Gå til innhold

Holdbarhet på bakevarer

Anbefalte innlegg

Gjest kakebaker-assistent

Hei. Jeg skal lage kjeks med melisglasur til en navnefest om fire uker. Jeg vil helst gjøre dette så fort som mulig, men ikke hvis det betyr at kvaliteten blir dårligere. I kjeksoppskriften står det at kjeksene har holdbarhet på opptil fire uker dersom man oppbevarer disse kaldt. Vet noen om det gjelder også hvis jeg tar melis på? Holder det å la dem stå kaldt, eller bør jeg fryse alt sammen?

Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356334-holdbarhet-p%C3%A5-bakevarer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Oppbevarer du kakene tørt, kjølig og gjerne mørkt kan du bare lage dem nå. Men du bør vente med å ta på glasur til kaken er HELT kalde, og du bør være sikker på at boksen er HELT tørr. Er den lufttett f.eks kan det lett bli kondens, og da blir kakene myke som en annen under her skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...