Gå til innhold

Julgavetips til gutt - 11 år

Gjest FruH

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med en julegave til min nevø, og trenger noen tips hvis dere har. Har satt en makspris på 300 kr. Han er 11, veldig aktiv. Han liker ikke bøker, ikke lego eller andre pusleting. Han har litt konsentrasjonsvansker og liker litt ting med litt fart og spenning, gjerne kombinert med masse lyd. Søstrene skal få hhv lampe og Top Model ting, så det må være noe i samme gata, ikke klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det ikke er lett, spesielt hvis alt som likner klær er utelukket. Ellers hadde jeg foreslått gore-tex-hansker eller en kul lue (spør i en sportsbutikk hva som er in nå) - du må vel kanskje uansett opp i minst 400 da...

Kniv eller multiverktøy

Hodelykt

Hvis han har PS eller noe i den gata: Gavekort fra butikk der de selger spill (hvis du ikke finner noe til maksprisen, husk byttekort)

Veggkalender med tøffe motiver (det finnes mange), evt. kombinert med tegneseriealbum

Supportereffekter hvis han har et favorittlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en film eller en cd?

Brettspill av noe slag, evt. med litt action/lyd - det finnes.

Selv om han ikke liker bøker - hva med Guinnes rekordbok? Det er jo ikke en bok som krever dyp konsentrasjon, og innholdet er jo ganske spennende stoff for en 11-åring.

Evt. penger. Det pleier jeg å ty til hvis jeg absolutt ikke finner på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinobillett + kinogodteri.

Hmmm. Kanskje ikke så dumt. Men da må jeg nok kjøpe to, muligens tre. Iallefall til tvillingsøsteren og muligens også til lillesøster. Men det skal skrives opp på lista, helt klart. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en film eller en cd?

Brettspill av noe slag, evt. med litt action/lyd - det finnes.

Selv om han ikke liker bøker - hva med Guinnes rekordbok? Det er jo ikke en bok som krever dyp konsentrasjon, og innholdet er jo ganske spennende stoff for en 11-åring.

Evt. penger. Det pleier jeg å ty til hvis jeg absolutt ikke finner på noe annet.

''film eller en cd?''

Lite interessert i både film og musikk, orker ikke å sitte så lenge stille, og sliter litt med konsentrasjonen, så han faller ganske snart ut av det.

''Brettspill av noe slag, evt. med litt action/lyd - det finnes.''

Tja, skal sjekke litt ut, men spill er vel ofte veldig dyrt? Vi har mange å kjøpe til så vi må begrense oss litt.

'' hva med Guinnes rekordbok?''

Dessverre ikke interessant. Vi har en her fra to år tilbake og han orker ikke verken å høre på eller lese selv, er litt lesesvak, også.

''Evt. penger. Det pleier jeg å ty til hvis jeg absolutt ikke finner på noe annet.''

Nei, penger vil jeg ikke gi, det blir liksom så upersonlig. I verste fall får jeg heller overskride "budsjettet" litt med noe litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at det ikke er lett, spesielt hvis alt som likner klær er utelukket. Ellers hadde jeg foreslått gore-tex-hansker eller en kul lue (spør i en sportsbutikk hva som er in nå) - du må vel kanskje uansett opp i minst 400 da...

Kniv eller multiverktøy

Hodelykt

Hvis han har PS eller noe i den gata: Gavekort fra butikk der de selger spill (hvis du ikke finner noe til maksprisen, husk byttekort)

Veggkalender med tøffe motiver (det finnes mange), evt. kombinert med tegneseriealbum

Supportereffekter hvis han har et favorittlag

'' Supportereffekter hvis han har et favorittlag''

Hm, kanskje det. Her må jeg undersøjke med pappan tror jeg. Men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Supportereffekter hvis han har et favorittlag''

Hm, kanskje det. Her må jeg undersøjke med pappan tror jeg. Men takk for tipset.

Hvis han f.eks. holder med et engelsk fotballag, er det _utrolig_ mye å velge i, både ting som kan brukes til noe og ting som har - eh - noe mindre nytteverdi objektivt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvis han liker å fiske kan du kjøpe fiskeutstyr. Sønnen min ble så glad i fjor da han fikk sluker, skrin til å ha dem i, krabbeteine, håv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min ble veldig glad i å sjonglere med "pinner" da han var så gammel. På denne nettsiden: http://www.plymshop.no/Produkter/Sjongleringsutstyr , kan du se eksempler, det er de produktene som kalles "Lunastix". Tipper at den modellen som heter Lunastix Jester ville være passende.

Et alternativ som du også finner på den nettsiden, er en diabolo med staver. Dette tror jeg imidlertid blir mer kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...