Gå til innhold

Hvor mange kuldegrader tåler et menneske?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man må selvsagt kle seg riktig. I fjor vinter var det temperaturer godt under -40 her hvor jeg bor, og vi overlevde alle sammen.

Men: Vi bor i rike Norge, vi har gode isolerte hus og råd til å fyre og holde dem varme. Vi har gode varme klær.

Og jeg er såpass gammel og lite kul i utgangspunktet at jeg er mer opptatt av at klærne skal holde meg varm enn å få meg til å se kul ut, spesielt når temperaturene kryper ned under -30.

Annonse

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Da jeg var turnuslege på Kongsvinger i 81/82, løp vi hver eneste kveld hvor vi ikke hadde vakt. En kveld etter 8 km i -37C, ble vi enige om at vi ikke skulle trene igjen før det ble -33C eller varmere.

Gjest stormberg

Da jeg var turnuslege på Kongsvinger i 81/82, løp vi hver eneste kveld hvor vi ikke hadde vakt. En kveld etter 8 km i -37C, ble vi enige om at vi ikke skulle trene igjen før det ble -33C eller varmere.

det er for LENGE siden

Gjest Østlandsbeboer

''Da jeg var turnuslege på Kongsvinger''

Du skulle ikke reist - her er det nærmest u-land på helsetjenester av alle slag... :-(

Blir man herdet hvis man bor et sted hvor temperaturen er konstant -37 hele vinteren?

Annonse

Blir man herdet hvis man bor et sted hvor temperaturen er konstant -37 hele vinteren?

Man blir ihvertfall vant til at det tar lengre tid å kle på seg om morgenen! :-)

Og så kjøper man gjerne tykkere og varmere sko, klær, votter osv enn dersom man bor ¨på et sted med ikke fullt så kalde vintre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...