Gå til innhold

far flyr alene med barn, tillatelse fra mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Gressenka

Far skal fly med smårollingen vår mellom to utland, og noen har sagt at vi bør ha en bekreftelse eller fullmakt fra meg(mor) om at han har "lov" til det. Utenlandske flyselskaper kan visstnok være skeptiske til menn mht kidnapping av egne barn. Har noen hørt om dette, og holder det at jeg skriver en slik "fullmakt" på engelsk, eventuelt at han får med kopi av mitt pass sammen med den? Eller finns det noe skjema for slikt? Jeg fant ingen info om dette på flyselskapets side.

Fortsetter under...

Jøss, det hørtes rart ut!

Riktignok har vi ikke reist så mye alene med barn til eller fra utlandet, men en gang dro mann hjem fra Paris med barn under 2 år mens jeg ble igjen for å delta på jobbmøter. Det holdt med vanlig pass det. Riktignok er dette en del år siden.

Jeg har reist alene med eldree barn til og fra London, og da var også pass alt som trengtes. Mødre kan vel også kidnappe barna sine?

Gjest Gressenka

Høres ut som stygg mannsdiskriminering. Meld fra til likestillingsombudet.

;) I hvilket land? Det hjelper ikke stort hvis de står der på flyplassen og får trøbbel. Vi tenkte bare å være på den sikre siden. Tror ikke konseptet "menn alene med barn" er mistenkelig i Norge, men andre steder kanskje..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...