Gå til innhold

Hvem tar opp kampen?

Gjest uønsketleieboligmeduønsketleietakerutenomsorgforegenatferd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama var jo tragisk, men hva var galt med de som intervjuet? Syns de gjorde en utmerket jobb jeg?

Nei, mente ikke at DE gjorde noe galt, men det var jo tragisk for dem at de ble avspist med en så håpløs representant for den etaten de var lovet intervju med. Det var det jeg mente.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

4

• tzatziki1365380058

1

• ShitDiddelyDo

1

• nitty-gritty

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, mente ikke at DE gjorde noe galt, men det var jo tragisk for dem at de ble avspist med en så håpløs representant for den etaten de var lovet intervju med. Det var det jeg mente.

Skjønner, og veldig enig. De var jo skjeldent godt forberedt, og hadde i grunnen forutsett at NAV ble svar skyldig.

Skrevet

Stakkars dame, tenker jeg. Av hensyn til henne burde dette ikke vært sendt.

Pinlig og vondt å se på, men nå har ikke damen akkurat fått mikrofonen stukket i ansiktet uten å vite hva hun blir spurt om da. Journalistene hadde sendt inn spørsmål på forhånd og dessuten snakket med damen i bakgrunnen gjentatte ganger, så det vi ser i dokumentaren er resultat av NAVs vurdering av hvordan saken skulle håndteres.

Dét syns jeg er ille.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Pinlig og vondt å se på, men nå har ikke damen akkurat fått mikrofonen stukket i ansiktet uten å vite hva hun blir spurt om da. Journalistene hadde sendt inn spørsmål på forhånd og dessuten snakket med damen i bakgrunnen gjentatte ganger, så det vi ser i dokumentaren er resultat av NAVs vurdering av hvordan saken skulle håndteres.

Dét syns jeg er ille.

Pinlig er rette ordet ja. Blir jo flau på hennes vegne.

Skrevet

Pinlig er rette ordet ja. Blir jo flau på hennes vegne.

Huff, ja hadde jeg vært henne hadde jeg sjekket om jeg hadde noe avspasering å ta ut fram til jul eller så.. ;-)

Skrevet

Huff, ja hadde jeg vært henne hadde jeg sjekket om jeg hadde noe avspasering å ta ut fram til jul eller så.. ;-)

Hun har jo gjort en gedigen tabbe i forhold til mediakommunikasjon. Det er jo nødt til å få konsekvenser for dama!

Hvor gammel er hun tro? Tipper 55-60 - kanskje det blir en fallskjerm her?

Skrevet

Hun har jo gjort en gedigen tabbe i forhold til mediakommunikasjon. Det er jo nødt til å få konsekvenser for dama!

Hvor gammel er hun tro? Tipper 55-60 - kanskje det blir en fallskjerm her?

Samme tenker jeg; har skjelden sett noen gjøre en så til de grader dårlig kommunikasjonsjobb. Klart hun skulle lagt seg langflat her!

Skrevet

Samme tenker jeg; har skjelden sett noen gjøre en så til de grader dårlig kommunikasjonsjobb. Klart hun skulle lagt seg langflat her!

Jeg sitter og ser på hele programmet nå, på nett-tv.

Rystende!

Skrevet

Jeg sitter og ser på hele programmet nå, på nett-tv.

Rystende!

Jeg så det tidligere i uka jeg, og ble imponert over det journalistiske arbeidet. Desto mer rystende blir det at journalistenes tydelige og ryddige henvendelser til NAV blir møtt på denne måten.

Skrevet

Jeg så det tidligere i uka jeg, og ble imponert over det journalistiske arbeidet. Desto mer rystende blir det at journalistenes tydelige og ryddige henvendelser til NAV blir møtt på denne måten.

Ja, her virker det som om journalistene virkelig har gjort godt forarbeid, forberedt seg godt, og vært tydelig på hva de ønsker svar på.

Fatter ikke hvorfor NAV toer sine hender i forhold til akkurat dette?

Jeg kjenner litt til en som jobbet som brennpunkt-journalist (bak kameraet). Utrolig spennende å høre på ham fortelle om hvordan de jobber og hvor mye arbeid det er å lage ett program!

Skrevet

Ja, her virker det som om journalistene virkelig har gjort godt forarbeid, forberedt seg godt, og vært tydelig på hva de ønsker svar på.

Fatter ikke hvorfor NAV toer sine hender i forhold til akkurat dette?

