Gå til innhold

Neste år

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Og jeg skal ta høstrengjøringen av vinduene før det blir -10. Får satse på kakelinna (eller - tenke at ingen ser vinduene i julen uansett).

Jeg stemmer for at ingen vil se at vinduene ikke er pussset jeg. Satser iallefall på det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal ta høstrengjøringen av vinduene før det blir -10. Får satse på kakelinna (eller - tenke at ingen ser vinduene i julen uansett).

I julen bør man ikke ha gjester før etter solnedgang!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julen bør man ikke ha gjester før etter solnedgang!! :-)

Enig i det. Men husker på gemalens slektninger fra landet (som tar julen rimelig seriøst) som pleier å komme på besøk meget tidlig på ettermiddagen i romjulen. Og da er solstrålene nådeløse.... Men det får vel stå sin prøve; de har for lengst forstått at jeg ikke har intensjoner om å konkurrere med dem i disiplinen jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, derfor skjønner jeg ikke at den står der, bare glemte dere den da eller?

Vi har heller ikke rotet oss til å ta den inn ennå og nå er vel duken så stivfrossen at den brekker om vi prøver... Så den får stå til kakelinna evt. kommer, og kommer ikke den får den stå til våren og håpe at det ikke blir så mye snø i vinter at duken ryker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det. Men husker på gemalens slektninger fra landet (som tar julen rimelig seriøst) som pleier å komme på besøk meget tidlig på ettermiddagen i romjulen. Og da er solstrålene nådeløse.... Men det får vel stå sin prøve; de har for lengst forstått at jeg ikke har intensjoner om å konkurrere med dem i disiplinen jul.

*knegg*

Jeg husker forresten en eldre dame (75+) jeg engang satt ved siden av på fly, som presterte å si "Forleden, da jeg tok min månedlige vindusvask, da..."

Dette var ganske sjokkartet opplevelse for meg ;-) Enda verre var det da vi for ikke så lenge siden kunne lese på dol om en som foretok _ukentlige_ vindusvask, men riktiignok kun innvendig...,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det samme om hagemøblene på verandaen, år etter år...

I år har gubben stått og sett ut av kjøkkenvinduene på verandaene til naboene: De har ikke ryddet inn *sett inn passende*, de der har ikke tatt inn *sett inn noe annet*, de der borte har heller ikke...

Blir spennende om han husker godfølelsen til neste høst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det samme om hagemøblene på verandaen, år etter år...

I år har gubben stått og sett ut av kjøkkenvinduene på verandaene til naboene: De har ikke ryddet inn *sett inn passende*, de der har ikke tatt inn *sett inn noe annet*, de der borte har heller ikke...

Blir spennende om han husker godfølelsen til neste høst...

''Vi har sagt det samme om hagemøblene på verandaen, år etter år...''

Det er nesten verre om det gjelder blomstene! ;-)

Som et eldre ektepar der jeg vokste opp: ingen hadde så flotte blomster i beddet ute, og fruen i huset ble stadig observert der hun vannet og stelte.

Helt til en høststormen satte inn litt i tidligste laget et år, og fruen ble observert der hun plukket opp bortblåse silkeblomster med stilk langt borte... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg*

Jeg husker forresten en eldre dame (75+) jeg engang satt ved siden av på fly, som presterte å si "Forleden, da jeg tok min månedlige vindusvask, da..."

Dette var ganske sjokkartet opplevelse for meg ;-) Enda verre var det da vi for ikke så lenge siden kunne lese på dol om en som foretok _ukentlige_ vindusvask, men riktiignok kun innvendig...,-)

Ja, ikke så lenge siden noen snakket om den ukentlige - jeg rister omtrent på hodet. Men, men - jeg gjør antakelig ting hver uke som andre synes er unødvendig (dog i mine øyne morsommere), så om noen har vindusvask som tidtrøyte eller hobby får de få lov til dét! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så lenge siden noen snakket om den ukentlige - jeg rister omtrent på hodet. Men, men - jeg gjør antakelig ting hver uke som andre synes er unødvendig (dog i mine øyne morsommere), så om noen har vindusvask som tidtrøyte eller hobby får de få lov til dét! :)

Hm. her i huset er det årlige.. Som regel om våren. Hvis ikke jeg husker på å be om det det når den polske engelen min er innom, men hun tar bare innvendig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...