Gå til innhold

IslamNet får støtte for kjønnsdeling -

Anbefalte innlegg

Gjest det glade sørland

...unge muslimer vil følge tradisjonen

Kjønnsdelte møter seksualiserer vanlig kontakt mellom mennesker, mener Abid Raja (V). Men IslamNet får støtte fra muslimske organisasjoner, som mener dette er naturlig.

IslamNet-leder Fahad Qureshi uttalte til Aftenposten torsdag at «det blir kvalmende, og det er kvinneundertrykkende, å tvinge kvinner til å sitte sammen med menn mot sin vilje».

"Det er slik tradisjonene er. Det er nok overført fra at kvinner og menn går til bønn i adskilte lokaler. Det er greit med likestilling, men det blir teit når det blir påtvunget."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3913157.ece

http://www.islamnet.no/index.php?option=com_kunena&Itemid=114&func=view&catid=17&id=3797

Er "tvang" i likestilingsspørsmål uakseptabelt når det gjelder religiøse spørsmål? Skal vi godta at menigheter ikke vil ansette kvinnelige prester?

Fortsetter under...

Skal vi godta at de ikke vil de fordi hun er kvinne, lesbisk og sort?

Jeg pleier ikke å legge meg opp i ansettelser av prester, og mine kampsaker handler om forskjellsbehandling av mennesker. Det gjør religiøse samfunn i stor grad.

Jeg er veldig glad at jeg ikke blir tvunget til å gå naken foran menn.

Gjest det glade sørland

Jeg pleier ikke å legge meg opp i ansettelser av prester, og mine kampsaker handler om forskjellsbehandling av mennesker. Det gjør religiøse samfunn i stor grad.

Jeg er veldig glad at jeg ikke blir tvunget til å gå naken foran menn.

''Jeg er veldig glad at jeg ikke blir tvunget til å gå naken foran menn.''

Er det noen som blir det?

Annonse

Minner meg om et sitat som stod i en av skoledagbøkene mine. Der stod det "Gud er en feit, sort lesbisk dame".

Gud kan ikke være dame. Han skapte kvinnen av mannens ribbein, altså må mannen ha kommet før kvinnen.

Du, hvis du er kvinne, er kun resultat av et ribbein.

Der fikk dere den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...