Gå til innhold

Guttebursdag 10 år

Gjest bursdagsmamma

Anbefalte innlegg

Gjest bursdagsmamma

Sønnen min vil ha hjemmelagde hamburgere i bursdagen sin, som han skal lage selv. Jeg syns det er en glimrende idé og har sagt ja. Men plutselig slo tanken meg at mange barn i dag ikke er vant til annet enn ferdige hamburgere fra frysedisken (evt. bare pølser), og at derfor mange av gutta kan komme til å slenge stygge kommentarer. Gutter på 10 år kan være ganske tøffe i kjeften, og man blir ganske sårbar når man har laget hamburgerne helt på egen hånd.

Noen som har noen tanker om dette? Ville dere kjørt den "safe" linjen og servert frossen-burgere (evt. pølser) - for å skåne bursdagsbarnet? Eller ville dere kjørt på med deilige hjemmelagde burgere og latt det stå til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine erfaringer med 10 år gamle gutter er at de spiser burgere som smaker som burgere. Kan ikke tenke meg at noen vil reagere på f.eks. at de ikke har nøyaktig lik fasong, hvis det er sånt dette dreier seg om.

Har dere derimot en veldig sær oppskrift som ikke minner om kjøpeburgere i det hele tatt (på smak), blir det noe annet.

Synlige, digre biter av "fremmedlegemer" (hakket løk, krydderbiter i sterke farger) kan det også være greit å unngå

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bursdagsmamma

Mine erfaringer med 10 år gamle gutter er at de spiser burgere som smaker som burgere. Kan ikke tenke meg at noen vil reagere på f.eks. at de ikke har nøyaktig lik fasong, hvis det er sånt dette dreier seg om.

Har dere derimot en veldig sær oppskrift som ikke minner om kjøpeburgere i det hele tatt (på smak), blir det noe annet.

Synlige, digre biter av "fremmedlegemer" (hakket løk, krydderbiter i sterke farger) kan det også være greit å unngå

tror

Tror hamburgerne er ganske vanlige på smak, men ikke dumt å unngå løkbitene. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hamburgerne er ganske vanlige på smak, men ikke dumt å unngå løkbitene. Takk for tips!

Dere kan heller tilby løk som tilbehør. Noen liker det sikkert, andre kan reagere litt på synlige biter de ikke er vant til.

Lykke til med bursdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpeburgere er jo ikke særlig godt (med mindre det er slike i rent kjøtt som finnes i "bedre" forretninger), og også mine litt sære barn foretrekker skikkelig hjemmelagde burgere. Men de må ikke ha løkbiter eller sterkt krydder ;).

Mao - jeg ville gått for hjemmelagde, og særlig når sønnen din vil lage dem selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpeburgere er jo ikke særlig godt (med mindre det er slike i rent kjøtt som finnes i "bedre" forretninger), og også mine litt sære barn foretrekker skikkelig hjemmelagde burgere. Men de må ikke ha løkbiter eller sterkt krydder ;).

Mao - jeg ville gått for hjemmelagde, og særlig når sønnen din vil lage dem selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så tregt det går på DOL for tiden, og altfor lett å poste meldinger flere ganger! *grrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så tregt det går på DOL for tiden, og altfor lett å poste meldinger flere ganger! *grrr*

..opplever flere ganger (dager) å ikke komme inn på DOL i det hele tatt.. -Men så lenge du skriver noe hyggelig, gjør det jo ikke om det gjentas, flere ganger ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bursdagsmamma

Takk for positiv tilbakemelding (gjør ikke noe om den kom flere ganger ;). Det er rart med disse barnebursdagene, man vil jo så gjerne at de skal bli vellykka, for barnets skyld. Alt annet er jo veldig sårt. Men tror vi går for hjemmelagde jeg. Han er helt klar for det. Får heller ta praten med ham på forhånd om at ikke alle er vant til hjemmelagde og kanskje ikke tør å smake, men at det får bli opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv tilbakemelding (gjør ikke noe om den kom flere ganger ;). Det er rart med disse barnebursdagene, man vil jo så gjerne at de skal bli vellykka, for barnets skyld. Alt annet er jo veldig sårt. Men tror vi går for hjemmelagde jeg. Han er helt klar for det. Får heller ta praten med ham på forhånd om at ikke alle er vant til hjemmelagde og kanskje ikke tør å smake, men at det får bli opp til dem.

Jeg synes ikke du skal overdrive "risikoen". Alle kjøpeburgere ser heller ikke helt like ut.

De aller fleste sultne 10-åringer vil smake på en burger som ikke ser altfor avvikende ut. Det blir litt annerledes dersom dere farger kjøttdeigen med konditorfarge eller noe sånt

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...