Gå til innhold

Søndagsbesøk??

Gjest kanskje betyr KANSKJE!

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen eldre tante, men kan likevel ikke fordra sånne "kanskje"-avtaler. Jeg har noen venner som har det med å si "kanskje" når de blir invitert. Da bindes tiden min opp, uten at jeg vet om det blir noe eller ikke.

Hadde derimot disse vennene selv tatt initiativ til et besøk, og sagt at de kanskje kom, så hadde jeg tatt for gitt at de dukket opp med mindre de ga beskjed om at de ikke kom likevel.

Så her er det du som har feilet - du skulle gitt beskjed.

''Jeg er ingen eldre tante, men kan likevel ikke fordra sånne "kanskje"-avtaler. Jeg har noen venner som har det med å si "kanskje" når de blir invitert. Da bindes tiden min opp, uten at jeg vet om det blir noe eller ikke.

''

Helt enig, sånt er fryktelig irriterende. Har noen venner samt et familiemedlem som er spesialister på å binde opp andres travle tid på den måten :/. Samme personer blir gjerne fryktelig indignert om en da viser seg ikke å kunne når det passer dem.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• bustebeisa

2

• ariadne

1

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mener jeg

Jeg hadde ikke ringt henne. møtte henne tilfeldig og kom uheldigvis til å si at vi kanskje kom til å ta oss en tur helgen etter.

Tenkte da ringe og gi nærmere beskjed om klokkeslett hvis det ble. Tenkte jo ikke på at hun kanskje kom til å vente på oss...

så tankeløst av meg men... får lære til neste gang da :) Heller si at vi kanskje tar oss en tur - en dag! Og ikke "neste helg" :)

''Heller si at vi kanskje tar oss en tur - en dag! Og ikke "neste helg" :)

''

Det er søren meg ikke mye bedre. Kan du ikke være tydelig? Om du ikke har tenkt å komme, så ikke si hverken kanskje eller at du skal komme. Om du vet når du vil komme, så foreslå en dag. Vær litt ryddig.

''Heller si at vi kanskje tar oss en tur - en dag! Og ikke "neste helg" :)

''

Det er søren meg ikke mye bedre. Kan du ikke være tydelig? Om du ikke har tenkt å komme, så ikke si hverken kanskje eller at du skal komme. Om du vet når du vil komme, så foreslå en dag. Vær litt ryddig.

Hun vil jo ikke komme! ;)

Gjest mener jeg

Hun vil jo ikke komme! ;)

Nei, og da sier en ikke at en kanskje kommer. Ikke når gamle tanter tror det betyr at en kommer. Enten det nå er til helga eller "en eller annen gang". Det går an å si at det var hyggelig å treffes, og la det bli med det.

Annonse

Gjest verinoca

Hei,

Ser at innlegget ditt (i likhet med flere andre innlegg de siste dagene) er postet to ganger. Trykket du på "send innlegg" knappen to ganger fordi det virket som om innlegget ikke ble postet, eller dupliserte innlegget seg automatisk?

Mvh

DOL henger seg litt opp om dagen. Innlegg blir tilsynelatende ikke sendt, det skjer ingenting. Men om man trykker send en gang til, går det raskt igjennom. Noe dere kan se nærmere på, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...