Gå til innhold

Barnehage i mellomjulen

Gjest Ikke bestemt ennå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Det pleier bare å være et fåtall barn i vår barnehage i mellomjulen. Dette er barn som har et reelt behov. Ingen her som har barna i barnehagen i julen for "barnas" skyld. Og det er greit tenker jeg. Det er godt for barna med litt barnehagefri innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi en gang eller to hadde barna i barnehage en dag eller to i julen. Ene dagen var vi vel begge på jobb og en gang tok vi oss rett og slett en skitur sammen uten barn. Luksus! :)

Det telte selvfølgelig at barna ØNSKET å gå i barnehagen - det var jo der vennene var, og de syntes nok det ble vel mye familieselskaper uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier bare å være et fåtall barn i vår barnehage i mellomjulen. Dette er barn som har et reelt behov. Ingen her som har barna i barnehagen i julen for "barnas" skyld. Og det er greit tenker jeg. Det er godt for barna med litt barnehagefri innimellom.

Hvem har reelt behov i forhold til hvilke andre? Jeg har hatt ungene i barnehagen flere ganger mellom jul og nyttår. Det blir jo kjedelig å gå hjemme med mamma så mange dager på rad, særlig fordi det ofte ikke var andre barn ute og lekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt snuppa i barnehagen i romjula jeg, selvom jeg kunne hatt behov for det en dag eller to. Hun har vært med meg på jobb evt (jobber også i bhg, men ikke i hennes), vært med pappa'n på jobb en dag, og resten har vi fri sammen.

Hadde jeg hatt fri hele romjula i år, hadde hun ikke vært i barnehagen da heller, nei (men jeg tror jeg må jobbe mesteparten av den... har sagt i bhg at hun tar fri, så blir hun med meg en dag, sambo en dag og er hos besteforeldre en dag - så tar kanskje sambo fri en dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Hvem har reelt behov i forhold til hvilke andre? Jeg har hatt ungene i barnehagen flere ganger mellom jul og nyttår. Det blir jo kjedelig å gå hjemme med mamma så mange dager på rad, særlig fordi det ofte ikke var andre barn ute og lekte

''Hvem har reelt behov i forhold til hvilke andre?''

Med reelt behov mener jeg dem som må på jobb mellomjula. At småen kan kjede seg hjemme er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvem har reelt behov i forhold til hvilke andre?''

Med reelt behov mener jeg dem som må på jobb mellomjula. At småen kan kjede seg hjemme er en annen sak.

Det er kjedelig å kjede seg så mange dager, jeg tror unger har godt av noen timer å leke med andre og mammaer kanskje godt av å slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen juler mens vi hadde barnehagebarn sendte vi ungene i bhg noen timer og tok oss en lang skitur. Da fikk ungene lekt med vennene sine, og vi fikk slappet av med litt "voksen"-skidag.

Det var ok både for store og små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt snuppa i barnehagen i romjula jeg, selvom jeg kunne hatt behov for det en dag eller to. Hun har vært med meg på jobb evt (jobber også i bhg, men ikke i hennes), vært med pappa'n på jobb en dag, og resten har vi fri sammen.

Hadde jeg hatt fri hele romjula i år, hadde hun ikke vært i barnehagen da heller, nei (men jeg tror jeg må jobbe mesteparten av den... har sagt i bhg at hun tar fri, så blir hun med meg en dag, sambo en dag og er hos besteforeldre en dag - så tar kanskje sambo fri en dag...)

Det må da være forferdelig kjedelig for barn å være med på jobb? Mine ville gått på veggen etter en time, og ikke ville jeg fått gjort så mye selv heller. Jeg lurer nesten på om det er for egen samvittighets skyld at en ikke i stedet sender barnet i barnehage den dagen, om en har muligheten. De (dvs. mine) ville utvilsomt hatt det langt morsommere i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt våre små i barnehagen etpar dager i romjulen. Korte koselige dager, de gangene jeg har jobbet har det stort sett vært 09-14 og da har de hatt tilsvarende kort dag. Koselig påfyll for både store og små :-)

I år er det første gang vi har skolebarn, som ikke har noe tilbud i romjulen, så han må nok være hjemme eller sammen med en av oss på jobb, men minsten skal i barnehagen tre dager.

Vi har ingen familie i nærheten og skal ikke i et eneste juleselskap hele julen så for oss er det _nesten_ vanlig uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å kjede seg så mange dager, jeg tror unger har godt av noen timer å leke med andre og mammaer kanskje godt av å slappe av litt.

Helt enig med deg. Jeg ville ikke sendt barna i barnehagen hele romjula om jeg ikke hadde direkte behov for det, men mange barn vil synes det er morsomt å komme innom barnehagen i romjulen. Jeg mistenker nesten at noen unngår barnehagen i romjulen for sin egen samvittighets skyld, evt. tenker på hva andre vil si.

