Gå til innhold

NHD: Halvt hode - virkelig mulig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vil det si at han har 50% av hjernekapasiteten vi med hele hodet har?

Her er det vel de øvre og fremre deler av hjernen som mangler - kort sagt de funksjonene som skiller oss fra dyrene.

Det er sjelden at slike defekter er så synlige utenfra som hos denne mannen.

Annonse

Han Kenneth Sivertsen fikk vel operert bort en stor del av hjernen om jeg ikke husker helt feil... Vet ikke hvordan det er med ham nå, da..

Kenneth Sivertsen er død for mange år siden.

Men om denne hjerne-/hodeoperasjonen hadde noen innvirkning på det, vet jeg ikke.

Gjest Var stor fan

Jeg har ikke fått med meg brøkdelen av hva han har holdt på med, ser jeg. Har bare sett noen humorinnslag på TV, men likte det hvertfall. :-)

Nei, han var nok en atskillig større kunstner enn det "folk flest" var klar over. Han ble vel i sin tid mest kjent som "kjæresten til Herborg Kråkevik", og de ble litt sånn skjønnheten og udyret.

Det gikk litt over stokk og stein da de to splittet opp, og det var vel endel psykiske problemer inni bildet også. Mener å huske at han var innlagt en periode, men det kan selvfølgelig ha med selve hjernesykdommen å gjøre.

Uansett: Norge gikk virkelig glipp av en fantastisk kunstnerisk person.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...