Gå til innhold

Hotell i Paris - tips?

Gjest Kayia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjekk her:

http://www.accorhotels.com

Hvis du ser bort fra Formula1 og de aller billigste hotellene, er de meget greie.

Velg gjerne et hotel i nærheten av en Metro.

Med vennlig hilsen

Takk for link, utrolig greit å kunne merke bydel :) Men du som reiser så mye, du har ikke et favoritthotell å anbefale i nærheten av "alt" da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link, utrolig greit å kunne merke bydel :) Men du som reiser så mye, du har ikke et favoritthotell å anbefale i nærheten av "alt" da? :)

Paris er jo enormt stor og har mange sentra, og severdighetene og de koselige strøkene er i stor grad spredt rundt. Det finnes ikke et punkt som er i nærheten av "alt" - en er nødt til å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt gi deg et tips eller to om du kort sier noe om type tur og budsjett, mail meg på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Paris er veldig liten (innenfor Peripherique). Hvis det er shopping, så kan dere jo bo i sentrum. Vi pleier bo i 13. arrondissement, som ligger i sørøst Paris.

Vi har også bodd nær La Defense, og nær Mitterant Biblioteket (øst-Paris).

www.aftenposten.no har en Paris-guide på nett.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at Paris er veldig liten (innenfor Peripherique). Hvis det er shopping, så kan dere jo bo i sentrum. Vi pleier bo i 13. arrondissement, som ligger i sørøst Paris.

Vi har også bodd nær La Defense, og nær Mitterant Biblioteket (øst-Paris).

www.aftenposten.no har en Paris-guide på nett.

Med vennlig hilsen

''Husk at Paris er veldig liten ''

vs. (min)

''Paris er jo enormt stor ''

LOL

Men - alt er relativt, jeg mener jo Paris "sentrum" er enormt stort og dessuten delt, selv om byen som sådan er mindre i utsktrekning enn Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husk at Paris er veldig liten ''

vs. (min)

''Paris er jo enormt stor ''

LOL

Men - alt er relativt, jeg mener jo Paris "sentrum" er enormt stort og dessuten delt, selv om byen som sådan er mindre i utsktrekning enn Oslo.

Hei,

:ler:

Det jeg mener er at rent geografisk (i kilometer) så er Paris (innenfor Peripherique) faktisk liten til internasjonal storby å være. (Til sammenligning, Rio de Janeiro er 70 km fra SV til NØ.)

Når man tar metroen i Paris føles det som om man reiser veldig langt, men ofte er det omtrent like raskt å gå, hvis det bare dreier seg om ett stopp eller to.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

:ler:

Det jeg mener er at rent geografisk (i kilometer) så er Paris (innenfor Peripherique) faktisk liten til internasjonal storby å være. (Til sammenligning, Rio de Janeiro er 70 km fra SV til NØ.)

Når man tar metroen i Paris føles det som om man reiser veldig langt, men ofte er det omtrent like raskt å gå, hvis det bare dreier seg om ett stopp eller to.

Med vennlig hilsen

''Når man tar metroen i Paris føles det som om man reiser veldig langt, men ofte er det omtrent like raskt å gå, hvis det bare dreier seg om ett stopp eller to.

''

Tja, min erfaring (etter diverse besøk og bl.a. å ha bodd der et år) er at det ofte er mye lengre å gå enn det ser ut til på kartet, og at det derfor omtrent alltid lønner seg å ta metroen (om tid er avgjørende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Når man tar metroen i Paris føles det som om man reiser veldig langt, men ofte er det omtrent like raskt å gå, hvis det bare dreier seg om ett stopp eller to.

''

Tja, min erfaring (etter diverse besøk og bl.a. å ha bodd der et år) er at det ofte er mye lengre å gå enn det ser ut til på kartet, og at det derfor omtrent alltid lønner seg å ta metroen (om tid er avgjørende).

'' det ofte er mye lengre å gå enn det ser ut til på kartet''

Enig!

Men de gangen ejeg har vært der har dte ikke nødvendigvis vært _tiden_ man vil spare ved å ta metroen, men bein & rygg :-)

Men det tar jo mye tid å gå opp & ned til metroen også, så det gjelder å legge inn metroen på de lengste/kjedeligste strekkene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...