Jeg kjenner litt til en som jobbet som brennpunkt-journalist (bak kameraet). Utrolig spennende å høre på ham fortelle om hvordan de jobber og hvor mye arbeid det er å lage ett program!

Blir ikke overrasket over at Brennpunktredaksjonen bruker lang tid på hver problemstilling nei -syns de lager veldig mange gode dokumentarer :)

Skrevet

Blir ikke overrasket over at Brennpunktredaksjonen bruker lang tid på hver problemstilling nei -syns de lager veldig mange gode dokumentarer :)

Ja, veldig gode programmer. Jeg glemmer dessverre ofte å se dem (ser så lite på TV), men det fungerer jo godt å se det på nett-tv, slik jeg gjør nå.

Sitter og vrir meg og gremmes over den gule direktøren over hvordan hun svarer, eller rettere sagt lar være å svare. Enda verre å høre det gang 2!

:-((((

Skrevet

Ja, veldig gode programmer. Jeg glemmer dessverre ofte å se dem (ser så lite på TV), men det fungerer jo godt å se det på nett-tv, slik jeg gjør nå.

Sitter og vrir meg og gremmes over den gule direktøren over hvordan hun svarer, eller rettere sagt lar være å svare. Enda verre å høre det gang 2!

Vrei meg jeg og, spesielt når hun begynte å si "nå nå vi snart avslutte", istedefor å svare, selv om det var åpenbart at hun ikke skulle noe (annet enn å gråte kanskje?) etterpå...

Skrevet

''Sitter og vrir meg og gremmes over den gule direktøren over hvordan hun svarer, eller rettere sagt lar være å svare.''

Ganske uvirkelig, ja. Så ut som en parodi. Må innrømme at jeg fikk latterkrampe underveis da hun for n'te gang trakk fram hvordan rutinene deres var. Ifølge forvaltningsloven. Tragisk, men litt komisk...

Dette MÅ det da skje noe med nå i etterkant?

Skrevet

Vrei meg jeg og, spesielt når hun begynte å si "nå nå vi snart avslutte", istedefor å svare, selv om det var åpenbart at hun ikke skulle noe (annet enn å gråte kanskje?) etterpå...

Og så sa hun:

"For å være litt presis....eh... hvis jeg kan det på et generelt grunnlag... eh... så sier forvaltningsloven.....blablabla"

Det må jo være helt grusomt å fungere så dårlig i et intervju. Men hun burde jo helt klart ja beordret de to saksbehandlerne til intervju, og heller la dem svare.

Grøss.

Skrevet

Og så sa hun:

"For å være litt presis....eh... hvis jeg kan det på et generelt grunnlag... eh... så sier forvaltningsloven.....blablabla"

Det må jo være helt grusomt å fungere så dårlig i et intervju. Men hun burde jo helt klart ja beordret de to saksbehandlerne til intervju, og heller la dem svare.

Grøss.

Ikke sant. Aller helst burde hun sjekket på forhånd, (inn)sett at NAV har utøvd en svært besynderlig praksis på området, og lagt seg paddeflat og sagt at dette skal de selvfølgelig sjekke opp.

Skrevet

Ikke sant. Aller helst burde hun sjekket på forhånd, (inn)sett at NAV har utøvd en svært besynderlig praksis på området, og lagt seg paddeflat og sagt at dette skal de selvfølgelig sjekke opp.

Nå sitter jeg og ser på det forrige Brennpunkt-programmet, om hun jenta Amanda med asberger, som måtte flykte sammen med mor og søsken til Østerrike.

Høres helt forferdelig ut.

Skrevet

Nå sitter jeg og ser på det forrige Brennpunkt-programmet, om hun jenta Amanda med asberger, som måtte flykte sammen med mor og søsken til Østerrike.

Høres helt forferdelig ut.

Så den ikke, men leste om den etterpå. Bra den også?

Skrevet

Så den ikke, men leste om den etterpå. Bra den også?

Veldig.

Jeg er vanligvis litt skeptisk til oppslag med kritikk til barnevernet, men her virker saken helt merkelig.

Østerriks barnevern har ingenting å utsette på hvordan jenta fungerer i familien og på skolen.

Skrevet

Veldig.

Jeg er vanligvis litt skeptisk til oppslag med kritikk til barnevernet, men her virker saken helt merkelig.

Østerriks barnevern har ingenting å utsette på hvordan jenta fungerer i familien og på skolen.

Uten at jeg har sett noe særlig av det, er det jo godt mulig at "noe var galt" i Norge, men at moren har skjerpet seg i Østerike?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...