Gå til innhold

Dyrt med pakkekalender!

Gjest Himla dyrt!!!!!!!!!!!!!|

Anbefalte innlegg

He, he :)

Jeg hadde kjøpt det jeg syns var tøffe boksere flere dager, og da han gjenkjente bokserpakke nr to åpnet han ikke engang om morgenen slik han pleide, hehe..

Men konsekvensen ble ikke kjøpekalender egentlig. Årene etter vi hatt en mix mellom pepperkake- og pakkekalender. Vi baker i fellesskap pepperkaker og pynter hjerter etter alle kunstens regler, og sper på med noen få pakker - og da med ting han virkelig ønsker seg :)

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• laban

9

• jubalong70

6

• Katt-ja

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde kjøpt det jeg syns var tøffe boksere flere dager, og da han gjenkjente bokserpakke nr to åpnet han ikke engang om morgenen slik han pleide, hehe..

Men konsekvensen ble ikke kjøpekalender egentlig. Årene etter vi hatt en mix mellom pepperkake- og pakkekalender. Vi baker i fellesskap pepperkaker og pynter hjerter etter alle kunstens regler, og sper på med noen få pakker - og da med ting han virkelig ønsker seg :)

Høres også lurt ut :)

Utrolig hva slags produkter det er marked for!

Jeg tviler ikke på at det er mer praktisk, altså. Men det stiller jo litt i klassen ferdigstekt kjøttdeig.

''Jeg tviler ikke på at det er mer praktisk, altså. Men det stiller jo litt i klassen ferdigstekt kjøttdeig.

''

Tja, synes du? Med slike poser som morsan nevner kan man jo kjøpe en stor godtepose og lage en kalender på fem minutter. Å pakke inn hver og en bit blir jo en helt annen øvelse.

''Jeg tviler ikke på at det er mer praktisk, altså. Men det stiller jo litt i klassen ferdigstekt kjøttdeig.

''

Tja, synes du? Med slike poser som morsan nevner kan man jo kjøpe en stor godtepose og lage en kalender på fem minutter. Å pakke inn hver og en bit blir jo en helt annen øvelse.

Jeg forstår poenget, og f.eks. hvis man skal pakke inn flere sett på 24 småting, er jeg helt sikker på at det man sparer både tid og jobb.

Men isolert sett synes jeg varen "sett med 24 små poser" er litt småkomisk.

Annonse

Jeg forstår poenget, og f.eks. hvis man skal pakke inn flere sett på 24 småting, er jeg helt sikker på at det man sparer både tid og jobb.

Men isolert sett synes jeg varen "sett med 24 små poser" er litt småkomisk.

Synes du det er rart med ferdige papirposer med snøre på som man kan ha på en vinflaske man skal gi bort også? :-)

Det finnes jo ganske mange innpakkingsartikler etterhvert. Strengt tatt hadde det holdt med avispapir og hyssing!

Synes du det er rart med ferdige papirposer med snøre på som man kan ha på en vinflaske man skal gi bort også? :-)

Det finnes jo ganske mange innpakkingsartikler etterhvert. Strengt tatt hadde det holdt med avispapir og hyssing!

''Strengt tatt hadde det holdt med avispapir og hyssing!''

Ehm, jeg liker å pakke gaver inn med gråpapir og hyssing. Både gaver til å gi bort og adventsgaver. ;)

Jeg synes nok de vinposene er _litt_ i samme gate. Samtidig er det hyggelig å friske opp en medbragt flaske ørlite grann, uten å kamuflere den helt.

Jeg forstår absolutt poenget med de kalenderposene, det er bare litt pussig at fenomenet pakkekalender er blitt så utbredt at det finnes - eh - verktøy for å effektivisere produksjonen :-)

Jeg synes nok de vinposene er _litt_ i samme gate. Samtidig er det hyggelig å friske opp en medbragt flaske ørlite grann, uten å kamuflere den helt.

Jeg forstår absolutt poenget med de kalenderposene, det er bare litt pussig at fenomenet pakkekalender er blitt så utbredt at det finnes - eh - verktøy for å effektivisere produksjonen :-)

Ja, pakkekalender har virkelig blitt en stor greie.

Jeg husker kun to jenter i hele nabolaget + klassetrinnet (3 parallellklasser) _til sammen_ som hadde pakkekalender da jeg var barn. Jeg var ikke blant dem, og var i grunnen ganske misunnelig. :-) Så jeg bestemte meg allerede da for at mine fremtidige barn skulle få pakkekalender.

Som sagt så gjort, og det var flrst etterpå jeg oppdaget at det nå for tiden var heller regelen ennn unntaket å ha slik kalender...:-)

Ja, pakkekalender har virkelig blitt en stor greie.

Jeg husker kun to jenter i hele nabolaget + klassetrinnet (3 parallellklasser) _til sammen_ som hadde pakkekalender da jeg var barn. Jeg var ikke blant dem, og var i grunnen ganske misunnelig. :-) Så jeg bestemte meg allerede da for at mine fremtidige barn skulle få pakkekalender.

Som sagt så gjort, og det var flrst etterpå jeg oppdaget at det nå for tiden var heller regelen ennn unntaket å ha slik kalender...:-)

Jeg er kjent for å huske mye fra skoletid og oppvekst, men neimen om jeg har oversikt over typen adventskalender i vennekretsen :-))

Vi hadde en tekstilkalender med (veldig små) lommer der det ble lagt godterier, da jeg var liten. Da søsteren min ble stor nok, var det sånne pappkalendre med bitte små plastfigurer i, som var moderne. Jeg kan huske en julaften hun strigråt fordi jeg hadde fått en grønn kamel og hun noe "dårligere". Etter mye ståk gikk jeg med på at vi kunne ha den sammen...

