Gå til innhold

Hvorfor velger noen å bli dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Trodde urologi var herrer og gynekologi var for damer. Men..

Har en kvinne problemer med f.eks. nyrene, så er det nok urologen som er den rette spesialisten.

Fra Wikipedia

''Urologi er en medisinsk spesialitet som tar for seg sykdommer i urinveiene hos både menn og kvinner, og de mannlige kjønnsorganer. Av organene som omfattes av den urologiske spesialiteten finner vi nyrene, urinblæren og urinrøret hos både menn og kvinner, og de mannlige organene testiklene, bitestiklene, sædlederne, prostata og penis. Spesialiteten kombinerer medisinsk og kirurgisk behandling, men er definert som en grenspesialitet innen kirurgi. I Norge må man ha 6 år spesialisering i kirurgi og 3 år innen grenspesialiteten urologi før man er spesialist innen fagfeltet''

Gjest sjøstjerna

Faglig interesse kan omhandle så mangt, og folk velger vel etter interesse. Heldigvis. Vi trenger eksperter på blære, eksperter på gjærbakst osv osv. Få har interesse for alt, mange har interesse for noe.

Jeg kunne aldri livet blitt fotpleier. Føtter er fæle.

Hehe. Det tror jeg ikke noe på. Du drømmer om fri tilgang til den nevnte kroppsdelen, men ikke noe i nærheten av å være spesiallege. ;-)

Du har naturligvis helt rett, og er det noe jeg ikke ville jobbet som er det gynekolog eller jordmor. ;)

Jeg burde ikke spøke om sånt. Får nemlig flashbacks fra videregående da vi engang i norsktimen skulle leke intervjuer og intervjuobjekt, og to jenter skulle intervjue meg om mitt fiktive drømmeyrke. Det var de som bestemte hva jeg skulle være, og jeg skulle være gynekolog.

Det intervjuet ble særdeles pinlige greier, da for den gang beskjedne meg - for disse suspekte kvinnfolka visste hvordan de skulle formulere spørsmålene. ;)

Du har naturligvis helt rett, og er det noe jeg ikke ville jobbet som er det gynekolog eller jordmor. ;)

Jeg burde ikke spøke om sånt. Får nemlig flashbacks fra videregående da vi engang i norsktimen skulle leke intervjuer og intervjuobjekt, og to jenter skulle intervjue meg om mitt fiktive drømmeyrke. Det var de som bestemte hva jeg skulle være, og jeg skulle være gynekolog.

Det intervjuet ble særdeles pinlige greier, da for den gang beskjedne meg - for disse suspekte kvinnfolka visste hvordan de skulle formulere spørsmålene. ;)

*s*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...