Gå til innhold

gutt som ikke liker å sove i egen seng...

uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

Har en gutt på 3 uker som ikke liker å sove i egen seng.. Har to eldre barn som jeg ikke kan huske at jeg "slet" med dette "problemet". Han sovner raskt andre steder som bl.a. vuggen, vognen eller teppe på gulvet. Er det noen som har en god idè til å få guttungen til å sove i sin egen seng? (de andre barna sov hele natten fra de var ca. 3 uker, men har ikke tro på at det skjer med denne gutten her med det første..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nå virkelig vært heldig om du har hatt barn som har sovet natten gjennom fra de var 3 uker gamle!

Mine trivdes heller ikke særlig godt i senga si den første tiden. Da fikk de sove i voksi-posen oppi vognbagen. Da ble det trangt og varmt, og det roet dem.

Kom ikke på dette med førstemann, så til henne la jeg håndklær tett rundt henne, og pakket henne godt inn.

Min teori er at de minste liker at det er litt trangt og varmt, da det minner dem om livet i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vizzvazz

De liker å ha det trangt og godt, slik som i magen.

Med min første måtte jeg ha et sammenrullet helsepledd oppe ved hodeenden og hun lå på et lammeskinn, da hadde hun det lunt og fint.

Da vi kom hjem fra sykehuset la vi henne rett i sengen og den var så stor og tom for den lille babyen, hun nektet å sove der. Så prøvde vi trikset med å gjøre det litt trangere og lunere og da sov hun som en prinsesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jubalong. De fleste små barn liker å ligge litt trangt og varmt til å begynne med. Kanskje du kan bygge litt inn rundt kanten av senga så ikke plassen blir så stor å trille rundt på. Og så kan du gradvis gjøre senga større ettersom han blir større og sover bedre. Ellers har jeg selv hatt fire barn som har sovet natten igjennom (23.00 - 06.00) fra seks ukers alder. Og jeg vet at jeg har vært kjempeheldig med unger med godt sovehjerte. Men slikt er veldig opp og ned med unger. Ene barnebarnet mitt på 8 mnd våkner fortsatt en gang for natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''de andre barna sov hele natten fra de var ca. 3 uker, men har ikke tro på at det skjer med denne gutten her med det første..)

''

Oi, da tror jeg heller det er de to første som var uvanlige!

Sistemann hos meg sov natten gjennom fra han var åtte uker; jeg trodde _det_ var uvanlig! ;)

Støtter de andres forslag om å pakke litt rundt ham, små babyer liker gjerne ikke å ha det for romslig rundt seg. Men tror likevel ikke du skal forvente at småen sover natten gjennom på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres iallefall mye mer normal ut enn dine to eldste barn ;-)

Vær tålmodig..Det vil ordne seg en eller annen gang i løpet av de neste 7-8 månedene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det noe om han ligger i din seng en stund da? Jeg var veldig nøye med at min første skulle gjøre det, men med nr. 2 løsnet jeg litt på prinsippene :P. Og det gikk veldig fint det også. Rolige og harmoniske barn har det blitt (faktisk føler jeg vel at nr. 1 har hatt noe mer problemer med å sove i egen seng i ettertid enn nr. 2, som lå i samme seng som meg det første halvåret). Kanskje gutten din trenger nærheten din ekstra mye akkurat nå, ikke avvis ham. Han kommer nok ikke til å ville ligge i din seng helt til han begynner på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at du skal lage noe lunt og tett rundt babyen.

På nyfødt og neonatalavdelinger lager de "reder" som babyen ligger i. Bruker gjerne et helseteppe eller handkle som de lager en "ring av. babyene koser seg oppe i disse.

Ellers så lot vi minstejenta ligge i vognbagen på rommet de første ukene, men hun var bare to kilo da hun kom hjem.

Hun har fremdeles en lang krokodille som brukes i hodenden av senga. Sover som en stein hele natta... foruten at hun holder en liten tale av og til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...