Mandolaika Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvorfor kan han ikke fortsette som prest? Kristendommen har vært i kontinuerlig forandring siden tidenes morgen, og Gelius går ikke imot bibelen. Det eneste han gjør er å framstå som vanlig - og dermed i utakt med kirken. Det eneste eksempelet over der Gelius muligens har brutt sine instrukser, er den hvor han på fotballkamp ba politiet om å ringe en annen prest. Ingen av de andre eksemplene støtte andre enn kirken. Selv Lyn syntes begravelsen var artig (det er sånne ting som gjøres i forbindelse med kamper - for å skape blest, men Kvarme ser nok ikke mye fotball ...). Ingen tok skade av at han viet noen i en telefonkiosk, Arne Næss var ganske sikkert fornøyd med en prest som ikke var tradisjonell da han ble gravlagt (det var vel derfor de ba om Gelius?), og hva er galt med en prest som danser på tv? Det eneste vi ser nå er en haug med kristenfanatikere som mener Gelius bryter med bibelen. Altså: Her snakker vi om en som bryter med en av tidenes ondeste bøker. Det er ikke spesielt mange prester som følger den ordrett lenger. Men viktigst av alt er det vel hva hans menighet tenker, og de støtter ham. Han har også en av få menigheter i Norge utenfor bibelbeltet som faktisk møter opp i kirken på søndager. Jeg gjetter på at Gelius får bli i sin rolle. Kvarme leser nok meningsmålinger han også, og han selger seg. Det er det kirken er mest bekymret for: At folket skal snu dem ryggen, og det gjør de, nettopp pga sånne som Kvarme og det han representerer. De er ikke spesielt inne i tiden. For øvrig var Kvarme omstridt allerede da han ble biskop, så det er ikke noe nytt at denne mørkemannen kalles mørkemann. Det har han blitt kalt fra dag 1. Jeg har ingen respekt for Gelius lenger. Han framstår som en klovn. Han blander kort og trekker grenser altfor langt. Du kan kalle Kvarme en mørkemann så mye du vil, det forandrer ikke på det Gelius har gjort og det faktum at også Stålsett og politiet hadde problemer med ham. Han vil rett og slett ikke innrette seg etter sin arbeidsinstruks og de gjeldende reglene, da får man normalt sett til slutt sparken, også andre steder i arbeidslivet. Han må gjerne la være å innrette seg, men da kan han ikke være ansatt som prest i den norske kirke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvorfor kan han ikke fortsette som prest? Kristendommen har vært i kontinuerlig forandring siden tidenes morgen, og Gelius går ikke imot bibelen. Det eneste han gjør er å framstå som vanlig - og dermed i utakt med kirken. Det eneste eksempelet over der Gelius muligens har brutt sine instrukser, er den hvor han på fotballkamp ba politiet om å ringe en annen prest. Ingen av de andre eksemplene støtte andre enn kirken. Selv Lyn syntes begravelsen var artig (det er sånne ting som gjøres i forbindelse med kamper - for å skape blest, men Kvarme ser nok ikke mye fotball ...). Ingen tok skade av at han viet noen i en telefonkiosk, Arne Næss var ganske sikkert fornøyd med en prest som ikke var tradisjonell da han ble gravlagt (det var vel derfor de ba om Gelius?), og hva er galt med en prest som danser på tv? Det eneste vi ser nå er en haug med kristenfanatikere som mener Gelius bryter med bibelen. Altså: Her snakker vi om en som bryter med en av tidenes ondeste bøker. Det er ikke spesielt mange prester som følger den ordrett lenger. Men viktigst av alt er det vel hva hans menighet tenker, og de støtter ham. Han har også en av få menigheter i Norge utenfor bibelbeltet som faktisk møter opp i kirken på søndager. Jeg gjetter på at Gelius får bli i sin rolle. Kvarme leser nok meningsmålinger han også, og han selger seg. Det er det kirken er mest bekymret for: At folket skal snu dem ryggen, og det gjør de, nettopp pga sånne som Kvarme og det han representerer. De er ikke spesielt inne i tiden. For øvrig var Kvarme omstridt allerede da han ble biskop, så det er ikke noe nytt at denne mørkemannen kalles mørkemann. Det har han blitt kalt fra dag 1. ''Det eneste eksempelet over der Gelius muligens har brutt sine instrukser, er den hvor han på fotballkamp ba politiet om å ringe en annen prest. '' Jeg har ikke så sterke synspunkter på hvorvidt han bør sies opp eller ikke, men synes nok at bruken av deler fra begravelsesritualet i reklameøiemed var _langt_ over streken. Videre at han viser svært dårlig skjønn ved å ikke gjøre jobben sin når politiet vil at han skal bistå i