Gå til innhold

Turnuslegene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere på serien om turnuslegene på TvNorge? Jeg kan ikke fri meg for å tenke at han vestkantgutten som er turnuslege i Nissedal umulig kan bli en god lege. Han er forferdelig usympatisk..! De andre syns jeg virker som kjempeflotte mennesker. Lo godt da Chubaka sa noe sånt som "tenk at jeg skal ta avgjørelser om liv og død, jeg som bare er en vanlig gutt som liker jenter og fotball og sånn." =)

Videoannonse
Annonse
Gjest verinoca
Skrevet

Jeg har sett på det, og må si jeg dømte vestkantgutten like raskt som deg. Han likte jeg rett og slett ikke. Men mulig han bare føler seg ukomfortabel med kamera på slep.... Chubaka derimot, sjarmklump :-)

Skrevet

Jeg har sett på det, og må si jeg dømte vestkantgutten like raskt som deg. Han likte jeg rett og slett ikke. Men mulig han bare føler seg ukomfortabel med kamera på slep.... Chubaka derimot, sjarmklump :-)

''Chubaka derimot, sjarmklump :-)''

Enig :)

Gjest verinoca
Skrevet

''Chubaka derimot, sjarmklump :-)''

Enig :)

Jeg så på Den store reisen på NRK i går, og oppdaget navnet hans på rulleteksten. Han er med som lege for familien i Afrika. :-)

Skrevet

Jeg så på Den store reisen på NRK i går, og oppdaget navnet hans på rulleteksten. Han er med som lege for familien i Afrika. :-)

Å,stilig ;)

Gjest Herlig programserie
Skrevet

Synes dem virker som sympatisk, ærlige, gode, unge voksne alle sammen jeg.

Var litt i tvil om vestkantgutten i første episode, men synes han virkerhyggelig. Om enn litt nervøs..

Gjest verinoca
Skrevet

Var litt i tvil om vestkantgutten i første episode, men synes han virkerhyggelig. Om enn litt nervøs..

Syntes han vestkantgutten taklet hun jenta han sydde i første episode ganske dårlig. Det var tydelig at hun var rusa på et eller annet, og armene hennes var fulle av arr etter systematisk kutting. Virket ikke som han tok inn hele bildet her, for å si det sånn, men viste tydelig at han ble lei av henne.

Skrevet

jeg satt og lurte på om de hadde trukket noen dårlige lodd når de skulle ut i turnus. Er disse stedene populære eller er det bare noe en får tildelt? Tror ikke Kjøllefjord, av alle steder hadde stått øverst på min ønskeliste for å si det sånn,)

Skrevet

Syntes han vestkantgutten taklet hun jenta han sydde i første episode ganske dårlig. Det var tydelig at hun var rusa på et eller annet, og armene hennes var fulle av arr etter systematisk kutting. Virket ikke som han tok inn hele bildet her, for å si det sånn, men viste tydelig at han ble lei av henne.

Var armene hennes fulle av arr? Så ikke det jeg.

Synes han taklet henne greit jeg, er nok ikke så lett å få inn rusede personer. Hva mener du han skulle gjort anderledes?

Jeg var mer forbauset over at hjelperen som sto bak ikke satte seg på andre siden og forsøkte å hjelpe til ved å oppholde henne litt....

Skrevet

jeg satt og lurte på om de hadde trukket noen dårlige lodd når de skulle ut i turnus. Er disse stedene populære eller er det bare noe en får tildelt? Tror ikke Kjøllefjord, av alle steder hadde stått øverst på min ønskeliste for å si det sånn,)

Jeg tror man får tildelt sted man skal være. Alle kan jo ikke være i Oslo heller. :-) Jeg syns det er fint at de får oppleve hverdagen på et mindre sted "langt uti gokk". De må ta større ansvar selv og de får se at det er ikke bare å knipse med fingrene så er de på sykehus. Det som er synd for sånne steder er at de sjelden har leger som blir værende over lang tid. I nærheten av der jeg er oppvokst har det kun vært utenlandske leger de siste årene. Mange av de gamle passientene føler seg ikke trygge når de går til legen fordi legene ikke skjønner dialekten de snakker.

