Gå til innhold

Hva betyr det nynorske ordet på bokmål? (Quiz)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AneM1365380603
Skrevet

9/12, men glemte å sjekke hva jeg bomma på.

Skrevet

Tok den før i dag etter å ha fått den på mail. De før meg i mailtråden syntes samtlige å ha fått full pott, så jeg var litt skuffet over mine 9/12. Men gjennom testen trodde jeg at jeg skulle få flere feil!

Skrevet

Fikk samme som deg, husker ikke de to teite orda jeg bomma på. Dessuten var det i overkant konservativ nynorsk for min del. :P

Skrevet

11 av 12. Bommet på oreigning, men trodde nok jeg hadde bommet på flere.

Skrevet

Jeg bor i et nynorskområde, og det er jammen ikke mange jeg kjenner med nynorsk som hovedmål som bruker alle de ordene der :P

Skrevet

11 av 12.

Har du ikke sett "Der ingen skulle tru osv" på NRK, der er "einbølt" nevnt gang på gang. Tror Bruaset er den eneste jeg har hørt som bruker det uttrykket, riktignok...

Kjøve var det jeg bommet på. På min dialekt betyr det ising, dvs oppkomme av vann som iser på bakken.

Skrevet

Klarte 12 av 12. Men så taler jeg en dialekt som liknar nynorsk. Men mange av ordene her blir lite brukt fordi det finnes mer "moderne" synonym.

Skrevet

11 av 12.

Har du ikke sett "Der ingen skulle tru osv" på NRK, der er "einbølt" nevnt gang på gang. Tror Bruaset er den eneste jeg har hørt som bruker det uttrykket, riktignok...

Kjøve var det jeg bommet på. På min dialekt betyr det ising, dvs oppkomme av vann som iser på bakken.

Jeg har sett noen av de programmene, men det er nok en stund siden :-)

Skrevet

11 av 12.

Jeg har sett noen av de programmene, men det er nok en stund siden :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...