Gå til innhold

Symaskin i gave til jente 8 år

Skumring

Anbefalte innlegg

Trenger råd... :-) Jenta mi på 8 år ønsker seg så veldig symaskin. Hun har prøvd min, som egentlig er både stor og klumpete, og hun syntes det var fryktelig morsomt. Nå nærmer det seg jul, så jeg tenkte... hvorfor ikke? Tenkte jeg skulle undersøke litt hva som finnes på markedet.

Jeg ser for meg å kjøpe en symaskin som går på strøm (ikke en leke-maskin som går på batteri som jeg ser i leketøyskatalogene), men den må være enkel, ikke for tung (for hun må håndtere den selv), og ikke for dyr.

Har sett at blant annet Ellos har en Brother symaskin til 899 kroner, og en Singer til 1099 kroner - og så ett sted ( har glemt hvor ) en egen "barne-symaskin", tror den var av merke Elna (?).

Gode råd, anyone? Maskinen må være enkel i bruk, hun er tross alt bare 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt to utgaver av barnesymaskiner. Den på batteri = søppel. En på strøm er litt bedre, men ikke akkurat noe å sy med..... Ville satset på en rimelig skikkelig maskin. Det store merkene (som singer og Pfaff) har relativt enkle modeller uten for mye dill dall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt en tur i en skikkelig symaskinforretning og sett på bruktmaskinene der. Det er sikkert mange som bytter sine litt enklere versjoner til mer avanserte og selger den brukte. Kjøper du i en forretning, så er maskinen overhalt og i orden :)

Du sier at maskinen ikke må være for tung. Det er jeg enig i - men pass på at den ikke er for lett heller! Det finnes maskiner på markedet som er dårlige bl.a. pga dette. En lett maskin er rett og slett ikke stødig nok når en syr - jeg går ut ifra at du tenker at datteren din skal ha maskinen i mange år framover og vil etterhvert sy litt større ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt en tur i en skikkelig symaskinforretning og sett på bruktmaskinene der. Det er sikkert mange som bytter sine litt enklere versjoner til mer avanserte og selger den brukte. Kjøper du i en forretning, så er maskinen overhalt og i orden :)

Du sier at maskinen ikke må være for tung. Det er jeg enig i - men pass på at den ikke er for lett heller! Det finnes maskiner på markedet som er dårlige bl.a. pga dette. En lett maskin er rett og slett ikke stødig nok når en syr - jeg går ut ifra at du tenker at datteren din skal ha maskinen i mange år framover og vil etterhvert sy litt større ting også :)

Ja, tanken er at hun skal kunne bruke den både nå og i mange år fremover. Den må være lett nok til at hun greier å løfte den opp og ned fra bordet selv, men jeg ser poenget med vekt nok til at den står i ro også. :-)

Godt tips å se på brukte maskiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to utgaver av barnesymaskiner. Den på batteri = søppel. En på strøm er litt bedre, men ikke akkurat noe å sy med..... Ville satset på en rimelig skikkelig maskin. Det store merkene (som singer og Pfaff) har relativt enkle modeller uten for mye dill dall.

Leketøy på batteri er leketøy, og vi vet vel alle hvordan det er med batteridrevne leker som går i stykker allerede i romjula... Kjedelig. Derfor tenkte jeg på en som er ordentlig, uten å være alt for dyr. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott idé og super gave!

:-)

Har ingen gode tips, men har inntrykk av at Ellos ikke er spesielt gode på pris på elektronikk. Tror heller ikke de er de enkleste om det skulle bli kluss med maskinen. Og de kan ha laaaaaang leveringstid.

Ville bare ha nevnt det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne synes ikke jeg ser bra ut.

Hva betyr 10 sømmer? Er det f.eks. greit å sy et knapphull med denne maskinen (jeg har mine tvil)?

Ser ikke ut til at maskinen har en friarm - og det er et stort minus etter mitt syn.

Hvis en symaskin koster så lite, tror jeg at man egentlig kjøper seg et leketøy og ikke en maskin som skal brukes i mange år framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en super julegave. Men jeg ville satse på å kjøpe en enkel ordentlig maskin. Har ikke mye greie på maskiner av i dag, men jeg har den enkleste Elna symaskin. Den syr rett, sikk-sakk i tre bredder, trestings-sikk-sakk og knappehull. Jeg kjøpte min i gave til meg selv da mellomste barnet var 6 mnd. Han er i dag 25. Maskinen har gått og gått i alle år, bruker den mye fortsatt. Og den har vært på reprasjon kun en gang, og da var det bare en trådstump som hadde kilt seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk en av mormor da ho var 9 tror jeg. Den har ikke blitt brukt veldig mye, men den kommer fram innimellom. Det er en ordentlig symaskin. Ingen leke. Så ho kan ha den "for ever". Det tror jeg er bra. Kjøp noe skikkelig så lenge det er en ting som sannsynligvis ikke blir brukt veldig mye:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa fikk en av mormor da ho var 9 tror jeg. Den har ikke blitt brukt veldig mye, men den kommer fram innimellom. Det er en ordentlig symaskin. Ingen leke. Så ho kan ha den "for ever". Det tror jeg er bra. Kjøp noe skikkelig så lenge det er en ting som sannsynligvis ikke blir brukt veldig mye:-)

''Kjøp noe skikkelig så lenge det er en ting som sannsynligvis ikke blir brukt veldig mye:-)

''

Dette gjelder vel om den skal brukes mye også, eller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kjøp noe skikkelig så lenge det er en ting som sannsynligvis ikke blir brukt veldig mye:-)

''

Dette gjelder vel om den skal brukes mye også, eller ;-)

Ja, det gjør jo egentlig det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha vært så opptatt av enkel i bruk fordi hun bare er 8 år. Ungene har en egen evne til å finne ut av dingsebomser og dippedutter fortere enn oss "gamle", synes jeg ;-)

Strålende flott ide å gi en skikkelig symaskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...