Gå til innhold

FU: Hvor stor del av skylda har hun? Viktig!!

Anbefalte innlegg

Gjest svar gjerne i prosent

Hvis en godt gift mann med barn blir betatt av en yngre kvinne, så er det klart at det er han som har det største ansvaret for å være trofast. Men hvor stor del av skylda har hun når hun er fullt klar over situasjonen hans? Familien hans er ødelagt nå.

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• morsan

17

• ShitDiddelyDo

14

• Dorthe

12

Mest aktive i denne tråden

En trenger vel ikke nødvendigvis ha bidratt noe særlig til at ander blir betatt av en. Men du mener kanskje at de innledet et forhold?

Den som er gift er selvfølgelig ansvarlig for å holde seg på matta, uansett fristerinner. For alt vi vet kan han også ha gitt damen et inntrykk av at han ekteskapet er mer eller mindre over (det er faktisk ganske vanlig).

Når det er sagt synes jeg også det er dårlig gjort å bevisst legge set etter gifte menn, som jeg kjenner til at noen gjør. Men uansett er den gifte som har ansvaret for sitt forhold.

Annonse

Hun har ingen skyld. Tro det eller ei, men også vi menn er i stand til å ta avgjørelser selv.

Så hvis du hadde blitt betatt av ei gift dame med barn, kunne du uten problemer innledet et seksuelt forhold til henne uten dårlig samvittighet?

Gjest Vizzvazz

Det er ikke hennes problem at han er gift.

Om hun kjenner hans kone er saken noe annerledes,

da ødelegger hun ikke bare ekteskapet hans, men også vennskapet til kona hans.

Dobbelt bedrag altså, både venninnen og mannen har bedratt henne.

Da ville jeg gitt 50/50 i skylddeling.

Men at en gift mann har seg med en dame er ikke hennes ansvar sånn sett,

skjønt god moral har hun ikke. Hvis hun hadde visst hvordan noe slikt kan ødelegge eet eksteskap hadde hun kanskje ikke gjort det.

Men utroskap dreier seg stort sett bare om sex med mindre det er følelser involvert...

om mannen f.eks. har ei dame på si som han elsker, men han vil ikke forlate kona pga ungene. Jeg vet ikke hva som er verst, en mann som har seg med andre pga sexen eller en som har en fast elskerinne som han elsker dypt og enda mer enn sin kone... jeg vil si at følelsesmessig utroskap er verst.

Så hvis du hadde blitt betatt av ei gift dame med barn, kunne du uten problemer innledet et seksuelt forhold til henne uten dårlig samvittighet?

Nei, det kunne jeg ikke, men det ville ikke hatt noe med min skyld å gjøre. Eventuelt utroskap ville vært kvinnens ansvar.

Nei, det kunne jeg ikke, men det ville ikke hatt noe med min skyld å gjøre. Eventuelt utroskap ville vært kvinnens ansvar.

Kunne du hatt sex i ektesenga deres, i deres og deres barns hjem, også uten å hatt skyld?

Kunne du hatt sex i ektesenga deres, i deres og deres barns hjem, også uten å hatt skyld?

Jeg svarte nettopp at jeg ville (dog burde jeg skrivet at jeg muligens ville) følt skyld. Det gjelder også i ektesenga deres.

Dine handlinger er ditt ansvar, og voksne mennesker som avskriver ansvar ved å skylde på personen de av en eller annen grunn rotet seg borti, er intet annet enn uhyre patetisk. Det er ingen andre enn personen i et parforhold som er ansvarlig for hvem han/hun har sex med.

At jeg ville følt skyld har kun med at jeg ikke er helt normal å gjøre. Jeg har alt for mye samvittighet.

Annonse

Jeg svarte nettopp at jeg ville (dog burde jeg skrivet at jeg muligens ville) følt skyld. Det gjelder også i ektesenga deres.

Dine handlinger er ditt ansvar, og voksne mennesker som avskriver ansvar ved å skylde på personen de av en eller annen grunn rotet seg borti, er intet annet enn uhyre patetisk. Det er ingen andre enn personen i et parforhold som er ansvarlig for hvem han/hun har sex med.

At jeg ville følt skyld har kun med at jeg ikke er helt normal å gjøre. Jeg har alt for mye samvittighet.

Men ville ikke det ha vært berettiget skyld?

Et hjem er en trygg havn. Tenk hvor ødeleggende dette er for henne, og neste konsekvens barna.

Jeg klarer ikke fri meg fra at også kvinnen har et element av skyld i dette.

Gjest Nickløsheletiden

Et hjem er en trygg havn. Tenk hvor ødeleggende dette er for henne, og neste konsekvens barna.

Er du kona som har opplevd dette?

Det er vel ingen sammenheng mellom graden av mannens svik og den andre kvinnens skyld.

Med mindre kvinnen er tilbakestående og ikke vet hva hun gjør, og i så fall ville jeg naturligvis ikke rotet meg borti henne, er hun selv ansvarlig for sine handlinger.

Nå er det ikke så mange kvinner/menn i denne situasjonen, tror jeg, som ikke er på vei ut av forholdet hun/han er i, eller i det minste påstår at de er det, og dette forteller de gjerne til den de roter med. Dette har jeg noen erfaringer med.

Kanskje lyver hun - kanskje ikke. Uansett er det hennes avgjørelse, og kun hennes.

Men jeg ville ikke gjort det. Jeg var ikke så nøye på ting for 10 år siden, men jeg ville nok vært det i dag. Jeg er generelt flinkere til å tenke med det store hodet i dag enn før, og jeg ser ingen grunn til å rote meg borti opptatte folk. Det medfører fort komplikasjoner også for meg.

Når det er sagt er det langt fra alle opptatte som forteller at de er opptatte ...

Den eneste som har full oversikt over situasjonen er mannen som er utro. Derfor har han 100 % skyld for sine handlinger og sviket mot ektefellen.

Kvinnen som innleder et forhold til en gift mann har 100 % ansvar for sin egen situasjon. Det innebærer også at hun er et dårlig medmenneske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...