Gå til innhold

Dyrt med pakkekalender!

Gjest Himla dyrt!!!!!!!!!!!!!|

Anbefalte innlegg

''Haha, slikt ville IKKE falt i særlig god jord her. Kanskje mer populært hos jenter?''

Det kommer an på alderen også:-) Alle mine vil ha slike gaver nå, men når det gjelder de eldste må jeg passe på å kjøpe de riktige trusene, boxerne osv.

Da sønnen min var yngre var han ivrig på og lese Tom og Jerry og Donald. Jeg tenkte han skulle få lesetrening, så han fikk blader og bøker i alle gavene og juleblader på lille julaften :-)

Puttet i noe godt i noen av dem.

''de riktige trusene, boxerne osv.''

Bjørn Borg og ingenting annet? ;-)

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• laban

9

• jubalong70

6

• Katt-ja

4

Mest aktive i denne tråden

Vær litt taktisk. Jeg syns jeg selv var litt lur her om dagen:

Jeg spurte 7-åringen om hun ville ha pakkekalender eller pet shop-kalender i år. Hun ville ha pakkekalender, sa hun. "Ok, da skal du få det", svarte jeg. Deretter dro vi på handlesenter, og jeg dro henne med meg inn i en lekebutikk hvor de "tilfeldigvis" har pet shop-kalendre. Da jenta mi fikk øye på disse (helt av seg selv), ombestemte hun seg tvert, og ville ha pet shop-kalender i stedet. Og hun var heeelt sikker på at det var det hun ville ha.

Så da kjøpte vi det. :o)

PS! Jeg hadde selvsagt ordnet pakkekalender hvis planen min ikke hadde virka.

Gjest trådstarter

''Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen''

Haha, slikt ville IKKE falt i særlig god jord her. Kanskje mer populært hos jenter?

Synes også det er vanskelig å love barna aktiviteter, ofte vanskelig å forutsi når det blir tid til sånt.

Men ellers med på å handle litt gaver gjennom året (om man husker...) og forsøke å begrense størrelsen. Jeg har også delt opp gaver som koster litt mer enn ørlite over flere dager.

I år har jeg faktisk bestilt pakkekalender (dvs. gavene) ferdig fra en dansk nettside (leste om den her på DOL!). Var noe skuffet over at gavene ikke var pakket inn, men blir spennende å se hvordan de blir tatt i mot. Gavene så ganske artige ut på nettsiden, og hovedformålet var å spare tid - har ofte blitt en del "panisk" handling i siste liten.

link

http://www.pakkekalender.dk/product.php?id=503

(må presisere at jeg ikke har sett noe særlig på gavene ennå, men har mottatt pakken)

Jeg også. Jeg kikket såvidt oppi, og det så helt OK ut det som var der. (Har kjøpt 2 x 24 pakker for jenter 7-10 år)

Annonse

''Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen''

Haha, slikt ville IKKE falt i særlig god jord her. Kanskje mer populært hos jenter?

Synes også det er vanskelig å love barna aktiviteter, ofte vanskelig å forutsi når det blir tid til sånt.

Men ellers med på å handle litt gaver gjennom året (om man husker...) og forsøke å begrense størrelsen. Jeg har også delt opp gaver som koster litt mer enn ørlite over flere dager.

I år har jeg faktisk bestilt pakkekalender (dvs. gavene) ferdig fra en dansk nettside (leste om den her på DOL!). Var noe skuffet over at gavene ikke var pakket inn, men blir spennende å se hvordan de blir tatt i mot. Gavene så ganske artige ut på nettsiden, og hovedformålet var å spare tid - har ofte blitt en del "panisk" handling i siste liten.

Til neste år: Du kan få gavene pakket inn mot et tillegg på 100 kr.

Hos oss blir alle, både jentene og gutten, glade for alt de får i kalenderen :) Minstemann får hjemmestrikket blånisselue og blånissevotter bl.a. i dag, og han får flere par votter (fordi han virkelig trenger det).

Jeg har til dags dato ikke opplevd at ungene ikke har vært glade for det som har vært i kalenderen :)

Er enig i det med aktiviteter, og vi har ikke praktisert det. Synes det er vanskelig å vite om det faktisk passer akkurat den dagen. Uforutsette ting kan (og vil) dukke opp. Men ideen er jo god ;)

På den annen side:

Skrapeloddkalenderne kan jo ende med null gevinst. Da er eneste moroa å konkurrere med søsknene. På den måten kan selv en gevinst på kr. 10 bli "mye verd"...

Det er jo sant. Men junior her har jo ingen å konkurrere med, men syntes at skrapinga var spennende nok, tydeligvis.

Jeg tror ungene godt vil ha de ferdige kalenderne også, det er mer at jeg føler plikt til å bruke pakkekalenderen siden min svigerinne har strevd i timesvis med å lage den :) Den er jo fin, så synd å ikke henge den opp liksom til jul, og jeg tror nok hun blir skuffet om hun ser at den ikke henger på veggen... og kan liksom ikke henge den opp tom...

Med mindre svigerinna er ei heks, så skjønner hun nok om du forklarer. Dessuten kan du henge opp andre ting i den, f.eks. 24 godterier (av typen twist eller noe annet innpakket) slik at den ikke er tom.

Annonse

Gjest been there done that

http://www.pakkekalender.dk/product.php?id=503

(må presisere at jeg ikke har sett noe særlig på gavene ennå, men har mottatt pakken)

I fjor hadde de ferdig pakket 24 ting på narvesen. Mye ræl, lignende det som kommer med Donald. Men sikkert gøy for de mindre.

Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen.

Du kan legge lapper med f.eks. "I dag skal vi bake pepperkaker", "I dag skal vi dra i akebakken".

Du kan også kjøpe en godtepose og dele den opp i flere gaver på kalenderen.

Dessuten kan det være lurt å være på jakt etter kalendergaver hele året. Kommer du over noe lurt som koster lite, kjøp det og legg det i en "kalenderboks".

Råd fra meg, som pakker inn 72 adventspakker hvert år...

''Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen'' Det var dette som førte til at jr valgte kjøpekalender framfor pakkekalender i sin tid - svært effektivt ;-)

Innpakkingstips: Nille bruker å ha pakker med 24 små papirposer + klistrelapper med tall fra 1 - 24. Det går ekstremt mye fortere å putte ting oppi en slik liten pose fremfor å pakke inn en og en.

Utrolig hva slags produkter det er marked for!

Jeg tviler ikke på at det er mer praktisk, altså. Men det stiller jo litt i klassen ferdigstekt kjøttdeig.

''Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen'' Det var dette som førte til at jr valgte kjøpekalender framfor pakkekalender i sin tid - svært effektivt ;-)

He, he :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...