Gå til innhold

Hvorfor dukker denne ubehagelige følelsen opp...

Anbefalte innlegg

Gjest dårlige følelser

i meg når jeg møter berusende/fulle mennesker? Noe knyter seg i magen min og får en ekkel følelse. Får hjertebank og blir kvalm. Hva er denne følelsen egentlig?

Jeg er godt voksen, har samboer og barn.

Jeg har som barn vært utsatt for foreldre som festet mye, de drakk, bråkte og tok ikke hensyn til meg. De dro bort uten å si fra, jeg var kanske liten da. Husker jeg var veldig redd. Dette ble aldri snakket om. Far så meg aldri untatt de gangene han sto i soveromsdøra og sa jeg måtte legge meg å sove. Disse gangene var da han hadde drukket og de skulle feste.

Dette er mange år tilbake i tid, og jeg lurer fortsatt på om barndommen har satt dype spor uten at jeg er klar over det. Foreldrene mine og jeg har pr i dag ikke særlig nært forhold. De er fortsatt ikke tilstede. De lever et helt vanlig liv nå. Festingen er lagt på hylla.

Fortsetter under...

Gjest dårlige følelser

Du gir jo svaret selv - du har hatt dårlige opplevelser med ruspåvirkede mennesker da du var liten, og dette sitter i.

Ja jeg har tenkt tanken, men ingenting er jo utrygt nå lengre da. Er jo så lenge siden.

Gjest been there too

Uff det er nok noe som ligger igjen i deg fra da du vokste opp.

Jeg vokste selv opp med en alkoholisert far og føler også gremmelse når jeg ser fulle folk. Har selv vært full på fest osv da jeg var yngre, men likte det ikke og likte ikke alt bråket rundt meg. Nå er jeg blitt veldig anti-alko. Kan kanskje ta meg et par glass til julebord osv, men ikke slik festing hver helg.

Jeg vokste selv opp med en alkoholisert far og føler også gremmelse når jeg ser fulle folk. Har selv vært full på fest osv da jeg var yngre, men likte det ikke og likte ikke alt bråket rundt meg. Nå er jeg blitt veldig anti-alko. Kan kanskje ta meg et par glass til julebord osv, men ikke slik festing hver helg.

Jeg forundrer meg stadig over denne særnorske holdningen der det knapt finnes noe alternativ mellom avhold og drita hver helg.

Annonse

''men ikke slik festing hver helg''

Det er det tross alt de færreste voksne folk som driver med, selv om mange av oss nok drikker en god del mer enn deg.

Gjest been there too

''men ikke slik festing hver helg''

Det er det tross alt de færreste voksne folk som driver med, selv om mange av oss nok drikker en god del mer enn deg.

Duh! Takk skal du ha for at du påpeker det!!!!!!

Jeg har dårlige erfaringer med alkohol i heimen,

derfor denne antialkoholdningen!

Og at jeg sier "hver helg" betyr ikke hver helg sånn sett, men jeg liker ikke fyll, rett og slett.

Det må gå an å ta seg et glass vin til maten en sjelden gang uten å drikke seg drita full. Og jeg vet om en god del voksne mennesker som gjør det,

som ikke er alkiser! Men miljøet der de bor er slikt et festemiljø.

Der er det fest som gjelder og du er pingle om du bare tar deg et glass.

Barnslig ? Ja... men sånn er det bare.

Så flatfylla ligger jeg langt unna. Har egentlig ikke særlig behov for vin til maten, der syns jeg cola eller vann er bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...