Gå til innhold

Flyttet til byen, savner bygda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Signe Signatura

Du behøver sikkert ikke å gå eller reise langt for å komme til stillhet og natur. Alle norske byer har vel "marka" inntil. Jeg har aldri savnet det utenfor stuevinduet, men det er desto deiligere å ta seg noen dagers skikkelig fjelltur en gang i blant. Bor midt i oslo og det er ikke noe problem å ta seg en skogstur når jeg vil ellers.

Gjest sjøstjerna

Det er mer liv på gravplassene i de fleste land enn det er i byene i Norge!

Det er altfor stille!

Med vennlig hilsen

''Det er mer liv på gravplassene i de fleste land enn det er i byene i Norge!''

grøss. Det var nesten så fantasien løp litt løpsk her, ved å tenke på at det er liv på gravplassene....

;-)

Annonse

Gjest asfaltjenta

Hva er det du savner med byen?

Det å gå rett ut fra leiligheten min, og være midt i "smørøyet" når jeg åpner døra til gaten. Mennesker, lyder, kafeer, kino, restauranter, trikk, buss, t-bane, butikker - alt innen 5 minutters gangavstand.Nærhet til ALT av teater, museer, kunstutstillinger osv. Være "der det skjer".

Lyden av trikken om natten.

Søndager i byen, rolig, men ikke dødt.

Folk som stikker innom uanmeldt - og "anmeldt". De fleste vennene mine bor i byen.

Det store utvalget i butikkene.

Savner alt, egentlig. Det eneste vi har her, som vi ikke hadde i byen, er frisk luft. Men byluften var frisk nok for meg.

Vi bor bare 40 minutter unna byen nå, men det er slett ikke det samme. Og selv om man - i teorien - kan benytte seg av tilbudene i byen, blir det ikke til at vi gjør det. Det er for tungvindt, rett og slett.

Annonse

Hva er det du savner med byen?

Mennesker

kulturmulighetene

bygningene

livet

at noe "skjer"

at det er mange valgmuligheter

at det er kino, teater, konserter

at det er kort vei til "alt".

Samt at det er langt mer miljøvennlig å bo i byer.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...