Jeg er kjent for å huske mye fra skoletid og oppvekst, men neimen om jeg har oversikt over typen adventskalender i vennekretsen :-))

Vi hadde en tekstilkalender med (veldig små) lommer der det ble lagt godterier, da jeg var liten. Da søsteren min ble stor nok, var det sånne pappkalendre med bitte små plastfigurer i, som var moderne. Jeg kan huske en julaften hun strigråt fordi jeg hadde fått en grønn kamel og hun noe "dårligere". Etter mye ståk gikk jeg med på at vi kunne ha den sammen...

Å, jeg hukser godt de pappkalenderne med de bittesmå plastfigurene. Mener å huske at de var ca 1 cm lange, og at de kanskje hadde en slik ring på toppen slik at man eventuelt kunne tre dem på en snor?

Søsteren min laget en kalender av 24 fyrstikkesker. eskene ble limt fast på en stor papplate, og hver ekse fikk pålimt pynt av fargerik filt.

Men hun klarte ikke å overtale moren vår til å fylle opp hver luke med sjokolade...;-)

Annonse

''Da er det mye bedre å kjøpe en Kinderkalender eller Polykalender og alt det andre de har!''

Hm - mine unger sier at "alle de andre" har nettopp pakkekalendre. Jeg har kjempet imot det kravet i nesten 20 år, og den eldste (som nå har flyttet hjemmefra) sier hun fremdeles sliter med senskader.

Min 20 -åring er hjemmeboende og ønsker seg fortsatt pakkekalender. Jeg sluttet med dette for noen år siden, men ønsket er der fortsatt.

Å, jeg hukser godt de pappkalenderne med de bittesmå plastfigurene. Mener å huske at de var ca 1 cm lange, og at de kanskje hadde en slik ring på toppen slik at man eventuelt kunne tre dem på en snor?

Søsteren min laget en kalender av 24 fyrstikkesker. eskene ble limt fast på en stor papplate, og hver ekse fikk pålimt pynt av fargerik filt.

Men hun klarte ikke å overtale moren vår til å fylle opp hver luke med sjokolade...;-)

Noen kalendre hadde figurer med ring, andre hadde figurer som kunne stå - på et veldig tynt plastunderlag som var en del av selve figuren. Noen måtte bendes ganske finurlig for at de ikke skulle velte, de hadde jo tilbrakt lang tid bak pappluka.

Det var en slik stående, grønn kamel jeg var så heldig å få på julaften. "Jeg vil ha noe grønt som kan stå!" hylte lillesøster.

''Hva med å ha aktiviteter i stedet? Bake pepperkaker, Lage julekort, lage julepynt osv

''

Det høres veldig PK og "jul i svingen" ut ;). Dvs. - sikkert kjempekoselig og kan fungere godt for mange, men andre har det travelt i hverdagen og kan vanskelig planlegge - og følge opp - slike løfter. Dvs. - de fleste gjør vel sånt i desember, men vanskelig å love når.

Men da må trådstarter bare punge ut og kjøpe gavene da. Eller kjøpe en eller annen ferdigløsning i pakke. Ikke annen råd for det.

Tenkte bare jeg skulle være litt kreativ, jeg. Og jeg har to barn selv, driver to firma og har to butikker, så jeg har faktisk en liten ide om det å være travel, men det handler faktisk om prioriteringer, det å gjøre ting sammen med barna, bådei adventstiden og ellers. Så kan du nå syns det er så "PK" og "jul i svingen" du bare vil.

''Eller du kan kjøpe inn ting som barnet trenger og du hadde kjøpt likevel - strømpebukser, votter, lue osv, og putte det i kalenderen'' Det var dette som førte til at jr valgte kjøpekalender framfor pakkekalender i sin tid - svært effektivt ;-)

He he!

14 åringen her i huset er fremdeles glad i pakkekalenderen, som nå i tillegg til undertøy og tannkost, inneholder litt sminke, øredobber ol.

Men det er vanskeligere å finne ting til gutten...

Gjest sjøstjerna

He he!

14 åringen her i huset er fremdeles glad i pakkekalenderen, som nå i tillegg til undertøy og tannkost, inneholder litt sminke, øredobber ol.

Men det er vanskeligere å finne ting til gutten...

Jeg lagde pakkekalender til alle mine i fjor.

Men de kjenner ho' mor, og er ikke så overrasket over å finne penner og annet skolemateriell, hårstrikk, noen mynter, rett-i-koppen osv.

I år blir det ingen pakke-kalender. Antar jeg kjøper slik sjokolade-kalender til dem.

De vil heller ha større beløp i julepresang, enn å ha spredt beløpet i masse små-ting i løpet av 24 dager.

Jeg lagde pakkekalender til alle mine i fjor.

Men de kjenner ho' mor, og er ikke så overrasket over å finne penner og annet skolemateriell, hårstrikk, noen mynter, rett-i-koppen osv.

I år blir det ingen pakke-kalender. Antar jeg kjøper slik sjokolade-kalender til dem.

De vil heller ha større beløp i julepresang, enn å ha spredt beløpet i masse små-ting i løpet av 24 dager.

''De vil heller ha større beløp i julepresang, enn å ha spredt beløpet i masse små-ting i løpet av 24 dager.''

For noen er det visst ikke noe enten-eller...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...