Gå til innhold

Stygg hoste. Uff og uff

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp og sukk

Jeg høres nesten ut som en kolspasient, eller kanskje mer et esel i ferd med å bli slaktet. Tydeligvis bronkitt og ikke en liten en heller. Dritlei av å hoste. Har fått cosilan med legen, men føler ikke det hjelper. Jeg har astma og allergier. Har hatt lungebetennelse et par ganger o.s.v..

Når jeg ble forkjølet tenkte jeg f... nå går det rett til h... En måned siden det slo til. har hostet intenst i en uke. Etter hva jeg har lest og hørt, skyldes bronkitt virus og dermed er det ikke vits å skrike etter antibiotika...

Varm solbærsirup og honning hjelper heller ikke. Håper noen som sliter med det samme har noen verdifulle råd.... Noe jeg kan gjøre for å unngå nye uker med intens hoste, muskelmageknip, smerter i lungenee og så lungebetennelse og sykehuset kanskej i jnauar/februar.

I fjor vinter endte forkjølelsen med sykehusinnleggelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356311-stygg-hoste-uff-og-uff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også hoster skikkelig for tida, men fikk ikke hostesaft av legen min for han mente det var bedre jeg hostet fordi cosylan lammer lungeveggene og dermed ville jeg antagelig få lungebetennelse. Nå har jeg litt dårligere hostekapasitet enn normalt, men hvis du får lett lungebetennelse så er det kanskje noe å tenke på,

Gjest Vizzvazz

Smør brystbalsam/tigerbalsam over brystet skal være bra,

varme drikker, gjerne sterk te med honning, ingefær og en halv presset lime i.

Gode halsdrops lindrer, jeg liker veldig godt Doc halslinser med honning og lakris, spesielt når jeg knasker dem, føler de lindrer meg en gang og renser opp i halsen.

Så bør du ta slimløsende hostesaft for å få løst opp slimet.

Unngå melk når du er plaget med slim, for da blir det seigere og vanskeligere å få opp, men drikk mye vann så du tynner ut slimet.

Bruk nesedråper om du har tett nese (saltvannsdråper). Det er om å gjøre å få ut skiten (snørr, slim osv).

Hold deg varm, jeg merker jeg blir verre av trekk eller bli kald på halsen,

så bruk skjerf og tykke sokker både inne og ute og ikke opphold deg ute i kald luft med mindre du må.

Gjest Vizzvazz

Jeg følte meg forresten veldig elendig i går med sår hals og greier,

jeg smurte meg en skive med honning og drakk et glass appelsinjuice, det samme hadde jeg til frokost, og jeg føler meg så mye bedre :)

Kom på et triks til, min mann er hypokonder og livredd for å bli syk.

Så med en gang han kjenner noe så spiser han rå løk (vanlig løk skal visst faktisk være mer effektivt enn hvitløk), og blir kurert superraskt.

Jeg har et par eksempler på det, f.eks i fjor sommer, jeg ble syk noen dager før han, så ble han smitta og han gomla i seg rå løk (urk),

han ble kurert etter ca. 3 dager, mens jeg fortsatt var syk en uke til!

Så løk er helt fantastisk. Det er jo bakteriedrepende pluss det styrker immunforsvaret. Forkjølelse skyldes et virus, men når du får halsbetennelse skyldes det som regel bakterier (de gangene penicillin skal hjelpe),

så du forebygger bakteriell infeksjon med løk og hvitløk! De skal visstnok ha en virushemmende effekt og.

C-vitamin og D-vitamin styrker immunforsvaret, så ta tran og drikk appelsinjuice og spis klementiner!!!

Og en ting til - viktigst av alt! Hvile og nok søvn.

Unngå hardtrening og stress når du blir syk,

hvil deg mest mulig, kle deg godt og ta vare på deg selv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...