Gå til innhold

Vil du melde deg ut av statskirken hvis (Gelius)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er det fine med å være medlem av statskirken: Man kan melde seg ut i protest! :-)

En tidl. kollega fortaalte at sønnen hans ble skikkelig sur på foreldrene da han som den eneste i tenåringsvennegjengen ikke hadde muligheten til å meldeseg ut i protest - han var aldri døpt! *he he*

Selv meldte jeg meg ut i 1985.

tzatziki1365380058

Er du aktiv i statskirken nå?

Hvis ja, så er det merkelig at du ikke skjønner hvorfor trossamfunnet ikke vil ha en prest som agerer langt på siden av trossamfunnets lære, som agerer på egen hånd uten å forholde seg til kirkens organer, som får klager fra politiet fordi de ikke får tak i ham når han har vakt, og som nekter å forholde seg til veiledning som tilbys og/eller blir gitt ham.

Hvis nei, så burde du vel strengt tatt ha meldt deg ut for lenge siden.

Annonse

Hvis ja, så er det merkelig at du ikke skjønner hvorfor trossamfunnet ikke vil ha en prest som agerer langt på siden av trossamfunnets lære, som agerer på egen hånd uten å forholde seg til kirkens organer, som får klager fra politiet fordi de ikke får tak i ham når han har vakt, og som nekter å forholde seg til veiledning som tilbys og/eller blir gitt ham.

Signeres!

Gjest Hulderen

Enig!

Godt svar.

Det er det fine med å være medlem av statskirken: Man kan melde seg ut i protest! :-)

En tidl. kollega fortaalte at sønnen hans ble skikkelig sur på foreldrene da han som den eneste i tenåringsvennegjengen ikke hadde muligheten til å meldeseg ut i protest - han var aldri døpt! *he he*

Selv meldte jeg meg ut i 1985.

Jeg er ikke døpt jeg heller, men jeg har visst blitt snikinnmeldt mot min viten. Fikk plutselig valgkort fra kirken i posten så...

Det er nok store muligheter for å få meldt seg ut av statskirken selv om man ikke er døpt :)

Jeg er ikke døpt jeg heller, men jeg har visst blitt snikinnmeldt mot min viten. Fikk plutselig valgkort fra kirken i posten så...

Det er nok store muligheter for å få meldt seg ut av statskirken selv om man ikke er døpt :)

*he he* Ja, det var jo en del som havnet tilbake i registrene, men det gjaldt ikke meg, da.

Annonse

Så enig!

Jeg er aktivt medlem av statskirka. Synes forsåvidt Gelius har vært en fargeklatt, men jeg var ikke klar over alle de alvorlige ankepunktet Kvarme beskrev i brevet.

Her er det snakk om tjenesteforsømmelse og uærbødig adferd og illojalitet til kirken.

Kommer ikke til å melde meg ut nei.

hidi, the scorpion

Jeg er aktivt medlem av statskirka. Synes forsåvidt Gelius har vært en fargeklatt, men jeg var ikke klar over alle de alvorlige ankepunktet Kvarme beskrev i brevet.

Her er det snakk om tjenesteforsømmelse og uærbødig adferd og illojalitet til kirken.

Kommer ikke til å melde meg ut nei.

''Her er det snakk om tjenesteforsømmelse og uærbødig adferd og illojalitet til kirken.

Kommer ikke til å melde meg ut nei.''

Ikke jeg heller, prust!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...