Men nå bor jeg i Oslo, hvor det bestandig er en del barn i barnehagen. Folk jobber til ulike tider, og mange barnehageforeldre tar ferie til andre tider enn i skoleferiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være forferdelig kjedelig for barn å være med på jobb? Mine ville gått på veggen etter en time, og ikke ville jeg fått gjort så mye selv heller. Jeg lurer nesten på om det er for egen samvittighets skyld at en ikke i stedet sender barnet i barnehage den dagen, om en har muligheten. De (dvs. mine) ville utvilsomt hatt det langt morsommere i barnehagen.

Mine har vært med på jobb noen få ganger, og siden jeg har hatt kontorjobb har det fort blitt kjedelig. Dvs., jeg har jo tatt med små skjermer og DVD-filmer til dem, da, men for oss har dette med unger på jobb vært en nødløsning.

Nå tror jeg UlrikkeE jobber i barnehage selv, så da er det kanskje morsommere å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært med på jobb noen få ganger, og siden jeg har hatt kontorjobb har det fort blitt kjedelig. Dvs., jeg har jo tatt med små skjermer og DVD-filmer til dem, da, men for oss har dette med unger på jobb vært en nødløsning.

Nå tror jeg UlrikkeE jobber i barnehage selv, så da er det kanskje morsommere å være med.

Men hvorfor ha med barn på jobb, selv om en jobber i barnehage? Ikke skjønner jeg at det er tillatt å ha med eget barn på jobb i banehage heller, med mindre en med sikkerhet vet at det er få barn i forhold til voksne disse dagene.

En kan jo ikke gi eget barn særlig oppmerksomhet disse dagene, og da kan jeg ikke skjønner at det har det vel så bra i egen barnehage.

Men nå uttaler jeg meg med tanke på hvordan jeg antar egne barn ville følt det, barn er jo ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor ha med barn på jobb, selv om en jobber i barnehage? Ikke skjønner jeg at det er tillatt å ha med eget barn på jobb i banehage heller, med mindre en med sikkerhet vet at det er få barn i forhold til voksne disse dagene.

En kan jo ikke gi eget barn særlig oppmerksomhet disse dagene, og da kan jeg ikke skjønner at det har det vel så bra i egen barnehage.

Men nå uttaler jeg meg med tanke på hvordan jeg antar egne barn ville følt det, barn er jo ulike.

De har vel en viss oversikt over hvor mange barn det er, tenker jeg, og man kan neppe ha med eget barn om det blir for mange pr. voksen i hht forskriftene.

Mine hadde nok digget det om jeg jobbet i barnehage og de kunne være med dit, men heldigvis - for alle barns velferd og sånt - så har jeg aldri jobbet et slik sted.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i tre barnehager de siste 10 årene - alle steder har det vært tillatt å ha med egne barn på jobb (det er jo ikke snakk om fire dager i strekk, men en dag i ny og ne)

Nei, hun får ikke mye oppmerksomhet - men det er helt ok! Hun koser seg, og velger selv å være med på min jobb framfor å være i egen barnehage.

At jeg gjør det for egen samvittighets skyld? Vel, så lenge jeg har mulighet, og hun velger å være med hvis hun blir spurt, så er det kanskje min egen samvittighet som ikke sender henne i bhg når hun ikke må...

Hadde jeg jobbet på kontor og det gjaldt hver dag, hadde det selvsagt vært en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde barnehagebarn var de ofte i barnehagen et par dager i mellomjulen. De hadde rolige dager med få barn, vi voksne har litt kortere arbeidsdag i mellomjulen, så litt feriefølelse og hvile ble det på oss likevel. På den måten sparte vi heller feriedagene til travlere perioder hvor vi trengte dem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planla barnehage i mellomjulen for noen år siden. Da skulle vi voksne pusse opp 2. etasje- og planla full sjauing på dagtid for å bli ferdig. Så viste det seg at barnehagen ikke holdt åpen.......

Har dermed alltid vært nødt til å ta fri i mellomjulen etter det!

Tror barna har det kjekkere i barnehagen enn med på jobb. kanskje kortere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ommmmmmmm

Nå har jeg fødselspermisjon og mannen min pleier å ha ferie hver jul pga lavaktivitet i firmaet, så vi tenkte ha eldstejenta hjemme i jula.

Kjekt å få litt familietid alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne har jobbfri i jula, og vi bor heldigvis slik at det er mange barn hjemme å leke med, slik at det både er stas og koselig for ungene å ha helt fri fra hhv barnehage og skole i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...