Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ung mann til å rydde opp i datamaskinen, og nå finner jeg ikke et program som jeg trenger å bruke. Jeg ser at det er her et eller annet sted siden jeg får opp dokumenter som er laget i det, men jeg vil finne det så jeg kan jobbe videre med det.

Jeg er ikke helt analfabeter på dataområder, men føler meg litt slik nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356473-noen-som-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg finner en mappe der som antageligvis er det jeg leter etter. Hvordan åpner jeg programmet derfra? og får snarvei over på skrivebordet?

Tusen takk for svar.

Se på de filene i mappen som er av typen Program, det kan f.eks. være en fil som har typen .exe Dobbeltklikk den og sjekk om dette er selve den programfilen du er ute etter.

Når du har funnet den riktige filen, kan du gå tilbake til filoversikten i mappen, høyreklikke den riktige filen og velge Lag snarvei (jeg har norsk windows hjemme, men du finner sikkert Shortcut-kommandoen om du har engelsk).

Gjest Dataeksperten58

Er det selve dokumentet du leter etter skal det ligge under "mine dokumenter" på Startmenyen.Heter det brev.doc,kan du også søke på hele maskinen ved å bruke søk funksjonen på startmenyen.Skriv inn "brev" på filnavn og trykk søk.Pass på å søke på PC eller min datamaskin,eller alle disker,om du har flere bokstaver under min datamaskin enn C og D .C er din harddisk (hdd) om den bare har 1 partisjon.D vil da være din cd/dvd eller brenner.En partisjon er en del av din hdd.Har du 2 hdd, heter C og D og at din cd/dvd heter E.Dette er veldig logisk,og det fine med

Windows.En avansert bruker vil kunne gå inn på Administrative verktøy under admin-istrator for å se på diskene dine under datamaskinbehandling/

diskbehandling.Ikke gjør dette selv, om du ikke er ekspert.For nybegynneren anbefaler jeg kun å bruke en disk,eller partisjon.Når du blir bedre vant bør du opprette en beggrenset bruker,så du ikke er fult så utsatt for virus.Pass på å ha brannveggen oppe om du ikke har eget antivirus program.Det anbefales å laste ned Windows Security Essentials på windows sin egen side.Kjøp gjerne ett nummer av Hjemmepc (Ca 60-70 kr),så får du med en cd som det ofte er ett gratis antivirus program på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...