Gå til innhold

Regjeringen og unge uføre

Anbefalte innlegg

Gjest onkel ponkel

Vår kjære regjering har visstnok planer om å kutte i uførepensjonen til unge uføre med 35.000 kroner i året. Og har vedkommende barn, så skal det også kuttes i ekstrastønaden med 23.000,-. Da blir et lite igjen å leve for. Er det slik fattigdommen skal utryddes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356494-regjeringen-og-unge-uf%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AtHomeMom

Det er fullstendig hårreisende, i tillegg hører man at dette gjøres for å _spare_ penger (nå har jeg selvfølgelig medias sjokknyheter i bakhodet) - ikke for at det nødvendigvis skal være et tiltak for å få folk ut i arbeid, men for å SPARE penger...Da skal man liksom ta fra de som allerede har lite?

Det er fullstendig hårreisende, i tillegg hører man at dette gjøres for å _spare_ penger (nå har jeg selvfølgelig medias sjokknyheter i bakhodet) - ikke for at det nødvendigvis skal være et tiltak for å få folk ut i arbeid, men for å SPARE penger...Da skal man liksom ta fra de som allerede har lite?

Det blir ikke noe av.

Stoltenberg kunne garantere at det ikke ville bli noe av dette forslaget på 23-nyhetene i går kveld.

Når det er sagt er det hårreisende at det i det hele tatt ble foreslått.

Gjest Kyllingen

Det blir ikke noe av.

Stoltenberg kunne garantere at det ikke ville bli noe av dette forslaget på 23-nyhetene i går kveld.

Det er bra, for å leve på 8000,- i måneden er vanskelig hvis man har lån.

Annonse

Gjest AtHomeMom

Det blir ikke noe av.

Godt å høre at dette ikke blir noe av...

''Når det er sagt er det hårreisende at det i det hele tatt ble foreslått.''

Ja det er det, spesielt som et sparealternativ for staten... Sorry mack, men jeg kan komme med bedre forslag til sparing enn å ta fra de unge uføre...

Gjest ung og ufør

Det er alt for mange uføre i dette landet som kunne arbeidet.

Tre ting må gjøres:

legestanden må skjerpe seg - opptre mer restriktivt.

betingelsene må være dårlige nok

en stor innsats må rettes mot tilrettelegging av alternativt arbeid.

Det er synd at mennesker som muligens gjør seg sykere enn de er, får mennesker som deg til å tro at flesteparten av uføre/unge uføre har fått "tittelen" av latskapens skyld.

Jeg er av dem som ser frisk ut, og lett blir mistrodd av de som ikke "liker" uføretrygdede personer. Tidligere forklarte jeg meg til gud og hvermann i et forsøk på å oppnå respekt, men verken respekten eller hjerteproblematikken blir bedre av den grunn. Nå synes jeg bare det er trist at enkelte føler for å rakke ned på en gruppe. Jeg kjenner INGEN som har fått uføretrygd uten god grunn. Men jeg kjenner mange som har fått avslag. Kanskje det er annerledes i de største byene, men det kan jeg ikke uttale meg om. Like lite som du bør utale deg på en måte som kan virke støtende for sikkert flere enn meg.

Det er synd at mennesker som muligens gjør seg sykere enn de er, får mennesker som deg til å tro at flesteparten av uføre/unge uføre har fått "tittelen" av latskapens skyld.

Jeg er av dem som ser frisk ut, og lett blir mistrodd av de som ikke "liker" uføretrygdede personer. Tidligere forklarte jeg meg til gud og hvermann i et forsøk på å oppnå respekt, men verken respekten eller hjerteproblematikken blir bedre av den grunn. Nå synes jeg bare det er trist at enkelte føler for å rakke ned på en gruppe. Jeg kjenner INGEN som har fått uføretrygd uten god grunn. Men jeg kjenner mange som har fått avslag. Kanskje det er annerledes i de største byene, men det kan jeg ikke uttale meg om. Like lite som du bør utale deg på en måte som kan virke støtende for sikkert flere enn meg.

Det er ingen grunn til å føle seg støtt om du har gode grunner for å være ufør.

Men jeg må gjerne få støte de som ikke har det. Det er mange som ønsker å sno seg - både blant føre og uføre.

Gjest ung og ufør

Det er ingen grunn til å føle seg støtt om du har gode grunner for å være ufør.

Men jeg må gjerne få støte de som ikke har det. Det er mange som ønsker å sno seg - både blant føre og uføre.

Takk.

Ja, og det er synd. Takk for oppklaring :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...