Gå til innhold

Syk av restaurantbesøk

Anbefalte innlegg

Gjest sykimagen

Restauranten var informert på forhånd om min allergi, likevel fikk jeg mat jeg ikke tåler, og ble kjempedårlig. Det er også sånn at jeg sliter med "forgiftningen" i uker/måneder etterpå.

Er det ok å be om å få tilbake pengene? Jeg har skriftlig bevis for at de fikk info om allergien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356436-syk-av-restaurantbes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest sykimagen

Be om en form for erstatning eller kompensasjon, hvis du f.eks. har tapt inntekt eller pådratt deg lege-/sykehusutgifter pga dette.

Ja, skal samle kvitteringer hvis det blir slik. Det er altså nettopp skjedd, men jeg vet at jeg kan slite lenge etterpå.

Ja, skal samle kvitteringer hvis det blir slik. Det er altså nettopp skjedd, men jeg vet at jeg kan slite lenge etterpå.

Du vet at du kommer til å slite med det lenge etterpå ja, ok da forstår jeg. Jeg misforsto deg og trodde det hadde skjedd for uker/måneder siden.

Jeg ville straks gitt restauranten beskjed og spurt hvordan de evt. stiller seg til saken. Så får du se hva de svarer og evt. komme med krav utover det hvis du ikke er tilfreds med svaret du får.

Gjest sykimagen

Du vet at du kommer til å slite med det lenge etterpå ja, ok da forstår jeg. Jeg misforsto deg og trodde det hadde skjedd for uker/måneder siden.

Jeg ville straks gitt restauranten beskjed og spurt hvordan de evt. stiller seg til saken. Så får du se hva de svarer og evt. komme med krav utover det hvis du ikke er tilfreds med svaret du får.

Ok, takk for svar! :)

Annonse

Ok, takk for svar! :)

Bare hyggelig. Håper de svarer deg raskt og behandler dette profesjonelt.

Vet ikke hva slags allergi du har og hva du fikk i deg, men allergier kan jo i ytterste konsekvens være dødelige. Jeg synes derfor de bør ha en meget god unnskyldning å komme med, all den tid du også har det skriftlig at de fikk beskjed om allergien på forhånd.

Gjest ingen nick

Fordi jeg ringte dem i dag og spurte om den maten jeg spiste inneholder det jeg ikke tåler. Og det gjør den, fikk jeg høre. Og jeg får spesifikke reaksjoner.

Hvorfor spurte du ikke på forhånd, før du spiste av maten, når du er så sensibel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...