Gå til innhold

Gelius kan få fyken

Anbefalte innlegg

Gjest det var på tide, spør du meg.....

Gelius kan for min del gjøre hva han vil.

MEN en prest i den norske kirken, kan absolutt ikke gjøre eller si hva som helst.

Det finnes _mange_ gode prester i kirken - som ikke har behov for slike pr-stunts som Gelius tydeligvis har behov for. Men som likevel (eller kanskje nettopp derfor) gjør en utmerket jobb i sine menigheter.

Jeg forstår ikke hvorfor Gelius i det hele tatt har et ønske om å være prest i kirken når hans måte å handle på, kolliderer så ofte med presterollen hans....

Det er viktig med nytenkning og diskusjon også i kirken. Men Gelius har vel i bunn og grunn tilført veldig mye strid og ubehageligheter.

Og nå inntar han vel rollen som den stakkars misforståtte...som om han ikke visste at hans stilling sto i faresonen nå.

''Jeg forstår ikke hvorfor Gelius i det hele tatt har et ønske om å være prest i kirken når hans måte å handle på, kolliderer så ofte med presterollen hans....

''

Det har vel mange lurt på lenge. La oss endelig bli kvitt han, og så kan han foreta sine pr-stunt via en annen arena.

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

27

• Mandolaika

21

• Sør

14

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

MEN en prest i den norske kirken, kan absolutt ikke gjøre eller si hva som helst.

Det finnes _mange_ gode prester i kirken - som ikke har behov for slike pr-stunts som Gelius tydeligvis har behov for. Men som likevel (eller kanskje nettopp derfor) gjør en utmerket jobb i sine menigheter.

Jeg forstår ikke hvorfor Gelius i det hele tatt har et ønske om å være prest i kirken når hans måte å handle på, kolliderer så ofte med presterollen hans....

Det er viktig med nytenkning og diskusjon også i kirken. Men Gelius har vel i bunn og grunn tilført veldig mye strid og ubehageligheter.

Og nå inntar han vel rollen som den stakkars misforståtte...som om han ikke visste at hans stilling sto i faresonen nå.

''MEN en prest i den norske kirken, kan absolutt ikke gjøre eller si hva som helst'' Hva rent konkret er du mener Gelius har gjort (sagt) som han ikke kan gjøre (si) som prest?

''MEN en prest i den norske kirken, kan absolutt ikke gjøre eller si hva som helst'' Hva rent konkret er du mener Gelius har gjort (sagt) som han ikke kan gjøre (si) som prest?

Kvarme er da et problem, det viste de jo når de ansatte han.

Kvarme er ikke "helt god", nei. Men i dette tilfelle synes jeg at det er Einar Gelius som har gjort x-antall dumme ting og må ta konsekvensen av det. Hvor mange andre (prester) er det som til stadighet må irettesettes av sin overordnede....

Annonse

Beklager hakk i plata - klikket som bestatt når jeg ikke fikk meldingen igjennom første gang... ;-)

I følge VG etter at boka kom ut, er kirka hans en av de mest besøkte i landet. Det er en av få kirker det faktisk er folk i også utenom dåp, begravelse og død, og årsaken er nettopp at han ikke er som andre prester.

Men fy! Vi ønsker da ikke at folk skal gå i kirken! :D

Er kanskje der skoen trykker også for blant annet Kvarme, mannen er POPULÆR selv om han ikke er stueren for mange i kirken.

Jeg kan vel bare sitere Fagforbundet Teologenes leder: ''Arbeidsgiver forventer en viss lojalitet og at ansatte følger de regler som er satt. Kirken skiller seg i så måte ikke fra arbeidslivet forøvrig. Når noen tøyer reglene er det vanlig at arbeidsgiver reagerer''

Gjest Det vet jo alle

Kvarme er ikke "helt god", nei. Men i dette tilfelle synes jeg at det er Einar Gelius som har gjort x-antall dumme ting og må ta konsekvensen av det. Hvor mange andre (prester) er det som til stadighet må irettesettes av sin overordnede....

Jeg er enig med deg at det er sikkert ikke lett å være sjefen til Gelius. Men han fremstår nok som mer menneskelig enn Kvarme. Derfor har folk lettere for å identifisere seg med han.

Personlig hadde jeg nok hatt større problemer med å være sjef for Kvarme enn for Gelius. Men nå har jeg ingen stor oversikt over hva Gelius egentlig har gjort så mye av galt, han har vel heller vært mer utradisjonell.

