Gå til innhold

Hva er personlige ting og hva er møbel?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette

Jeg har solgt hytta mi. Kjøperne ville ha alt inventaret med på kjøpet. Etter å ha snakket med megleren forstår jeg at inventar betyr møbler. Alt av personlige ting kan jeg ta med meg.

Jeg forstår at lysestaker, puter, bilder, tepper, tallerkener, kopper og kar er personlige ting.

Men jeg har noen antikke tallerkenhyller. Er det møbler? Jeg har også et flott speil, jeg kunne tenke meg. Er speil møbler eller personlig ting? Jeg har en lysekrone også, som jeg har festet til taket, men den virker ikke, da jeg ventet på at en elektrikker skulle komme og legge ledninger. Da er det vel en personlig ting?

Fortsetter under...

For å kunne svare deg best, hadde det vært fint om du kom med noen tilleggsopplysninger.

Hva sto det i salgsoppgaven?Hva slags kommunikasjon har du hatt med kjøperen ang dette? Er det du som har foreslått å selge inventaret?

Det står ingenting om dette i salgsoppgaven. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å selge med inventar. Kjøperen ringte meg og avtalte med meg privat at han ville kjøpe med inventar, hvis han skulle by den prisen jeg ville ha. Han kjøper hytta til datteren sin som falt pladask for stilen i hytta.

Jeg ringte megleren og spurte hva inventar vil si og megleren sier det kun gjelder møbler. Nå sitter jeg her og lurer på hva som er møbler :-)

Det står ingenting om dette i salgsoppgaven. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å selge med inventar. Kjøperen ringte meg og avtalte med meg privat at han ville kjøpe med inventar, hvis han skulle by den prisen jeg ville ha. Han kjøper hytta til datteren sin som falt pladask for stilen i hytta.

Jeg ringte megleren og spurte hva inventar vil si og megleren sier det kun gjelder møbler. Nå sitter jeg her og lurer på hva som er møbler :-)

Ok da ble det litt klarere. Da mener jeg at du er fritt til å nedfelle i kontrakten hvilke gjenstander som ikke følger med kjøpet. Du må be megler sette opp et punkt i kjøpskontrakten hvor du spesifiserer at hytta er solgt med inventar, men at lampe, speil og hyller ikke medfølger.

Ok da ble det litt klarere. Da mener jeg at du er fritt til å nedfelle i kontrakten hvilke gjenstander som ikke følger med kjøpet. Du må be megler sette opp et punkt i kjøpskontrakten hvor du spesifiserer at hytta er solgt med inventar, men at lampe, speil og hyller ikke medfølger.

Ok, takk for svar :-)

Annonse

Si ja til å selge alt - untatt de tingene du har personlig forhold til. Kanskje har du arvet?

Vi kjøpte hytte med diverse innbo, untatt de flotte stolene (som vi gjerne skulle hatt), en lekker lysekrone (som vi og gjerne skulle hatt). Avtalte dette direkte med selger. Hver gjenstand som stod igjen var ramset opp på en liste. Hylle, kommoder, senger, skap, sofa, spisebord osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...