Gjest Studinn Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei, håper å få noen synspunkter omkring dette. I forbindelse med mitt studie meldte jeg meg til en workshop. I denne klassen kjente jeg ikke noen,og vi ble satt i grupper sammen med helt tilfeldige personer. Jeg endte sammen med 2 andre jenter og 2 gutter. Det jeg la merke til med en gang var at guttene var utrolig dominerende, de ti første minuttene snakket de nesten nonstop, uten at noen innskytelser fra oss jenter ble tatt i mot. Jeg opplevde hele gruppearbeidet i dag som ubehagelig. Har vært sliten i det siste, og har ikke det beste selvbildet fra før, så jeg måtte ta meg sammen noen ganger for å ikke ta til tårene. Vet det er drøyt at jeg reagerer slik, men noen ganger tar jeg slike ting veldig personlig, og begynner å tenke ting som; hvorfor får jeg ikke respekt? Ser jeg underkuet ut? Er jeg for forsiktig, er jeg for dum osv...Jeg begynner også å tenke på hvordan i alle dager jeg skal klare meg i arbeidslivet osv. Dette handler vel delvis om irritasjonen over dominerende, "kultursnobbete" typer, men også over min dårlige evne til å holde hodet hevet i slike situasjoner. Jeg følte bare at de to andre jentene på gruppen fikk mer respekt og imøtekommenhet for det de sa i motsetning til meg. Selv om ting gikk litt bedre utover dagen,og guttene kanskje var slitne, og ikke orket å demonstrere sine ideer og kunnskap konstant lengre;) Men tendensen var at guttene snakket og snakket, så ble en enkelt ide` tatt i mot fra oss jenter av og til. Jeg behøver heldigvis ikke å forholde meg til disse typene mer enn en dag til, men jeg kommer nok til å møte typen mange ganger i forbindelse med studier og jobb. Hvordan stå sterkt i det? Jeg blir litt paranoid, og føler plutselig at alle i gruppen motarbeider meg. Veldig ubehagelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356646-dominerende-typergruppearbeid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.