Gå til innhold

Hvilket nr er du i søskenflokken?

Anbefalte innlegg

Gjest statistikk

og hvordan har det formet deg? Hvis det har gjort det

Jeg er eldst av to. Min søster er fire år yngre enn meg. Jeg har alltid følt at jeg måtte være best i ting, det var så flaut at hun var så flinkere en meg på mange områder siden jeg var eldre enn henne. Jeg har alltid ønsket å være yngst, og kunne dra nytte av erfaringer som den eldste gjorde.

Hva med dere? og ja jeg kjeder meg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356218-hvilket-nr-er-du-i-s%C3%B8skenflokken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enebarn og det var greit som barn, men som voksen med døde foreldre, tanter og onkler er det noe jeg ikke unner noen. Jeg er nok ikke alene om å tenke slik for de fleste enebarn jeg kjenner har fått to eller tre unger akkurat som meg. Fettere og kusiner regnes ikke, de har sine egne søsken som de omgås.

Minst av tre. Alltid "den søteste" og ganske bortskjemt. Det har gitt meg god selvtillit, men er litt dårlig til å ta initiativ og ta små og store avgjørelser. Er vant til at "de store" fikser og bestemmer. (slikt som vår fars 80-års dag, eller hvordan fordeler vi hytta mellom oss i ferien og må den pusses opp. Slikt ordner eldstemann, eller han delegerer). Jeg får fortsatt flest julegaver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...