Gå til innhold

Har hun ansvar for dette? (jfr. tråden under)

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke mer komplisert enn at det for noen fint er mulig å elske/ha følelser for mer enn én person?

For andre er det nok ikke det.

Men hva med deg den gangen da? Ble du ikke forelsket i denne kvinnen og følte sjalusi ved at hun egentlig var gift og brukte deg so "krydder" i samlivet?

Jeg tror ikke jeg hadde greid å ha sex med en jeg ikke var forelska i... og da hadde det vært vondt om han bare hadde meg "på si"...

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

23

• Sør

15

• tzatziki1365380058

6

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er nok som deg der... Hadde ikke greid å være utro om jeg var i et forhold... Da hadde jeg først gjort det slutt.

Jeg var på vei ut av et forhold, vi var begge inneforstått med at det var slutt, da jeg innledet et forhold til en annen. Jeg følte allikevel at jeg gjorde noe galt og at jeg var utro, selv om jeg følte at jeg fortjente så innmari å gjøre dette.

Dette var noe jeg tidligere var skråsikker på at jeg ALDRI kunne gjort.

Jeg har blitt så forsiktig med å si ALDRI men jeg er glad jeg har en samvittighet som sier i fra.

Jeg synes det er bedritent å innlede et forhold mens en fortsatt lever sammen med en annen. En bør flytte fra den andre og gjøre ting på en ærlig og ordentlig måte. Først da kan en gå med hevet hode og ren samvittighet inn i noe nytt.

Uten å røpe for mye... Hun kan rett og slett ikke flytte fra ham på nåværende tidspunkt...men vet at hun kommer til å gjøre det om et år eller to...

Jeg synes det er bedritent å innlede et forhold mens en fortsatt lever sammen med en annen. En bør flytte fra den andre og gjøre ting på en ærlig og ordentlig måte. Først da kan en gå med hevet hode og ren samvittighet inn i noe nytt.

Enig, men vet at man kan handle annerledes, uten at jeg unnskylder det. Det spørs litt på hvor lenge man har "vært ferdig med hverandre", selv om man fortsatt bor sammen, f.eks.

Jeg vil bare be deg tenke over følgende:

Er det egentlig så veldig viktig hva du mener om det, veldig viktig for deg å ha en bestemt oppfatning eller mening her? Kjenner du alle fakta i saken?

Jeg beklager, men jeg synes sånt er så skummelt. La det bare være. :-)

Annonse

Men hva med deg den gangen da? Ble du ikke forelsket i denne kvinnen og følte sjalusi ved at hun egentlig var gift og brukte deg so "krydder" i samlivet?

Jeg tror ikke jeg hadde greid å ha sex med en jeg ikke var forelska i... og da hadde det vært vondt om han bare hadde meg "på si"...

''Men hva med deg den gangen da? Ble du ikke forelsket i denne kvinnen og følte sjalusi ved at hun egentlig var gift og brukte deg so "krydder" i samlivet?''

Selvsagt var jeg forelsket i henne, men jeg er ikke en sjalu person. Det er jo ikke slik at man har X mengde kjærlighet, og hvis man gir noe til én, så blir det mindre igjen til en annen. Jeg følte meg heller ikke brukt, for følelsene var jo ekte. De ble da ikke mindre ekte av at hun var gift.

''Jeg tror ikke jeg hadde greid å ha sex med en jeg ikke var forelska i...''

Det hadde jeg heller ikke hatt lyst til.

''og da hadde det vært vondt om han bare hadde meg "på si"...''

Men jeg så det ikke slik. Sagt på en annen måte, det er nok mange i monogame forhold som er langt mindre intense enn dette. De forholdene er jo da "mye verre"?

Med vennlig hilsen

Uten å røpe for mye... Hun kan rett og slett ikke flytte fra ham på nåværende tidspunkt...men vet at hun kommer til å gjøre det om et år eller to...

Hun vet at hun kommer til å flytte fra ham om et år eller to? Vet mannen hennes det også, eller lever han i den villfarelsen at de holder på å prøve igjen for å redde ekteskapet?

Nei, de ble skilt en del år etterpå. (Det er jo ikke så uvanlig verken for folk i åpne eller lukkede forhold.)

"Nei, de ble skilt en del år etterpå. (Det er jo ikke så uvanlig verken for folk i åpne eller lukkede forhold.)"

Absolutt ikke. Men jeg tror at hvis man er gift og har behov for å drive med andre i tillegg (i et åpent forhold), så er det noe galt i ekteskapet fra før av. Men jeg kan ta feil der.

"Nei, de ble skilt en del år etterpå. (Det er jo ikke så uvanlig verken for folk i åpne eller lukkede forhold.)"

