Gå til innhold

Kan man håndhilse på kvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har aldri vært borti muslimske kvinner som ikke håndhilser, men nå har jeg heller ikke håndhilst på alle muslimske kvinner jeg har kjent. Jeg synes dog muslimske kvinner har samme klemmefetish som norske kvinner, og den klemmen er ofte litt vanligere enn håndtrykk når personen er av det motsatte kjønn, og man skulle jo tro klemmer var enda mer intimt enn håndtrykk.

På den annen side skal ikke muslimer drikke heller. Jeg tror ikke jeg har kjent en muslim som ikke har drukket. I hvert fall kommer jeg ikke på noen. Den eneste jeg kjenner som ikke har drukket pga religion, er en mormon, men hun virket likevel fullest av alle, så det tok en stund før jeg fikk med meg at det faktisk var ren Cola hun drakk. :)

'' Jeg tror ikke jeg har kjent en muslim som ikke har drukket''

Det kan jeg love deg at de gjør ja. Jeg vet lite om kvinnees drikkemønstern, men menn var desperatet etter å få tak i alkohold og mange ville være venner med oss nettopp pga av de skjønte mannen min hadde lisens til å handle på polet. Selv hadde de jo ikke lov til å handle.

Vi opplevde stor gjestfrihet der nede, men skjønte jo fort hva de ville ha tilbake :-)

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• ShitDiddelyDo

17

• morsan

9

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

''Du sitter der og tror at jeg fordommer nå eller?''

Hæ?

Jeg skrev at det er helt vanlig å hilse på andre måter enn å ta hverandre i hånden, og underforstått at det ikke er noe gale med det.

Hva dette har å gjøre med dine "fordommer" aner jeg ikke, men jeg skrev intet om noe slikt.

Med vennlig hilsen

Ok, da beklager jeg. Jeg er bare litt vant til at du gjør det :-)

Jadajadajada. for hvis han ikke kjenner noen så betyr det at det ikke finens noen. at hånd og fotamputasjoner ikke er noe problem for noen. at han skal holde kjeft om dette tema osv. osv.

Forutsigbar og dønn kjedelig som alltid.

Så du kjenner altså heller ikke noen.

Jeg må innrømme at jeg ikke er overrasket.

Snakker man med buddhister så bruker man jo wai (håndflatene sammen), så det varierer jo over alt.

Med vennlig hilsen

Jeg ser for meg noen rasende innlegg om thaienes waiing, kongeforguding og småsære forhold til føtter, eller et "thaier blir sinna hvis vi tar dem på hodet!", her på dol. :)

Det er tross alt relativt mange av dem i Norge, og disse buddishene er jo klin gærne. Bare se på Kim Il i Burma! Er det virkelig sånn vi vil ha det her?!?!?

Annonse

Ok, da beklager jeg. Jeg er bare litt vant til at du gjør det :-)

Nei, jeg har heller ikke gjort det før, bortsett fra én eneste gang jeg reagerte på en setning du skrev om arabere (?) tror jeg det var.

Og da reagerte jeg mest fordi jeg synes det var "out of character" med det andre du har skrevet.

Med vennlig hilsen

Jeg ser for meg noen rasende innlegg om thaienes waiing, kongeforguding og småsære forhold til føtter, eller et "thaier blir sinna hvis vi tar dem på hodet!", her på dol. :)

Det er tross alt relativt mange av dem i Norge, og disse buddishene er jo klin gærne. Bare se på Kim Il i Burma! Er det virkelig sånn vi vil ha det her?!?!?

Ja, de reker rundt på elefanter i gatene også! Kan du tenke deg alle trafikkorkene vi får på Ring 2 når de har sin egen elefant?

Med vennlig hilsen

'' Jeg tror ikke jeg har kjent en muslim som ikke har drukket''

Det kan jeg love deg at de gjør ja. Jeg vet lite om kvinnees drikkemønstern, men menn var desperatet etter å få tak i alkohold og mange ville være venner med oss nettopp pga av de skjønte mannen min hadde lisens til å handle på polet. Selv hadde de jo ikke lov til å handle.

Vi opplevde stor gjestfrihet der nede, men skjønte jo fort hva de ville ha tilbake :-)

''Vi opplevde stor gjestfrihet der nede, men skjønte jo fort hva de ville ha tilbake :-)''

Jeg forstår hva de ville ha tilbake, ja. Det har jeg lært her på dol: Hender! Hendene til dere vantro!

Ja, de reker rundt på elefanter i gatene også! Kan du tenke deg alle trafikkorkene vi får på Ring 2 når de har sin egen elefant?

Med vennlig hilsen

Jeg for min del synes det er alt for lite elefanter i Norge. Fascinerende dyr. Men jeg er naiv, og burde være forsiktig med hva jeg ønsker meg.

Annonse

Hvorfor konstruerer du problemstillinger og spørsmål som ikke vedrører saken?

Fordi det er et helt parallelt spørsmål.

Svaret er åpenbart at kristne i Norge ikke er ansvarlig for det kristne i utlandet gjør.

Akkurat som muslimer i Norge ikke er ansvarlig for det muslimer i utlandet gjør.

Det at du overhodet tror, eller påstår, at en gjeng folk på et debattforum er representative for befolkningen er bekymringsfullt i seg selv.

'' at en gjeng folk på et debattforum er representative for befolkningen''

Ikke for befolkningen, men andre religiøse.

Jeg for min del synes det er alt for lite elefanter i Norge. Fascinerende dyr. Men jeg er naiv, og burde være forsiktig med hva jeg ønsker meg.

Ja, hannelefanter i "musk" (periode de er fulle av testosteron) har en tendens til å gå berserk hvis de ikke er tjoret med meget sterk kjetting.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden

''Vi opplevde stor gjestfrihet der nede, men skjønte jo fort hva de ville ha tilbake :-)''

Jeg forstår hva de ville ha tilbake, ja. Det har jeg lært her på dol: Hender! Hendene til dere vantro!

LOL

De ville selvfølgelig at vi skulle handle på polet for dem, noe vi gjorde også ;-)

'' at en gjeng folk på et debattforum er representative for befolkningen''

Ikke for befolkningen, men andre religiøse.

Så hvis du går på "www.dagen.no" og ser hvem som er der, tror du de er representative for kristne?

Alle kristne er sånn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...