Gå til innhold

Kløfrie ullsokker?

Gjest kaldt nå

Anbefalte innlegg

Gjest kaldt nå

10 åringen min vil ikke bruke ullsokker fordi det klør. Han kan ta det utenpå bommullssokker. Er det noen som har tips om gode ullsokker som ikke klør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk i en sportsforretning. Jeg fikser overhodet ikke ull rett på kroppen, men fant noen litt tykkere i ullfrotté som jeg liker. Lurer på om de var Ullvang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Trysil-sokken som du får på Europris. Varme og gode, ullfrotte i sålen, og klør ikke. Sønnen min på 9 som hater ull, og faktisk får utslett av ull rett på kroppen, tåler disse sokkene, og liker dem veldig godt.

LaMote har også en variant, de får du på dagligvarebutikker, men vi liker ikke dem like godt. De er ikke like varme, og dessuten blir de fulle av nupper og trekker til seg alt av hundehår og støv.

Ulvang-sokken syns jeg er uforholdsmessig dyr, dessuten syns jeg strikken er for stram rundt ankelen, og de er lo-magneter av en annen verden. Hjemme hos oss ser Ulvang-sokkene ut som hårballer etter en halv dags bruk...

:-)

Så mitt beste tips er Trysil-sokken fra Europris. Koster 35 kroner paret, så da går det jo an å prøve et par først og se om det fungerer, hvis det da ikke gjør det så var det bare 35 kroner man kastet bort. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke alle dem utenpå tynne sokker av bomull, altså? Det trodde jeg:)

De minst kløete jeg har er slike kjøpesokker fra Europris. Husker ikke hva de heter, men de klør bare bittelitt når de titter over kanten på bomullsokken og vi får litt nærkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De minst kløete jeg har er slike kjøpesokker fra Europris. Husker ikke hva de heter, men de klør bare bittelitt når de titter over kanten på bomullsokken og vi får litt nærkontakt.

Nei, ullsokker skal helst rett på huden! Vi som er ullfriker gjør det i alle fall :-)

Til og med hun minste som får sår på armene av ulltrøyer, synes ullsokkene er gode å føttene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker utenpå bomullssokker blir jo bare tøys. Ulla må rett på huden, og det fins massevis av flotte sokker å velge i, av forskjellige ullblandinger. Man trenger jo ikke ha mormors hjemmestrikkede! Jeg støtter opp om de som har forslått Trysilsokker fra Europris, det er desidert de beste vi har prøvd her i heimen hvertfall. Ungene har også likt noen tynne ensfargede fra Janus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kyllingen

Sjekk i en sportsforretning. Jeg fikser overhodet ikke ull rett på kroppen, men fant noen litt tykkere i ullfrotté som jeg liker. Lurer på om de var Ullvang...?

Ullfrotté klør ikke nei, men koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner ullsokker som han kan akseptere, så forsøk å finne noen i syntetisk materiale (som f.eks. tynne "nylon-strømpe (sokk) i 20 den) til å ha under ull. Det tranporterer fuktighet vekk fra foten, og vil sammen med ull være minst like varmt som ull alene. Du finner også såkalte "linere" i sportsbutikker, men de er dyre. (Noen svært gode fra Bridgedale, men de koster vel ca 150,- for to par.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sannsynligvis være varmere på bena hvis du bruker nylonstrømpesokker (lurer på hva sånne egentlig heter?) under ullsokkene i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trysilsokken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bruker ikke alle dem utenpå tynne sokker av bomull, altså''

Du kan da ikke ha bomull under ull!? For det første blir det kaldt, for det andre får du gnagsår og for det tredje blir du superkald om du blir våt på bena.

Når det er sagt har jeg en sønn som ikke klarer ull i noen form rett på kroppen og som bruker bomull under... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...