forbindelse med et dødsfall mens han har vakt. Dersom det viser seg at menighetsrådet og flertallet i meningheten hans ønsker at han skal fortsette, så er det etter mitt syn et sterkt argument for at han ikke sies opp. Men det er jo i såfall viktig å være sikker på at det virkelig er representativt det som uttales i den forbindelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 http://www.nrk.no/contentfile/file/1.7385982!geliusbrev.pdf Bare det at han ikke var tilgjengelig/velvillig til å hjelpe politiet i forbindelse med et dødsfall, er en enormt stor feil... Jeg beveger meg på tynn is her siden jeg ikke kjenner arbeidsinnstuksen til prester, men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? Han ga jo nr til en annen prest, og sånn i utgangspunktet er jo dét helt pari for de fleste yrker. Men som sagt - aner ikke om dette er akseptabel praksis for prester. På et generellt nivå ser jeg at Gelius er både flåsete og pr-kåt, men samtidig syns jeg han er god til å formidle at kristendom ikke må komme i følge med én type moral, etikk og ikke minst humor. Jeg trenger ikke dele alle hans meninger eller hans sans for humor for å mene at dét er flott. Likevel heller jeg ettehvert mot å håpe at Kvarme avsetter Gelius, slik at kirken tydelig viser hvor lav takhøyde kirken har. Om ikke mange år er det i såfall min spådom at stadig flere vil benytte andre steder for sine ritualer enn DNK vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg beveger meg på tynn is her siden jeg ikke kjenner arbeidsinnstuksen til prester, men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? Han ga jo nr til en annen prest, og sånn i utgangspunktet er jo dét helt pari for de fleste yrker. Men som sagt - aner ikke om dette er akseptabel praksis for prester. På et generellt nivå ser jeg at Gelius er både flåsete og pr-kåt, men samtidig syns jeg han er god til å formidle at kristendom ikke må komme i følge med én type moral, etikk og ikke minst humor. Jeg trenger ikke dele alle hans meninger eller hans sans for humor for å mene at dét er flott. Likevel heller jeg ettehvert mot å håpe at Kvarme avsetter Gelius, slik at kirken tydelig viser hvor lav takhøyde kirken har. Om ikke mange år er det i såfall min spådom at stadig flere vil benytte andre steder for sine ritualer enn DNK vil jeg tro. ''Likevel heller jeg ettehvert mot å håpe at Kvarme avsetter Gelius, slik at kirken tydelig viser hvor lav takhøyde kirken har.'' Jeg var inne på samme tanke i dag. Mon tro om kirka viser sitt sanne jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg beveger meg på tynn is her siden jeg ikke kjenner arbeidsinnstuksen til prester, men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? Han ga jo nr til en annen prest, og sånn i utgangspunktet er jo dét helt pari for de fleste yrker. Men som sagt - aner ikke om dette er akseptabel praksis for prester. På et generellt nivå ser jeg at Gelius er både flåsete og pr-kåt, men samtidig syns jeg han er god til å formidle at kristendom ikke må komme i følge med én type moral, etikk og ikke minst humor. Jeg trenger ikke dele alle hans meninger eller hans sans for humor for å mene at dét er flott. Likevel heller jeg ettehvert mot å håpe at Kvarme avsetter Gelius, slik at kirken tydelig viser hvor lav takhøyde kirken har. Om ikke mange år er det i såfall min spådom at stadig flere vil benytte andre steder for sine ritualer enn DNK vil jeg tro. ''Jeg beveger meg på tynn is her siden jeg ikke kjenner arbeidsinnstuksen til prester, men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? Han ga jo nr til en annen prest, og sånn i utgangspunktet er jo dét helt pari for de fleste yrker. Men som sagt - aner ikke om dette er akseptabel praksis for prester. '' Han hadde beredsskapsvakt akkurat da, det var derfor politiet kontaktet nettopp ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Takk for linken. Derfra var ikke veien lang til denne linken http://www.nrk.no/contentfile/file/1.7385982!geliusbrev.pdf som jo gir et klart bilde av Gelius virke. Selvsagt er ikke boken den eneste grunnen. Latterlig å høre folk snakke om religionsfrihet mm. i denne sammenhengen. Ja, der var det mye! Hadde man klart å overføre dette til f eks min jobb, som i aller høyeste grad er sekulær, så hadde jeg sikkert fått sparken for lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Takk for linken. Derfra var ikke veien lang til denne linken