Gå til innhold

Rockering og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gjest bør jeg vente?

Når kan jeg begynne å trene med det? Snakker om de tunge som er dritvonde i starten til å bli vant med (les en annen tråd her:D )

Jeg tok keisersnitt for 8 uker siden, er det for tidlig å begynne med det?

Har hørt noe om mageøvelser at man bør vente 6 uker, men når kan man ta vanlige situps og når kan man trene med rockering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356555-rockering-og-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Ingoen -

Jeg vet ikke, men jeg syns egentlig det høres litt tidlig ut..

MEN; jeg har aldri tatt keisersnitt og aldri prøvd sånn rockering, bare så det er sagt. Men bedre å være litt forsiktig, kroppen jobber jo enda på spreng for å få alt på plass igjen etter både keisersnittet og svangerskapet.

Jeg har hatt to keisersnitt - men fikk rockeringen min leenge etterpå, så jeg har ikke prøvd den i forbindelse med operasjonene.

Du kan jo prøve deg frem, gjør det vondt, skal du ikke fortsette.

Jeg løftet vogna for tidlig den ene gangen, og fikk skikkelig vondt i såret. Måtte da vente til ca 10 uker før jeg fikk lov til å løfte tungt igjen.

Jeg har ikke hatt keisersnitt, og har heller ikke prøvd rockering (siden 70-tallet...), bare så det er sagt. Men generelt syns jeg det hørtes for tidlig ut, i forhold til risikoen for skade i snittet. Hvis det er for tidlig, kan du vel risikere å måtte vente MYE lenger etter en skade. Og det er lite å tape på å vente noen uker til. Kos deg med babyen din, du :-) Gratulerer forresten!!

Annonse

Gjest trådstarter

Jeg har ikke hatt keisersnitt, og har heller ikke prøvd rockering (siden 70-tallet...), bare så det er sagt. Men generelt syns jeg det hørtes for tidlig ut, i forhold til risikoen for skade i snittet. Hvis det er for tidlig, kan du vel risikere å måtte vente MYE lenger etter en skade. Og det er lite å tape på å vente noen uker til. Kos deg med babyen din, du :-) Gratulerer forresten!!

Takk :)

Ja, er vel best å vente...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...