Jeg tror ikke de får sparket Gelis. Det kommer til å bli store protester og kirken kommer til å bli enda fjerne for folk flest enn det den er i dag.

Annonse

Gjest Det vet jo alle

Jeg kan vel bare sitere Fagforbundet Teologenes leder: ''Arbeidsgiver forventer en viss lojalitet og at ansatte følger de regler som er satt. Kirken skiller seg i så måte ikke fra arbeidslivet forøvrig. Når noen tøyer reglene er det vanlig at arbeidsgiver reagerer''

Ironiskt nok er det sikkert Kvarme som kolliderer mest med folks etikk og moral. Husker bare at jeg var veldig uenig med han. Men husker ikke om det gjaldt kvinnelige prester(tenk for en katastrofe) eller homomfile.

For noen uker siden var det en Iman som snakket positivt om homofili. Han skiller seg veldig ut fra de fleste imaner. Muslimene er som kjent selv enda mindre tolerante mot homofile en de fleste av dagens kristne.

Burde arbeidsmiljøloven kunne brukes mot ham fordi han taler på tross av sin religion?

Det er ikke lenge siden kristne generelt hadde samme synet på homofili som de fleste muslimer, men i store deler av Norge har gått framover. Det er pga sånne som Gelius, de som har tatt avstand fra ondskapsfulle tekster i bibelen, at kristendommen i mindre grad enn tidligere er en svært fordømmende religion. Joda, den er fortsatt fordømmende, men ikke i samme grad som tidligere.

Jeg tror vi skal være glade for typer som Gelius. Det er pga sånne som ham, de som har talt tekstene midt imot, at kvinner får stemme og at homofili, i hvert fall sammenlignet med før (hvis man ser bort fra visse fanatiske miljøer), er lovlig og i større grad enn før akseptabelt.

Jeg bryr meg ikke om kirken og burde kose meg hver gang de skyter seg i leggen, og det gjør de hvis de sparker Gelius.

Gjest Det vet jo alle - men ikke fagforeningen

Hvis jeg hadde vært Gelius så hadde jeg ikke følt at jeg hadde mye støtte i Fagforeningen. Alt de sa har gikk jo i Kvarmes favør.

http://www.dagbladet.no/2010/11/17/nyheter/innenriks/kirken/einar_gelius/14335305/

For noen uker siden var det en Iman som snakket positivt om homofili. Han skiller seg veldig ut fra de fleste imaner. Muslimene er som kjent selv enda mindre tolerante mot homofile en de fleste av dagens kristne.

Burde arbeidsmiljøloven kunne brukes mot ham fordi han taler på tross av sin religion?

Det er ikke lenge siden kristne generelt hadde samme synet på homofili som de fleste muslimer, men i store deler av Norge har gått framover. Det er pga sånne som Gelius, de som har tatt avstand fra ondskapsfulle tekster i bibelen, at kristendommen i mindre grad enn tidligere er en svært fordømmende religion. Joda, den er fortsatt fordømmende, men ikke i samme grad som tidligere.

Jeg tror vi skal være glade for typer som Gelius. Det er pga sånne som ham, de som har talt tekstene midt imot, at kvinner får stemme og at homofili, i hvert fall sammenlignet med før (hvis man ser bort fra visse fanatiske miljøer), er lovlig og i større grad enn før akseptabelt.

Jeg bryr meg ikke om kirken og burde kose meg hver gang de skyter seg i leggen, og det gjør de hvis de sparker Gelius.

Hva er en Iman?

Hvis du vil jeg skal begynne å rette på alle dine skrivefeil, er det bare å si fra, men hvis du ikke forsto hva jeg mente med ordet, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Er det noe å bli så sur for da? Siden du skrev iman to ganger tenkte jeg at du kanskje trodde det ble skrevet slik. Jeg googlet iman også, i tilfelle det faktisk var noe som het det også, som jeg ikke hadde fått med meg.

Rimelig piggene ute i dag?

Er det noe å bli så sur for da? Siden du skrev iman to ganger tenkte jeg at du kanskje trodde det ble skrevet slik. Jeg googlet iman også, i tilfelle det faktisk var noe som het det også, som jeg ikke hadde fått med meg.

Rimelig piggene ute i dag?

Ingen pigger ute, men hvis du skal ta skrivefeil på dol har du en heftig jobb foran deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...