http://www.nrk.no/contentfile/file/1.7385982!geliusbrev.pdf som jo gir et klart bilde av Gelius virke. Selvsagt er ikke boken den eneste grunnen. Latterlig å høre folk snakke om religionsfrihet mm. i denne sammenhengen. Ja, der var det mye! Hadde man klart å overføre dette til f eks min jobb, som i aller høyeste grad er sekulær, så hadde jeg sikkert fått sparken for lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Tror det er veldig mange ikke-kristne som synes det er feil å avsette Gelius - det er derfor meningsmålingene blir såpass gode for Gelius... Det går an å både mislike Kvarmes konservative syn _og_ ha fått nok av Gelius' sprell. ''Det går an å både mislike Kvarmes konservative syn _og_ ha fått nok av Gelius' sprell.'' Og så går det an å mislike Kvarmes konservative syn og synes at det er helt ok med prester av Gelius' kaliber, MEN LIKEVEL ha forståelse for at kirken mener Gelius har vist grov uforstand i tjenesten/har grovt krenket sine tjenesteplikter/ved utilbørlig atferd vist seg uverdig til sin stilling osv som det står om i loven. Grensene for hva som er "uverdig" kan ikke trekkes likt for alle yrker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 ''Det eneste eksempelet over der Gelius muligens har brutt sine instrukser, er den hvor han på fotballkamp ba politiet om å ringe en annen prest. '' Jeg har ikke så sterke synspunkter på hvorvidt han bør sies opp eller ikke, men synes nok at bruken av deler fra begravelsesritualet i reklameøiemed var _langt_ over streken. Videre at han viser svært dårlig skjønn ved å ikke gjøre jobben sin når politiet vil at han skal bistå i forbindelse med et dødsfall mens han har vakt. Dersom det viser seg at menighetsrådet og flertallet i meningheten hans ønsker at han skal fortsette, så er det etter mitt syn et sterkt argument for at han ikke sies opp. Men det er jo i såfall viktig å være sikker på at det virkelig er representativt det som uttales i den forbindelse. ''men synes nok at bruken av deler fra begravelsesritualet i reklameøiemed var _langt_ over streken'' Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har ingen respekt for Gelius lenger. Han framstår som en klovn. Han blander kort og trekker grenser altfor langt. Du kan kalle Kvarme en mørkemann så mye du vil, det forandrer ikke på det Gelius har gjort og det faktum at også Stålsett og politiet hadde problemer med ham. Han vil rett og slett ikke innrette seg etter sin arbeidsinstruks og de gjeldende reglene, da får man normalt sett til slutt sparken, også andre steder i arbeidslivet. Han må gjerne la være å innrette seg, men da kan han ikke være ansatt som prest i den norske kirke. Eventuelt kan vi forandre på den norske kirke. For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted. Men det er fascinerende å se at kirken ikke forstår dette selv. Når det gjelder Gelius har jeg ingen store meninger om ham. Han virker i overkant pr-kåt for min del, men det er alltid befriende å se representanter for en steinalderreligion stå imot det etablerte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg beveger meg på tynn is her siden jeg ikke kjenner arbeidsinnstuksen til prester, men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? Han ga jo nr til en annen prest, og sånn i utgangspunktet er jo dét helt pari for de fleste yrker. Men som sagt - aner ikke om dette er akseptabel praksis for prester. På et generellt nivå ser jeg at Gelius er både flåsete og pr-kåt, men samtidig syns jeg han er god til å formidle at kristendom ikke må komme i følge med én type moral, etikk og ikke minst humor. Jeg trenger ikke dele alle hans meninger eller hans sans for humor for å mene at dét er flott. Likevel heller jeg ettehvert mot å håpe at Kvarme avsetter Gelius, slik at kirken tydelig viser hvor lav takhøyde kirken har. Om ikke mange år er det i såfall min spådom at stadig flere vil benytte andre steder for sine ritualer enn DNK vil jeg tro. '' men er det sånn at de alltid skal være tilgjengelige altså? '' Han hadde vakt. Og hadde lagt igjen vakttelefonen utenfor stadion? Den presten han mente kunne ta over for ham var ikke å få tak i såvidt jeg husker. Han mente at politiet kunne vente til fotball-omgangen var over. Jeg er rimelig interessert i fotball og kunne nok ønsket meg å svare slik om min jobb hadde ringt meg på kamp (hvis jeg _ikke_ hadde vakt). Men nå jobber jeg med datamaskiner og ikke tragiske dødsfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Eventuelt kan vi forandre på den norske kirke. For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted. Men det er fascinerende å se at kirken ikke forstår dette selv. Når det gjelder Gelius har jeg ingen store meninger om ham. Han virker i overkant pr-kåt for min del, men det er alltid befriende å se representanter for en steinalderreligion stå imot det etablerte. ''For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted.'' Jeg klarer ikke å bli helt enig med meg selv når det gjelder dette. På den ene side tenker jeg at det er flott når kirken viser sitt sanne jeg ved å være mørkemenn som raser mot homofili og alskens styggedom, slik at den gemene hop omsider tar til fornuften og kaster ikke bare sitt eget medlemsskap på båten men avskaffer hele statskirka. Men på den annen side tenker jeg at det kan være noe fint med å ha en statskirke som ikke ønsker å skyve fra seg den store medlemsmassen som stort sett bare bruker kirka til jul og bryllup, for da er det grenser for hvor "mørkemennaktige" de kan være. De strekker seg littt lenger for å være litt rrundere i kanten enn private menigheter som tar'n helt ut. ''Når det gjelder Gelius har jeg ingen store meninger om ham. Han virker i overkant pr-kåt for min del, men det er alltid befriende å se representanter for en steinalderreligion stå imot det etablerte.'' Helt enig, og jeg vil mye heller beholde han som prest enn dem som ikke praktiserer nestekjærlighet overfor f eks homofile. Men det å synes det er artig med en som står i mot det etablerte står ikke i motstrid til forståelsen av at han neppe har vært en tjenestemann som har opptrådt slik ssom man burde i et ansettelsesforhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 ''Det eneste eksempelet over der Gelius muligens har brutt sine instrukser, er den hvor han på fotballkamp ba politiet om å ringe en annen prest. '' Jeg har ikke så sterke synspunkter på hvorvidt han bør sies opp eller ikke, men synes nok at bruken av deler fra begravelsesritualet i reklameøiemed var _langt_ over streken. Videre at han viser svært dårlig skjønn ved å ikke gjøre jobben sin når politiet vil at han skal bistå i forbindelse med et dødsfall mens han har vakt. Dersom det viser seg at menighetsrådet og flertallet i meningheten hans ønsker at han skal fortsette, så er det etter mitt syn et sterkt argument for at han ikke sies opp. Men det er jo i såfall viktig å være sikker på at det virkelig er representativt det som uttales i den forbindelse. Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer på begravelsesstuntet. Det var da et artig forspill til kampen, og betydelig penere enn de fleste andre hatstrategier når det varmes opp til kamp i fotball/hockey. Jeg tror ikke dere som reagerer på dette vet stort om fotballkulturen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Eventuelt kan vi forandre på den norske kirke. For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted. Men det er fascinerende å se at kirken ikke forstår dette selv. Når det gjelder Gelius har jeg ingen store meninger om ham. Han virker i overkant pr-kåt for min del, men det er alltid befriende å se representanter for en steinalderreligion stå imot det etablerte. ''For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted.'' Sa Jesus noen plass, at gå ut og skap store rikdommer i kirker og la pave/biskoper bestemme/ombestemme Mine Ord? NEI! Jeg blir gal av å se kirken, biskoper og prester som noe positivt. Kan ikke lese noen sted i Bibelen, at Jesus sier du må studere syv år for å bli prest...? Jesus var hjemløs, men paven sitter i sitt overdådige palass med atten tjenere på hver finger.....? Jesus sa: "Følg meg!" Ønske om makt er et råtten punkt i ethvert menneske.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 ''For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted.'' Jeg klarer ikke å bli helt enig med meg selv når det gjelder dette. På den ene side tenker jeg at det er flott når kirken viser sitt sanne jeg ved å være mørkemenn som raser mot homofili og alskens styggedom, slik at den gemene hop omsider tar til fornuften og kaster ikke bare sitt eget medlemsskap på båten men avskaffer hele statskirka. Men på den annen side tenker jeg at det kan være noe fint med å ha en statskirke som ikke ønsker å skyve fra seg den store medlemsmassen som stort sett bare bruker kirka til jul og bryllup, for da er det grenser for