Absolutt ikke. Men jeg tror at hvis man er gift og har behov for å drive med andre i tillegg (i et åpent forhold), så er det noe galt i ekteskapet fra før av. Men jeg kan ta feil der.

Nei, det er jo en del mennesker som kan elske flere, på samme måte som de fleste kan ha mer enn én venn. Det behøver ikke være noe galt i ekteskapet som forårsaker det.

Eller, sagt på en annen måte - mange vanlige ekteskap har ikke den store lidenskapen. Det synes jeg er verre enn de som har "nok lidenskap til å dele på to, og fremdeles har menn enn mange ekteskap inneholder".

Nei, det er jo en del mennesker som kan elske flere, på samme måte som de fleste kan ha mer enn én venn. Det behøver ikke være noe galt i ekteskapet som forårsaker det.

Eller, sagt på en annen måte - mange vanlige ekteskap har ikke den store lidenskapen. Det synes jeg er verre enn de som har "nok lidenskap til å dele på to, og fremdeles har menn enn mange ekteskap inneholder".

"Eller, sagt på en annen måte - mange vanlige ekteskap har ikke den store lidenskapen. Det synes jeg er verre enn de som har "nok lidenskap til å dele på to, og fremdeles har menn enn mange ekteskap inneholder".

Sant, men da forstår jeg ikke hvorfor man skal gifte seg/være gift.

Annonse

Sånne historier viser at dilemmaer mellom mennesker ikke er matematikk. Jeg mener jo at man ikke skal ha forhold på si, men samtidig har jeg stått ved siden av i en tilsvarende situasjon der mannen ble dødelig syk, og min venninne ville leve ved siden av og støtte han den tiden som var igjen. Også hun hadde egentlig flyttet ut pga en ny mann, og brøt ikke kontakten med den nye de årene mannen var syk. Jeg greide ikke å fordømme henne for dette på noe vis for å si det sånn..

"Eller, sagt på en annen måte - mange vanlige ekteskap har ikke den store lidenskapen. Det synes jeg er verre enn de som har "nok lidenskap til å dele på to, og fremdeles har menn enn mange ekteskap inneholder".

Sant, men da forstår jeg ikke hvorfor man skal gifte seg/være gift.

Hvorfor ikke? Det er vel ikke større/mindre grunn enn for andre som gifter seg. Det er vel minst 50% som er utro - hvorfor gifter de seg?

Sånne historier viser at dilemmaer mellom mennesker ikke er matematikk. Jeg mener jo at man ikke skal ha forhold på si, men samtidig har jeg stått ved siden av i en tilsvarende situasjon der mannen ble dødelig syk, og min venninne ville leve ved siden av og støtte han den tiden som var igjen. Også hun hadde egentlig flyttet ut pga en ny mann, og brøt ikke kontakten med den nye de årene mannen var syk. Jeg greide ikke å fordømme henne for dette på noe vis for å si det sånn..

"Jeg greide ikke å fordømme henne for dette på noe vis for å si det sånn.."

Det synes jeg var flott å høre. Mitt motto er å ikke dømme før man har vært i de samme skoene selv!

Hvorfor ikke? Det er vel ikke større/mindre grunn enn for andre som gifter seg. Det er vel minst 50% som er utro - hvorfor gifter de seg?

Hvorfor de gifter seg? Det er jo det jeg ikke skjønner. :-)

Jeg har vært gift, har blitt skilt. Forstår ikke lenger vitsen med ekteskapet.

Et ekteskap, uansett kirkelig eller ikke, krever evig troskap til døden skiller en ad. Jeg tror at slik som samfunnet utvikler seg, så er ekteskapet på veg ut, det er utdatert.

Man kan ha et forhold bygget på et sett med regler, så lenge begge kjenner reglene og følger spillereglene, så trenger man ikke love foran Gud osv.

"Jeg greide ikke å fordømme henne for dette på noe vis for å si det sånn.."

Det synes jeg var flott å høre. Mitt motto er å ikke dømme før man har vært i de samme skoene selv!

Enig i det. Livet har lbåde ært meg å aldri si aldri og at ting aldri er sorte eller hvite. Heldigvis.

Enig i det. Livet har lbåde ært meg å aldri si aldri og at ting aldri er sorte eller hvite. Heldigvis.

Nemlig. Jeg har gjort meg en del erfaringer som gjør at jeg har gitt slipp på en del prinsipper og skråsikkerheter. Ordet ALDRI i forbindelse med hva jeg tror jeg kan komme til å gjøre eller ikke, bruker jeg derfor ALDRI. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...