Gå til innhold

Noen som har vært i Munchen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt sent for oktoberfest er det jo :-).

Du må selvsagt få med deg "gamlebyen" (litt misvisende, om du tror du skal finne en middelalderbydel), Frauenkirche og gågaten mellom Karlsplatz og Marienplatz.... også en del bra shopping i dette området, så vidt jeg husker.

Og lykke til med diverse kokt kjøtt og dumplings - det er hva jeg husker på gourmetfronten ;).

Selv om det ikke er Oktoberfest nå, bør du få med deg en bierstube. De mest kjente er vel Löwenbräukeller og Hofbräukeller, men det finnes mange.

Området rundt operaen, f.eks. Theatinerstrasse har mange designerbutikker. Rundt Karlsplatz og nedover mot Marienplatz (rådhusplassen) er det shoppingsentre.

Ellers er operaen i München en av verdens beste og verdt å få med seg.

Selv om det ikke er Oktoberfest nå, bør du få med deg en bierstube. De mest kjente er vel Löwenbräukeller og Hofbräukeller, men det finnes mange.

Området rundt operaen, f.eks. Theatinerstrasse har mange designerbutikker. Rundt Karlsplatz og nedover mot Marienplatz (rådhusplassen) er det shoppingsentre.

Ellers er operaen i München en av verdens beste og verdt å få med seg.

Det er sant - en ølkjeller/biergarten må en få med seg... det gjorde jo (selvfølgelig) jeg og! :P

Mange år siden jeg var i München nå, men var der veldig mye som barn. Englisher Garten er nydelig på sommeren i alle fall. Vil tro det er koselig der på denne tiden også.

Leopoldstrasse var yndlingsshoppingsgaten min den gangen. Ligger litt utenfor sentrum.

Olympiapark kan jo være interessant.

Ellers er sentrum koselig i München.

Kos deg, og hils til tante :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...