Gå til innhold

Er det ikke lov å si ordet neger lengre?

Anbefalte innlegg

Samme her. Jeg har heller aldri befunnet meg i situasjoner der disse sære hode-/ballerettene står på menyen, så det er strengt tatt ikke noe problem, men blir jeg servert det engang, må jeg naturligvis smake, man er da dannet.

Jeg tror jeg spiser alt - bortsett fra blodpudding. Det er en syk rett. Heldigvis er det svært få mennesker som er skrudde nok til å servere det, så det er ingen reell problemstilling. :)

''Jeg tror jeg spiser alt - bortsett fra blodpudding''

Som barn fikk vi blodpudding kokt i melk... Og så fikk vi også servert lungemos! Grusomt...

Av de type retter som man fortsatt kan risikere å få servert, klarer jeg bare ikke rakfisk. Usj

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Dorthe

16

• ShitDiddelyDo

12

• Sør

11

Mest aktive i denne tråden

Som barn fikk vi blodpudding kokt i melk... Og så fikk vi også servert lungemos! Grusomt...

Av de type retter som man fortsatt kan risikere å få servert, klarer jeg bare ikke rakfisk. Usj

Jeg fikk også servert blodpudding som barn. Med sukker.

Sykt.

Åjo, passer _kjempegodt_ med øl og akevitt, men prøv heller en blank akevitt enn de typene som passer best til julemat. F eks en rød Aalborg.

Jeg er ikke så glad i blank Aquavit selv om jeg alltid har drukket Taffel før, men jeg kjøper gammel Opland. Jeg har flaska fra i fjor stående i skapet, stordranker jeg skjønner du ;o)

Samme her. Jeg har heller aldri befunnet meg i situasjoner der disse sære hode-/ballerettene står på menyen, så det er strengt tatt ikke noe problem, men blir jeg servert det engang, må jeg naturligvis smake, man er da dannet.

Jeg tror jeg spiser alt - bortsett fra blodpudding. Det er en syk rett. Heldigvis er det svært få mennesker som er skrudde nok til å servere det, så det er ingen reell problemstilling. :)

Jeg vil heller ikke ha blodpudding eller klubb, men tanta mi laget det til faren min og jeg måtte dra å kjøpet blodet på Slakter'n. Men jeg har ikke spist det siden jeg var liten, jeg nektet på et eller annet tidspunkt i ungdommen å spise det.

Jeg er ikke så glad i blank Aquavit selv om jeg alltid har drukket Taffel før, men jeg kjøper gammel Opland. Jeg har flaska fra i fjor stående i skapet, stordranker jeg skjønner du ;o)

Gammel Opland er favoritten til julemat:-)

Det gpr sikkert fint til tartar også.

Hva slaggs garnityr bruker du? Jeg må ha: hakket gul løk, hakkede rødbeter, haket sylteagurk, kapers, eggeplomme, salt og pepper.

Annonse

Gammel Opland er favoritten til julemat:-)

Det gpr sikkert fint til tartar også.

Hva slaggs garnityr bruker du? Jeg må ha: hakket gul løk, hakkede rødbeter, haket sylteagurk, kapers, eggeplomme, salt og pepper.

Hakket løk, kapers og salt og pepper. Jeg glemmer som regel egget og sylteagurk har jeg aldri i huset. Men jeg kjøper fersk karbonadedeig og bruker. Det hender jeg har remulade på også ;o)

Men det er vanskelig å få tak i karbonadedeig som er fersk og jeg kjøper ikke vakumpakket. Kjipt at Slakter'n måtte legge ned, de hadde ikke bakvei til å bære inn kjøttet og det ble forbudt å bære det gjennom butikken.

Jeg vil heller ikke ha blodpudding eller klubb, men tanta mi laget det til faren min og jeg måtte dra å kjøpet blodet på Slakter'n. Men jeg har ikke spist det siden jeg var liten, jeg nektet på et eller annet tidspunkt i ungdommen å spise det.

I følge GT skal man ikke spise blod. Det står i første mosebok.

Bibelen kan være grei å slå i bordet med hvis du skulle råke ut for noen som serverer galskapen. ;)

Rakørret er noe av det beste jeg vet, rakfisklag er toppen av lykke :o)

Jeg snakker vanligvis ikke heller om 'han mannen over der' selvom jeg ofte bruker ordet 'mann'.

Internasjonalt er eg vant til at den hvite rasen omtales som arier. Jeg liker mye bedre å snakke om arier enn etnisk norske som er et av de dummeste uttrykkene jeg hører.

''etnisk norske ''

Et presist og godt uttrykk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...