hvor "mørkemennaktige" de kan være. De strekker seg littt lenger for å være litt rrundere i kanten enn private menigheter som tar'n helt ut. ''Når det gjelder Gelius har jeg ingen store meninger om ham. Han virker i overkant pr-kåt for min del, men det er alltid befriende å se representanter for en steinalderreligion stå imot det etablerte.'' Helt enig, og jeg vil mye heller beholde han som prest enn dem som ikke praktiserer nestekjærlighet overfor f eks homofile. Men det å synes det er artig med en som står i mot det etablerte står ikke i motstrid til forståelsen av at han neppe har vært en tjenestemann som har opptrådt slik ssom man burde i et ansettelsesforhold. Her er vi nok ganske enige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 ''For min del kan kirken være så sort den bare vil. Jeg liker ikke organisert religion av noe slag - og mørkemenn som Kvarme vil med tiden bli kirkens død. Det er positivt fra mitt ståsted.'' Sa Jesus noen plass, at gå ut og skap store rikdommer i kirker og la pave/biskoper bestemme/ombestemme Mine Ord? NEI! Jeg blir gal av å se kirken, biskoper og prester som noe positivt. Kan ikke lese noen sted i Bibelen, at Jesus sier du må studere syv år for å bli prest...? Jesus var hjemløs, men paven sitter i sitt overdådige palass med atten tjenere på hver finger.....? Jesus sa: "Følg meg!" Ønske om makt er et råtten punkt i ethvert menneske.... Jeg får repetere det jeg skrev til morsan: Her er vi nok ganske enige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer på begravelsesstuntet. Det var da et artig forspill til kampen, og betydelig penere enn de fleste andre hatstrategier når det varmes opp til kamp i fotball/hockey. Jeg tror ikke dere som reagerer på dette vet stort om fotballkulturen. Jeg reagerer ikke på det pga at det var et fotballag det gjaldt og at dette "gikk ut over" laget. det spiller ingen rolle at fotballaget selv ikke syntes det var ille, eller at folk som "kjenner fotballkulturen" syntes det var et artig stunt. Jeg reagerer på det fordi det reduserer begravelsesritualet til tull& tøys. Som pårørende i en begravelse har dette ritualet en mening selv om man ikke er kristen og ikke er medlem av statskirken. Den bruken som han _som prest_ gjorde av dette ritualet synes jeg er uverdig og respektløst overfor pårørende og også avdøde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer på begravelsesstuntet. Det var da et artig forspill til kampen, og betydelig penere enn de fleste andre hatstrategier når det varmes opp til kamp i fotball/hockey. Jeg tror ikke dere som reagerer på dette vet stort om fotballkulturen. Begravelsesseremonien av Lyn var jo morsom da, også tv-reportasjen om Gelius på Tv 2-nyhetene i går. Måtte sånn le av klippet der han svingte seg i Skal vi danse. Fyren er litt smårar, og slike folk liker jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg reagerer ikke på det pga at det var et fotballag det gjaldt og at dette "gikk ut over" laget. det spiller ingen rolle at fotballaget selv ikke syntes det var ille, eller at folk som "kjenner fotballkulturen" syntes det var et artig stunt. Jeg reagerer på det fordi det reduserer begravelsesritualet til tull& tøys. Som pårørende i en begravelse har dette ritualet en mening selv om man ikke er kristen og ikke er medlem av statskirken. Den bruken som han _som prest_ gjorde av dette ritualet synes jeg er uverdig og respektløst overfor pårørende og også avdøde. '' Som pårørende i en begravelse har dette ritualet en mening selv om man ikke er kristen og ikke er medlem av statskirken.'' Det har jeg virkelig problemer med å forstå! Om personen, ikke var kristen, hvorfor er det så viktig med en kristen begravelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer på begravelsesstuntet. Det var da et artig forspill til kampen, og betydelig penere enn de fleste andre hatstrategier når det varmes opp til kamp i fotball/hockey. Jeg tror ikke dere som reagerer på dette vet stort om fotballkulturen. ''Jeg tror ikke dere som reagerer på dette vet stort om fotballkulturen.'' Tuller du?? Det er nok ikke av hensyn til Lyn-fansen det ble reagert men i forhold til dem som faktisk har et virkelig forhold til en ekte begravelse... Og noe med å ikke vanne ut kirkens ritualer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356257-gelius-kan-f%C3%A5-fyken/page/4/#findComment-3065546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.