Gå til innhold

Kan man håndhilse på kvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Nord, ned og til helvetet

Nei, det kan man ikke. ref: http://www.islamnet.no/index.php?option=com_kunena&Itemid=114&func=view&catid=10&id=407

Hadde noen i 1985 fortalt at om 25 år foregår den type debatt i Norge, på norsk, ville jeg bedt vedkommende ta en pille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356634-kan-man-h%C3%A5ndhilse-p%C3%A5-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• ShitDiddelyDo

17

• morsan

9

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Få år før det ble Life of Brian sensurert i Norge. Det ble også debattert.

I 2010 i Norge så debatterer man en prest som skrev en bok om sex (!).

Ja, det har _skikkelig_mye med saken å gjøre gitt!

Ja, det setter det i perspektiv.

Man vil alltid finne noen få som ikke kan håndhilse, eller danse, eller eller eller. Det er verre når staten sensurerer filmer som Life of Brian.

Avsporingene dine setter sjelden noen ting i perspektiv. Ei heller denne gangen.

Annonse

Få år før det ble Life of Brian sensurert i Norge. Det ble også debattert.

I 2010 i Norge så debatterer man en prest som skrev en bok om sex (!).

Hadde ikke forventet at du klarte å holde deg til saken nei. Det hadde nok vært for mye forlangt. Merkelig at du ikke nevnte Frp forresten.

Ja, det setter det i perspektiv.

Man vil alltid finne noen få som ikke kan håndhilse, eller danse, eller eller eller. Det er verre når staten sensurerer filmer som Life of Brian.

''Man vil alltid finne noen få som ikke kan håndhilse, eller danse, eller eller eller.''

Dette gjelder ikke noen få. Dette gjelder alle som følger Koranen.

''Man vil alltid finne noen få som ikke kan håndhilse, eller danse, eller eller eller.''

Dette gjelder ikke noen få. Dette gjelder alle som følger Koranen.

''Dette gjelder ikke noen få. Dette gjelder alle som følger Koranen.''

Da følger de i så fall koranen omtrent som norske kristne følger bibelen.

Dere kan ikke ha møtt mange muslimske kvinner i deres liv hvis dere tror de ikke kan både håndhilse og dele ut klemmer.

Jeg lurer stort på hvilket særdeles virkelighetsfjerne hull dere sitter i, men vi som har bodd blant muslimer hele livet vet selvfølgelig ikke hva vi snakker om.

Jeg kan godt håndhilse på kvinner, kysse og klemme dem også. Jeg kan også håndhilse på menn og til og med gi dem klem. Jeg tvinger likevel aldri noen til det. Det må være felles å ønske det.

Jeg har reist mye i Midtøsten og er vant til at menn håndhilser på meg og at det er ofte de som rekker frem hånda først siden jeg er fremmed. For min del kan jeg godt bruke deres skikker. Jeg omgås mye muslimer i Norge og andre land og eneste gangen jeg kan huske at en mann ikke tok meg i hånda da jeg rakk den frem var på flyplassen i Teheran - et offisielt sted.

Gjest Moderator

Redaksjonen vil oppfordre våre faste kranglefanter til å besinne seg noe i denne typen diskusjoner. Det er etter vår oppfatning et legetimt tema å ta opp til debatt, men dessverre pleier slike diskusjoner på doktoronline.no ende med meningsløs og repetitiv krangling, slik at vi må slette hele diskusjonen.

De av dere som ikke kan avstå fra den type kverulering og ufine kommentarer som vi antar dere vet vi sikter til, bes om å holde dere unna hele tråden.

Vennligst ikke ødelegg for de av våre brukere som ønsker seriøse diskusjoner.

Annonse

Redaksjonen vil oppfordre våre faste kranglefanter til å besinne seg noe i denne typen diskusjoner. Det er etter vår oppfatning et legetimt tema å ta opp til debatt, men dessverre pleier slike diskusjoner på doktoronline.no ende med meningsløs og repetitiv krangling, slik at vi må slette hele diskusjonen.

De av dere som ikke kan avstå fra den type kverulering og ufine kommentarer som vi antar dere vet vi sikter til, bes om å holde dere unna hele tråden.

Vennligst ikke ødelegg for de av våre brukere som ønsker seriøse diskusjoner.

Enig, og begynne å bable om Life of Brian i en tråd om manglende folkeskikk bland norske statsborgere i 2010 er avsporende og ufruktbart.

Jeg kan godt håndhilse på kvinner, kysse og klemme dem også. Jeg kan også håndhilse på menn og til og med gi dem klem. Jeg tvinger likevel aldri noen til det. Det må være felles å ønske det.

Jeg har reist mye i Midtøsten og er vant til at menn håndhilser på meg og at det er ofte de som rekker frem hånda først siden jeg er fremmed. For min del kan jeg godt bruke deres skikker. Jeg omgås mye muslimer i Norge og andre land og eneste gangen jeg kan huske at en mann ikke tok meg i hånda da jeg rakk den frem var på flyplassen i Teheran - et offisielt sted.

Vet det, vet også at det er stor forskjell på muslimer når det gjelder praktiseringen av koranens påbud og forbud. Har heller aldri en eneste gang hevdet noe annet.

Men det sitter enkelte halvgale personer her og generaliserer, stigmatiserer og putter i bås alle og enhver som har det aller minste lille gram av kritikk mot izlamiseter og andre ytterliggående destruktive krefter i Norge og Europa forøvrig.

Disse fordomsfulle hyperdobbelmoralske idiotene er det bare skikkelig moro å kødde med. Slik er det saken.

Vet det, vet også at det er stor forskjell på muslimer når det gjelder praktiseringen av koranens påbud og forbud. Har heller aldri en eneste gang hevdet noe annet.

Men det sitter enkelte halvgale personer her og generaliserer, stigmatiserer og putter i bås alle og enhver som har det aller minste lille gram av kritikk mot izlamiseter og andre ytterliggående destruktive krefter i Norge og Europa forøvrig.

Disse fordomsfulle hyperdobbelmoralske idiotene er det bare skikkelig moro å kødde med. Slik er det saken.

Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter å diskutere. Vil du diskutere dette på en bred basis med hvem som skulle ønske å diskutere med deg, eller er du først og fremst ute etter å provosere noen få.

hidi, the scorpion

Muslimene ligger ca 100 etter vår tid. I gamle dager håndhilste man ikke, men man neide eller bukket til hverandre. I Japan bukker begge kjønn for hverandre, og jeg synes det er en flott hilsen!

Hender, er heller ikke like nyvasket, så egentlig er det en bakterieoverførsel....;)

Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter å diskutere. Vil du diskutere dette på en bred basis med hvem som skulle ønske å diskutere med deg, eller er du først og fremst ute etter å provosere noen få.

Jeg tror det heller er du som bør gjøre deg bedre forstått. Har du noe i mot å få vite hva som diskuteres på åpne norske forum i din samtid?

Hva finner du provoserende med at noen viser deg det? og hvorfor provoserer _det_ deg mer enn at det sitter folk å sprer den type budskap som det blir gjort på islamnet.no?

Muslimene ligger ca 100 etter vår tid. I gamle dager håndhilste man ikke, men man neide eller bukket til hverandre. I Japan bukker begge kjønn for hverandre, og jeg synes det er en flott hilsen!

Hender, er heller ikke like nyvasket, så egentlig er det en bakterieoverførsel....;)

Nei, i Norge var det helt vanlig å håndhilse for 100 år siden. For 1000 også for den saks skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...