Skrevet

Når han sa "en dårlig dag på golvbanen er bedre enn en god dag på jobb" mistet jeg litt respekt for gutten. Jeg tror han prøver å virke tøffere enn han er, men desverre slår det helt feil ut. Enig med verinoca i at han ikke taklet den berusede jenta veldig bra.

Skrevet

Jeg tror man får tildelt sted man skal være. Alle kan jo ikke være i Oslo heller. :-) Jeg syns det er fint at de får oppleve hverdagen på et mindre sted "langt uti gokk". De må ta større ansvar selv og de får se at det er ikke bare å knipse med fingrene så er de på sykehus. Det som er synd for sånne steder er at de sjelden har leger som blir værende over lang tid. I nærheten av der jeg er oppvokst har det kun vært utenlandske leger de siste årene. Mange av de gamle passientene føler seg ikke trygge når de går til legen fordi legene ikke skjønner dialekten de snakker.

''Mange av de gamle passientene føler seg ikke trygge når de går til legen fordi legene ikke skjønner dialekten de snakker.''

Behøver ikke være utenlandsk for det. Masse knoting rundt i gokk som er håpløst å tyde for vanlige mennesker.

Skrevet

Enig! En skikkelig sjarmklump. Syns hun Bita også er veldig sjarmerende og herlig i sin omgang med passientene.

Skrevet

''Mange av de gamle passientene føler seg ikke trygge når de går til legen fordi legene ikke skjønner dialekten de snakker.''

Behøver ikke være utenlandsk for det. Masse knoting rundt i gokk som er håpløst å tyde for vanlige mennesker.

For vanlige mennesker...?

- ingen ytterligere kommentar-

Skrevet

Turnuslegene trekker lodd om hvem som skal først velge praksissted. De som får det laveste nummeret får velge først, og visa versa..Det er det sentrale som er mest populært etter som jeg har skjønt.

Av rent praktiske grunner så ønsker de fleste å ikke flytte langt. De som er gift/samboende har også en familie å tenke på og en del logistikkproblemer knyttet til det.

Skrevet

Det er litt rart å høre noen snakke om "hele bildet " her. Vi får jo ikke se hele bildet. Vi får kun se noen prosenter som er limt og klippet. For meg blir det vanskelig å danne meg en oppfatning om noen når det jeg ser er ressigert.Om de ønsker å fremstille en person på en bestemt måte, så tar de med alt det som er med på underbygge det, og klipper bort det andre.

Folk som er med på slike dokumentarer/serier er helt prisgitt den som klipper og limer.

Skrevet

Når han sa "en dårlig dag på golvbanen er bedre enn en god dag på jobb" mistet jeg litt respekt for gutten. Jeg tror han prøver å virke tøffere enn han er, men desverre slår det helt feil ut. Enig med verinoca i at han ikke taklet den berusede jenta veldig bra.

"En dårlig dag på golfbanen er bedre enn en god dag på jobb" er et kjent sitat i golfverdenen.

Skrevet

"En dårlig dag på golfbanen er bedre enn en god dag på jobb" er et kjent sitat i golfverdenen.

Haha, det visste jeg ikke! Det lød i alle fall ikke bra i denne sammenhengen, men det har også sammenheng med mitt tidligere inntrykk av gutten.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Jeg jobber på sykehus og syns det er kjekt når nye turnusleger kommer, de fleste er jordnære, morsomme og hyggelige og ikke minst flinke med pasientene.

De har ikke steget i de grader at de har blitt "overlegne" (en overlegen overlege haha).

Men veldig dumt at de ikke får være lenger, når du først har begynt å bli glad i de så stikker de :(

Heldigvis blir noen av de igjen når de blir ass.leger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...