Gå til innhold

Hva slags jobb kan man ha?

Anbefalte innlegg

Gjest forslag til nav

Finns det noen jobb hvor jeg: kan hvile på en sofa mer enn halvparten av dagen? Hvor jeg slipper å snakke med mer enn en person om gangen? Hvor jeg slipper å gå på møter? Hvor jeg slipper å bruke mye fysiske krefter? Hvor jeg slipper å sitte foran en dataskjerm i lange perioder? Hvor jeg kan jobb i ti-femten minutters økter? Hvor jeg helst kan jobbe hjemmefra og slippe å kjøre fram og tilbake et sted? Der arbeidsgiver godtar at jeg en dag ikke orker å komme, og kanskje også et par uker, i dårlige perioder?

Hvis ikke dette finns - hvordan kan da saksbehandler på nav kreve at jeg skal prøve meg i jobb, for å kunne motta ytelse, tross legers anbefalinger om det motsatte?

Hilsen en ME-syk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356572-hva-slags-jobb-kan-man-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forslag til nav

Starte egen nettbutikk der alt går av seg selv,

så går du gjennom ordrene på slutten av dagen, pakker og sender dem neste dag.

Nettbutikk? Hva skulle jeg selge da? Skulle jeg hatt et lager av alt dette hjemme?

Kan nav kreve at jeg starter nettbutikk hvis jeg skal kunne motta stønad?

Gjest forslag til nav

Nettbutikk? Hva skulle jeg selge da? Skulle jeg hatt et lager av alt dette hjemme?

Kan nav kreve at jeg starter nettbutikk hvis jeg skal kunne motta stønad?

Spørsmålene mine er seriøse altså, jeg tar gjerne imot forslag til ideer til jobb.

Samtidig trenger jeg å vite mine rettigheter.

Annonse

Gjest grunder+??

Spørsmålene mine er seriøse altså, jeg tar gjerne imot forslag til ideer til jobb.

Samtidig trenger jeg å vite mine rettigheter.

Tenkte mest du ville ha tips til jobber du kunne ha. Tror ikke NAV kan tvinge deg til å starte egen business, men jeg tror du kan tvinge de til å hjelpe deg til å starte opp en egen bedrift hvis det er vanskelig å jobbe med andre ting... for å si det sånn :-)

Men først må du jo ha en ide om hva du skal selge, hvordan du skal markedsføre deg osv.

Skal du importere noe fra utlandet? Så må du gå kurs og lære deg det du trenger for å komme i gang.

Jobber på bolig med mennesker som sliter psykisk. Noen ganger så er det absolutt ingenting å gjøre. Satt og så på TV i flere timer. Ved overlapping snakker vi ofte om hvilket beboere vi har sett den dagen.

Men det er nesten slitsomt det også å ikke ha noe å gjøre.

Gjest pingpongz

''Finns det noen jobb hvor jeg: kan hvile på en sofa mer enn halvparten av dagen? Hvor jeg slipper å snakke med mer enn en person om gangen? Hvor jeg slipper å gå på møter? Hvor jeg slipper å bruke mye fysiske krefter? Hvor jeg slipper å sitte foran en dataskjerm i lange perioder? Hvor jeg kan jobb i ti-femten minutters økter? Hvor jeg helst kan jobbe hjemmefra og slippe å kjøre fram og tilbake et sted? Der arbeidsgiver godtar at jeg en dag ikke orker å komme, og kanskje også et par uker, i dårlige perioder?''

Jeg vet om en jobb der du får alt det der, men det kreves at du har et fast arbeidssted og at du møter til vakt hver gang. Lønn 350.000,- Aberet er 8 mnd utdanning.

Har du prøvd å jobbe med telefonsalg? For med det trådstarter ramser opp av ting hun ikke kan gjøre, så passer overhodet ikke telefonsalg til henne... Det er stress, dataskjerm, ikke snakk om noen 15 minutters økter osv osv.

Det finnes ulike former for telefonsalg. Dersom jobben kan gjøres hjemmefra, være redusert stilling og selvregulert, kunne det kanskje fungere.

Annonse

Gjest forslag til nav

''Finns det noen jobb hvor jeg: kan hvile på en sofa mer enn halvparten av dagen? Hvor jeg slipper å snakke med mer enn en person om gangen? Hvor jeg slipper å gå på møter? Hvor jeg slipper å bruke mye fysiske krefter? Hvor jeg slipper å sitte foran en dataskjerm i lange perioder? Hvor jeg kan jobb i ti-femten minutters økter? Hvor jeg helst kan jobbe hjemmefra og slippe å kjøre fram og tilbake et sted? Der arbeidsgiver godtar at jeg en dag ikke orker å komme, og kanskje også et par uker, i dårlige perioder?''

Jeg vet om en jobb der du får alt det der, men det kreves at du har et fast arbeidssted og at du møter til vakt hver gang. Lønn 350.000,- Aberet er 8 mnd utdanning.

Hva slags stilling er det du snakker om her da? Og hva slags utdannelse?

Jeg har veldig høy utdannelse fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...