Gå til innhold

Her var det litt sirup...

Anbefalte innlegg

I det siste går det mye saktere enn før på laptop'en (mini-pc). Det tar lenger tid enn før å f eks åpne linker i innlegg osv. Treigheten gjelder generelt, og ikke bare når jeg er på dol, og det er ikke nettverket eller signalene det er noee galt med.

Problemene dukket opp rett etter at jeg hadde lastet ned 2011-utgaven av AVG (gratisutgaven), så jeg antar at det ikke bare var et tilfeldig sammentreff.

Er det noe jeg kan gjøre (slette noe, f eks? for å få tilbake normal hastighet?

Jeg hadde AVG fra før også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356350-her-var-det-litt-sirup/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Kyllingen

men er det nye avg så mye mer krevende enn det gamle altså?

Dear Friends,

Go to forum.avg.com and you will find that several other users have noticed painful slow computer speed after installing AVG 9.0 and I'm one of them. No matter how much AVG staff tried to resolve this issue by asking about your RAM, HDD, other installation and security features, reading so many complaints including myself its hard to believe that this is just a coincidence.

I think AVG 9.0 is 'too heavy' for current windows xp users with 512-1GB RAM and

I've uninstalled AVG 9.0 and went back to avg 8.5. Hopefully normalcy will be restored.

Kilde: http://forums.cnet.com/7723-19703_102-372782.html

Gjest Kyllingen

men er det nye avg så mye mer krevende enn det gamle altså?

Google translate:

Kjære venner,

Gå til forum.avg.com og du vil finne at flere andre brukere har lagt merke til smertefulle treg datamaskin fart etter installere AVG 9.0 og jeg er en av dem. Uansett hvor mye AVG personalet prøvde å løse dette problemet ved å spørre om RAM, HDD, andre installasjon og sikkerhetsfunksjoner, leser så mange klager, inkludert meg selv det er vanskelig å tro at dette bare er en tilfeldighet.

Jeg tror AVG 9.0 er "for tung" for dagens Windows XP-brukere med 512-1GB RAM og

Jeg har avinstallert AVG 9.0 og gikk tilbake til avg 8.5. Forhåpentligvis normalitet vil bli gjenopprettet.

Google translate:

Kjære venner,

Gå til forum.avg.com og du vil finne at flere andre brukere har lagt merke til smertefulle treg datamaskin fart etter installere AVG 9.0 og jeg er en av dem. Uansett hvor mye AVG personalet prøvde å løse dette problemet ved å spørre om RAM, HDD, andre installasjon og sikkerhetsfunksjoner, leser så mange klager, inkludert meg selv det er vanskelig å tro at dette bare er en tilfeldighet.

Jeg tror AVG 9.0 er "for tung" for dagens Windows XP-brukere med 512-1GB RAM og

Jeg har avinstallert AVG 9.0 og gikk tilbake til avg 8.5. Forhåpentligvis normalitet vil bli gjenopprettet.

*he he* Jeg kan ikke mye om data, men engelsk kan jeg, så jeg skjønte originalversjonen :-)

Tusen takk for hjelpa, da høres det ut som om jeg må kvitte meg med avg, ja :-)

Annonse

Gjest Kyllingen

I stedenfor å avinstallere kan du forsøke "system restore" eller "system gjennoppretting". Da du installerte AVG ble det opprettet en backup av hvordan det var før du installerte AVG. System restore er bedre enn å avinstallere. Du har sikkert Windows 7, da skriver du "system gjennoppretting" i søkefeltet i startmenyen. Om du allerede har avinstallert, så gjør ikke det noe. Windows 7 fungerer like bra. :)

Gjest Kyllingen

I stedenfor å avinstallere kan du forsøke "system restore" eller "system gjennoppretting". Da du installerte AVG ble det opprettet en backup av hvordan det var før du installerte AVG. System restore er bedre enn å avinstallere. Du har sikkert Windows 7, da skriver du "system gjennoppretting" i søkefeltet i startmenyen. Om du allerede har avinstallert, så gjør ikke det noe. Windows 7 fungerer like bra. :)

Ps. du kan ta en system restore selv om du har avinstallert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...