uvitende......! Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Er det noen som vet hvordan man går frem når man ønsker å søke om permisjon fra barnehageplass? Vi har to barn i barnehage, og har fått en liten tass nå. Vi tenkte at de to eldste kanskje kunne være hjemme to dager i uken over nyttår, men vet ikke helt hvordan man går frem med dette.. Noen som har gjort dette???? De går i en "Trygge barnehager"- barnehage.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morraaa Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg er litt usikker på dette. Men slik har jeg løst det. Jeg har en jente på 2 1/2 år som har full plass i barnehage, men nå i høst fikk vi en baby. Vi kunne selvsagt søkt om å få mindre plass dette året eller hatt henne hjemme, men vi har valgt å beholde plassen. Dette rett og slett av praktiske grunner. Da kan vi ha henne i barnehagen så mye og lite vi vil Vi har ingen faste dager hun er hjemme, men dager jeg er sliten er det greit å sende henne av gårde, dager mannen min ikke kan levere og jeg ikke orker styre med å levere pga dårlig vær osv, så holder jeg henne hjemme. Eller dager vi bare vil kose Men stort sett er hun på barnehage hver dag. Jeg syns det er litt deilig, da får jeg alenetid med babyen, får tid til litt husarbeid samt å hvile meg når babyen sover og har energi til å ta meg av størstebarnet når hun kommer hjem fra barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Er det egentlig så mange kronene å spare på å ha redusert plass? jeg ville behldt plassen og tatt ut ungene de dagene jeg ønsket. Fr alt du vet kan det tenkes at du er sliten g trenger å være aleine med babyen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg er litt usikker på dette. Men slik har jeg løst det. Jeg har en jente på 2 1/2 år som har full plass i barnehage, men nå i høst fikk vi en baby. Vi kunne selvsagt søkt om å få mindre plass dette året eller hatt henne hjemme, men vi har valgt å beholde plassen. Dette rett og slett av praktiske grunner. Da kan vi ha henne i barnehagen så mye og lite vi vil Vi har ingen faste dager hun er hjemme, men dager jeg er sliten er det greit å sende henne av gårde, dager mannen min ikke kan levere og jeg ikke orker styre med å levere pga dårlig vær osv, så holder jeg henne hjemme. Eller dager vi bare vil kose Men stort sett er hun på barnehage hver dag. Jeg syns det er litt deilig, da får jeg alenetid med babyen, får tid til litt husarbeid samt å hvile meg når babyen sover og har energi til å ta meg av størstebarnet når hun kommer hjem fra barnehage. Jeg vurderte aldri å ha eldste barn (som var 3 da lillesøster kom) hjemme noen dager i uka da jeg var hjemme med baby. Jeg hadde forrige permisjon friskt i minne, og husker at jeg hadde mer enn nok med en baby om jeg ikke skulle ha en til å passe på også. De dagene det var planleggingsdag el i bhg og storesøster var hjemme sammen med oss var bare slitsomme og ikke hyggelig for noen av oss. Storesøster skulle alltid på do eller hadde andre presserende behov når jeg satt og ammet, og jeg fikk virkelig aldri hentet meg inn med en dupp om dagen mens lillesøster sov - for da skulle vi jo finne på noe hyggelig med storesøster. Men vi er alle forskjellige, og ikke minst barn er forskjellige. Min treåring var vel mer aktive enn de fleste, samt helt elendig til å pusle rundt og leke på egen hånd. Glad jeg hadde full bhg plass. Har også hørt bhg personale (bla svigermor som jobbet i bhg) si at mange barn blir litt utenfor når de har redusert plass. De får ikke vært med på alt de andre barna gjør, man snakker ofte om turer og opplevelser de ikke har deltatt på etc. Men der igjen er sikkert barn forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Ikke mye å spare- og du blir utslitt! Hadde selv to barnehagebarn da tredjemann ble født. Hadde heldigvis full plass. Men- de dagene det passet innimellom var de hjemme. Men det må sies at det ikke ble mange dagene på et år..... Vi leverte tidlig ca. 0800 hver dag (det trivdes barna best med). Kom inn i leken fra morgenen av, så hentet vi tidlig stort sett hver dag. Ca. 1430. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.