Gå til innhold

Kan man håndhilse på kvinner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• ShitDiddelyDo

17

• morsan

9

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

''Har du snakket med muslimer? Kjenner du noen som vil kappe hendene av folk?''

Det er da noe alle vet. Samtlige av muslimene jeg kjenner og har kjent utgjorde en direkte trussel på vorspiel helt til vi fant ut at vi måtte gjemme slakterknivene. Hender fløy veggimellom etter et par øl.

Det er alltid morsomt å diskutere muslimer med folk som knapt har sett en muslim, men bare lest om dem i VG.

Det er litt som å diskutere sex med Paven. ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

God dag mann - økseskaft, er jo helt fantastisk skrevet!!!!

Det husker jeg heller ikke. Var vel ingen troll der? Egentlig husker jeg ikke stort av trolleventyrene heller. Jeg husker bare at jeg elsket troll.

Det var nok litt fordi faderen var fra Gudbrandsdalen, og han tok oss med rundt til enkelte av stedene eventyrene stammet fra, så jeg fikk se trollporter og det som var. :)

Det er alltid morsomt å diskutere muslimer med folk som knapt har sett en muslim, men bare lest om dem i VG.

Det er litt som å diskutere sex med Paven. ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har belegg for å uttale meg. Jeg handlet en gang øl på Rema hvor det satt en muslimsk dame. Hun hadde dekket til håret sitt. Hun var veldig sur. Øl og muslimer går ikke sammen vet du.

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har muslimske venninner som tar på lærskjørt og drar på byen.

Med vennlig hilsen

Ja og hva så? Jeg har muslimske kolegaer som sikkert gjør det samme ;-)

Forresten kan jeg godt tenke meg at disse håndhilser på menn, men jeg vet ikke.

Jeg har belegg for å uttale meg. Jeg handlet en gang øl på Rema hvor det satt en muslimsk dame. Hun hadde dekket til håret sitt. Hun var veldig sur. Øl og muslimer går ikke sammen vet du.

Vel, det er en heller begrenset erfaring, vil jeg påstå.

Det husker jeg heller ikke. Var vel ingen troll der? Egentlig husker jeg ikke stort av trolleventyrene heller. Jeg husker bare at jeg elsket troll.

Det var nok litt fordi faderen var fra Gudbrandsdalen, og han tok oss med rundt til enkelte av stedene eventyrene stammet fra, så jeg fikk se trollporter og det som var. :)

Næmmen, her skorter det på allmennkunnskapen! :-)

Fra Wikipedia:

''Goddag mann økseskaft er et språklig uttrykk som brukes om et svar som kan karakteriseres som nonsens eller som ikke besvarer spørsmålet.

Uttrykket kommer fra en historie der en døv gubbe som spikker et økseskaft ser en fremmed komme gående og funderer over hva denne kanskje vil. Gubben antar at fremmedkaren skal spørre om økseskaftet, men egentlig vil han vite veien til byen. Fremmedkaren begynner med å si «Goddag, mann!» og får svaret «Økseskaft». Fortellingen som uttrykket kommer fra er et folkeeventyr som finnes i Asbjørnsen og Moes Norske Folkeeventyr. I eventyret fortsetter den tokige samtalen med nye spørsmål og nye irrelevante svar.

Historien antyder også at dårlig hørsel kan mistolkes som sviktende sjelsevner, spesielt hvis den som hører dårlig prøver å gjette hva som blir sagt.''

Selve eventyret:

http://runeberg.org/folkeven/094.html

Ja og hva så? Jeg har muslimske kolegaer som sikkert gjør det samme ;-)

Forresten kan jeg godt tenke meg at disse håndhilser på menn, men jeg vet ikke.

Snakker man med buddhister så bruker man jo wai (håndflatene sammen), så det varierer jo over alt.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...