få ut flokene Men å sette opp håret i hestehale kan jeg drømme om, et par ganger jeg har fått det til. OM jeg får til å få opp håret nå vil hun bare dra ut igjen hårstrikket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.