Gå til innhold

Trenger råd raskt - Forstuet ankel

Anbefalte innlegg

Jeg har forstuet ankelen, men jeg har ikke bil og MÅ ut og gå om en time. Det kommer til å bli sabla vondt, men på toppen av det hele må jeg ha med meg et barn som ikke kan gå selv.

Vil det da være best å ta med barnet i vogn eller i bæremeis? Det er snakk om bratte bakker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356565-trenger-r%C3%A5d-raskt-forstuet-ankel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten tvil vogn.

Hvis dette er en forstuving, vil du ha veldig vondt hver gang du setter ned foten. Får du foten bittelitt feil, kan det bli så vondt at du knekker sammen i kroppen. Har du barnet i bæremeis da vil det ikke gå veldig bra.

Det kan hende at dagen i dag er den dagen hvor du skal spandere på deg taxi.

Jeg tror jeg ville prøvd med vogn, så kan du også støtte deg litt til denne.

Takk :)

Ja, du har nok rett. Er bare redd jeg ikke får til å dytte vogna opp bakken, men det er vel like ille å ha 10 ekstra kilo på ryggen.

Annonse

Uten tvil vogn.

Hvis dette er en forstuving, vil du ha veldig vondt hver gang du setter ned foten. Får du foten bittelitt feil, kan det bli så vondt at du knekker sammen i kroppen. Har du barnet i bæremeis da vil det ikke gå veldig bra.

Det kan hende at dagen i dag er den dagen hvor du skal spandere på deg taxi.

Takk for råd. Jeg tenkte i de samme banene, men da slik at jeg mistet taket i vogna og den trillet ned bakken når jeg skal tilbake igjen. Uff. Får håpe det går bra.

Jeg har dessverre ikke bilsetet til barnet hjemme og drosjesjåførene nekter (heldigvis, antar jeg) å ta med usikrede barn.

Takk for råd. Jeg tenkte i de samme banene, men da slik at jeg mistet taket i vogna og den trillet ned bakken når jeg skal tilbake igjen. Uff. Får håpe det går bra.

Jeg har dessverre ikke bilsetet til barnet hjemme og drosjesjåførene nekter (heldigvis, antar jeg) å ta med usikrede barn.

Det er jo kjempebra at de ikke kjører barn usikret, men har de ikke barnestoler på sentralen sin, da? Det er jo slett ikke alle som har barnestol (f.eks. de som ikke har egen bil), så man skal ha mulighet til å bestille bil m/stol.

PRØV.

Du utsetter deg for en stor lidelse, altså, hvis du går på den foten. Dessuten vil du påføre deg smerter atskillig mye lenger enn om du lar foten få hvile.

''Jeg har dessverre ikke bilsetet til barnet hjemme og drosjesjåførene nekter (heldigvis, antar jeg) å ta med usikrede barn.

''

Vanligvis kan man si fra at man trenger bil med barnese når man ringer og bestiller taxi, i hvert fall her jeg bor.

Det er jo kjempebra at de ikke kjører barn usikret, men har de ikke barnestoler på sentralen sin, da? Det er jo slett ikke alle som har barnestol (f.eks. de som ikke har egen bil), så man skal ha mulighet til å bestille bil m/stol.

PRØV.

Du utsetter deg for en stor lidelse, altså, hvis du går på den foten. Dessuten vil du påføre deg smerter atskillig mye lenger enn om du lar foten få hvile.

Jeg har allerede ringt :( Ringte i går for å forhåndsbestille, men de sa nei - måtte skaffe eget sete. Bor i en liten by.

Jeg forstuer dessverre ankelen ca. annenhvert år, så er fullt klar over smertene og at det mest sannsynlig vil ta lengre tid å lege. Dessverre har jeg ikke så mye valg. Har støttet opp med ekstra støttebandasje og funnet sko med ankelstøtte som jeg får på. Har også tatt seks ibux. Kryss fingrene for meg ;)

Taxisjåfører har jo bilsete i bilen, det ligger gjerne i bagasjerommet så det blir kaos når jeg kommer med min stol

Annonse

Jeg har allerede ringt :( Ringte i går for å forhåndsbestille, men de sa nei - måtte skaffe eget sete. Bor i en liten by.

Jeg forstuer dessverre ankelen ca. annenhvert år, så er fullt klar over smertene og at det mest sannsynlig vil ta lengre tid å lege. Dessverre har jeg ikke så mye valg. Har støttet opp med ekstra støttebandasje og funnet sko med ankelstøtte som jeg får på. Har også tatt seks ibux. Kryss fingrene for meg ;)

Ja-ja, jeg skal krysse jeg, men helst burde jeg vært i nærheten og kunnet kjøre deg...

Ok, takk :)

Nei, ikke på øyeblikket i alle fall. Muligens i kveld eller i morgen.

Du vil kunne ha nytte av en kraftig kjepp også. Se om du finner en eller annen kraftig grein som kan kappes til riktig lengde. Litt mulighet for avlastning kan bli utslagsgivende for at du kommer frem.

Du vil kunne ha nytte av en kraftig kjepp også. Se om du finner en eller annen kraftig grein som kan kappes til riktig lengde. Litt mulighet for avlastning kan bli utslagsgivende for at du kommer frem.

Haha, jeg ser det for meg... Kapper av en grein hos naboen slik at jeg kan bruke den som gåstav :)

Men jeg kan uansett ikke bruke gåstav/krykker osv. all den tid jeg triller vogn.

Jeg må nok komme meg avgårde. Best å beregne god tid *grue seg*

Haha, jeg ser det for meg... Kapper av en grein hos naboen slik at jeg kan bruke den som gåstav :)

Men jeg kan uansett ikke bruke gåstav/krykker osv. all den tid jeg triller vogn.

Jeg må nok komme meg avgårde. Best å beregne god tid *grue seg*

Hadde du hatt tilgang på stav eller krykke, så ville du nok kunne hatt nytte av den. Men siden du ikke har det, så skal jeg ikke innvie deg i gleden ved å ha krykker, akkurat nå...*s*

Bruk barnevogn, og så tar du med et tau eller langt belte som du surrer fast i håndtaket samt surrer rundt håndleddet ditt eller rundt livet. Skulle du miste taket i barnevognen i en nedoverbakke, så holdes den fast i deg likevel. Jeg brukte alltid det i bratte bakker nedover jeg, selv om jeg ikke hadde forstuet ankel. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...