Gå til innhold

første gang uten barn i julehelgen

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Hei

Er skilt på andre året.

dette blir min første jul uten barna mine.

Innrømmer at det blir veldig rart, og litt sårt.

Jeg har alltid vært "julete", men nå ønsker jeg egentlig at julen helst bør "gå over".

Har du feiret jul alene uten barna dine, og hvordan artet det seg?

Jeg sitter ikke alene, kan være hos mine foreldre, eller hvis jeg er heldig, sammen med kjæresten min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir hva du gjør det til. Det kan være koselig og avslappende med voksenjul.

Jeg liker ikke jul, og synes jul med barn er slitsomt. Jul uten barn gjør at jeg kan bestemme om jeg gidder feire i noen særlig grad eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva du gjør det til. Det kan være koselig og avslappende med voksenjul.

Jeg liker ikke jul, og synes jul med barn er slitsomt. Jul uten barn gjør at jeg kan bestemme om jeg gidder feire i noen særlig grad eller ikke.

''Jeg liker ikke jul, og synes jul med barn er slitsomt. ''

Oj, dette var nok enda særere enn meg som ikke liker 17. mai ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg liker ikke jul, og synes jul med barn er slitsomt. ''

Oj, dette var nok enda særere enn meg som ikke liker 17. mai ;-)

Jeg misliker 17. mai omtrent like mye som jul, men den varer i det minste ikke like lenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Barna mine skal feire jul hos pappa i år og jeg må innrømme at jeg gleder meg. Jeg er ikke spesielt glad i julen, synes det blir mye pes og mas. Jeg er ikke noe julemenneske egentlig, så jeg føler at det meste jeg gjør av juleforberedelser gjør jeg for andres skyld.

Iår blir det meg og min kjære hjemme på julekvelden. Vi skal kose oss med juleprogram og god mat. Og hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Ja, det har jeg gjort, og første gangen var det virkelig fælt. Jeg syntes det var helt latterlig å sitte der med andre voksne som var så spent på julegavene. Det var jo ingen barn der, noe som kjentes unaturlig.. Jeg tenkte kun på barna mine, og at det var jeg selv som hadde lagt opp til å splitte oss i jula/splitte familien.

To år etter var jeg forberedt på alle gufne følelser, så da gikk det greit. Har fått to barn med mannen min, så nå er det alltid unger her i jula. De to eldste ringer meg når de er hos faren, og de vil helst hjem dagen etter julaften. De kommer uansett på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært uten ungene to julaftener og det gjør jeg ikke igjen før de blir voksne. :o) Den ene gangen var jeg hos søstra mi og det var koselig nok, men... Andre gangen var jeg sammen med kjæresten og hans familie og det var koselig nok det også, men jeg synes det ble fryktelig hektisk og stressende og bråkete og slett ikke sånn som jeg var vant til.

Så nå er jeg vertinne for kjæresten, ungene, eksen og fruen og de av mine søsken med partnere / forelder med partner som vil komme det ene året og kommer til dekket bord hos eksen og fruen det andre året. Passer meg utmerket. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig...

Forresten så glemte du påske ;o)

Påska er helt grei, den er bare kjedelig. Den involverer i det minste ikke "nå skal vi jaggu kose oss"-krampetrekninger med familiemedlemmer, å sjokke rundt for å rekke masse på kort tid eller å måtte tilfredsstille alle mulig krav fra ørten forskjellige familiemedlemmer i øst og vest.

Neste år skal jeg tilbringe påska i London, har jeg tenkt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påska er helt grei, den er bare kjedelig. Den involverer i det minste ikke "nå skal vi jaggu kose oss"-krampetrekninger med familiemedlemmer, å sjokke rundt for å rekke masse på kort tid eller å måtte tilfredsstille alle mulig krav fra ørten forskjellige familiemedlemmer i øst og vest.

Neste år skal jeg tilbringe påska i London, har jeg tenkt. :D

Den er forferdelig kjedelig. Nesten så man blir litt sprø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...