Gå til innhold

NAV overvåking helt greit for min del

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingenting å skjule, men mener at NAV og politiet kun skal etterforske folk de har grunn til å tro er trygdemisbrukere, ikke folk flest. Er en del paranoide folk som nå har enda vanskeligere for å ta i mot den hjelpen de trenger fra NAV.. NAV driver ikke bare med pengeutbetalinger.

Skrevet

Jeg har ingenting å skjule, og derfor synes jeg også at alle soverom, stuer - ja rom generelt, bør bli kameraovervåket, for jeg voldtar jo ikke, men 16000 andre blir voldtatt hvert år, noe vi kan forhindre, eller i det minste begrense kraftig, ved å overvåke absolutt alt.

Det skader jo ikke meg, jeg er jo ikke engang spesielt sjenert, så det gjør ikke meg noe om folk ser meg runke eller ha sex, og jeg er helt sikker på at overvåkerne ikke misbruker materialet de får fra folks privatsfære.

Vi har mye å lære av DDR!

Gjest den grå sone
Skrevet

Liker ikke å bli overvåket! Ingenting er privat lenger.

Gjest gakken den andre
Skrevet

Jeg vil ha mitt privatliv i fred. Har ikke noe som må skjules. Men for Guds skyld det er noe riv ruskende galt når NAV tar seg/har slike friheter som ikke en gang politiet har! Minstekravet må i hvert fall være at de følger samme prosedyrer som politiet må.

Gjest Philliphus
Skrevet

Nei NAV bør vite det hvis jeg kjøper meg en buttplug eller div batteridrevne dubbeditter for det hører ikke privatlivet til..

Gjest verinoca
Skrevet

Nå har jeg ikke satt meg helt inn i hva denne åvervåkingen innebærer. Men en ting er sikkert - problemer med NAV kan ha årsak langt bak i tid, gjerne i journalen til lege(e) en har vært hos.

Ved konsultasjon kan en ha formulert seg litt klønete, legen kan ha misforstått, journalen kan ha vært dårlig/mangelfullt ført, osv osv osv. Slike journaler bruker NAV som dokumentasjon, noe som kan få konsekvenser for deg mange år etter legebesøket.

Så - jeg skriver alltid notater før jeg går til lege. Prøver å legge fram det jeg vil si i punkter. Men det er likevel ikke sikkert journalen speiler det jeg sier.

Kanskje en digresjon - men svært viktig å være klar over.

Gjest verinoca
Skrevet

Nå har jeg ikke satt meg helt inn i hva denne åvervåkingen innebærer. Men en ting er sikkert - problemer med NAV kan ha årsak langt bak i tid, gjerne i journalen til lege(e) en har vært hos.

Ved konsultasjon kan en ha formulert seg litt klønete, legen kan ha misforstått, journalen kan ha vært dårlig/mangelfullt ført, osv osv osv. Slike journaler bruker NAV som dokumentasjon, noe som kan få konsekvenser for deg mange år etter legebesøket.

Så - jeg skriver alltid notater før jeg går til lege. Prøver å legge fram det jeg vil si i punkter. Men det er likevel ikke sikkert journalen speiler det jeg sier.

Kanskje en digresjon - men svært viktig å være klar over.

skriveleif :-)

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

Jeg er spent på om du klarer å skrive de ordene en gang til etter å ha lest denne:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1320342

Omtalen av boka:

''Boken er en avsløring av det totalitære system, og et forsvar for individets rettigheter. Handlingen er lagt til et dystert bysamfunn hvor Store Bror alltid ser deg og Tankepolitiet leser innbyggernes tanker. Hovedpersonen Winston Smith er i stor fare. Hukommelsen hans fungerer fortsatt, stikk i strid med styresmaktenes retningslinjer. Deres mål er å oppnå kontroll over innbyggernes bevissthet og følelser, over fortid og fremtid.''

Jeg føler at det er litt langt fram før vi kan si at NAV er tankepoliti... He-he.

Skrevet

Omtalen av boka:

''Boken er en avsløring av det totalitære system, og et forsvar for individets rettigheter. Handlingen er lagt til et dystert bysamfunn hvor Store Bror alltid ser deg og Tankepolitiet leser innbyggernes tanker. Hovedpersonen Winston Smith er i stor fare. Hukommelsen hans fungerer fortsatt, stikk i strid med styresmaktenes retningslinjer. Deres mål er å oppnå kontroll over innbyggernes bevissthet og følelser, over fortid og fremtid.''

Jeg føler at det er litt langt fram før vi kan si at NAV er tankepoliti... He-he.

''Jeg føler at det er litt langt fram før vi kan si at NAV er tankepoliti... He-he.''

Boken er en sci-fi som skisserer ekstremvarianten av hvordan et tenkt fremtidig samfunn kan se ut om f.eks. alle de data vi nå så villig oppgir om oss selv til forskjellige etater, nettsteder etc. blir misbrukt av et totalitært regime.

Jeg tror ikke hensikten med boken er at vi skal alt bokstavelig, men bli litt bevisst på hva vi aksepterer at lagres om oss.

Skrevet

Her er det snakk om at samfunnets penger skal brukes riktig. Da må de selvsakt ha mulighet til å sjekke ut litt. Det bør de også gjøre. Gjerne i større grad enn i dag!

Jeg får bare barnetrygd jeg da. Og jeg har barn. Så da er det ingenting å skjule.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...