Gjest Barnehelse Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Våre tvillinger ble født tre mnd for tidlig (gutt/jente) De er nå 9 år gamle. I den senere tid har vår datter klaget på forsterket hørsel og synsforstyrrelser. Hun forklarer det som at alle lyder blir sterkere, når vi snakker normalt til henne sier hun at vi roper. Alt hun ser på går fort. hun kan bla en side i en bok og det virker for henne som om hun blar fort. når vi går ved siden av henne sier hun at vi ikke må løpe. Dette har til nå forekommet om natten.Hun forteller oss at hun våkner av at alt i kroppen går så fort og når hun vekker oss sier hun ikke rop sånn. Hun fortalte i dag at det smme hadde skjedd på skolen. hun kunne høre alle mye tydligere og alt gikk fortere. De får daglig vitamintilskudd,omega 3+6 og Collet vitaminbjørner. Vi gir dem et variert kosthold med fisk minst en gang i uken. Det er ingen familiære problemer og hun blir ikke mobbet på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Barnet er tvilling, for tidlig født,jeg har ingen opplysninger om tidligere utvklingsforstyrrelse eller nevrlogisk sykdom eller symptomer/tegn på skade etter den for tidlige fødsel. Symptomene barnet beskriver er ikke konstant tilstede,hittil er de kommet om natten.Jeg har vanskelig for å forklare bildet som en nevrologisk sykdom, men barnets opplevelse er reell,men jeg vil først lete etter psykiske mekanismer bak symptombildet. Jeg synes hun skal undersøkes av barnelege, evt ved barneavdelingen der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billaa Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Per H Finne, de gjentar Dem selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til 4, vest i landet Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Dette høres ut som meg selv, slik jeg er i perioder. Det er få, eller rettere sagt ingen som skjønner hvordan dette arter seg for meg, og det er frustrerende. For det er så _intenst_ når det er sånn. Så for all del ikke bagatelliser det. Jeg blir glad for at dere tar det alvorlig, og spør barnelegen her. Men må si jeg blir frustrert over mange legers holdning når de ikke forstår problemstillingen. Da MÅ det liksom være psykisk. Jeg ble også henvist til psykiatere, men begge var 100 % sikre at det ikke feilte meg noe der. Kan heller ikke begripe hvorfor han sier barnelege, når det kan tyde på noe nevrologisk. Jeg ville fått henne henvist direkte til en nevrolog - en _flink_ nevrolog. (Stor forskjell på de, jeg har vært til mange). Jeg håper de tar det seriøst. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen diagnose. Jeg fikk imidlertid flere "forslag", det ene var Basilarismigrene, og et annet var Trigeminusnevralgi. Jeg har begge deler, sammen med andre svikter i sentralnervesystemet. Men vet ikke hva disse forstyrrelsene kommer av. Jeg har også ME. Alt dette er nevrologisk, og disse forstyrrelsene er også det. Hos meg. Må understreke at jeg ikke sier at det er slik hos henne, men slik du beskriver hennes opplevelser, er det svært likt mine. Jeg får størst utslag av dette når jeg er sliten, når det skjer mye rundt meg osv. Prøv å la henne hvile maksimalt, ta henne gjerne ut av skolen en ukes tid, og bare la henne være hjemme og gjøre "ingenting". Se om det kan hjelpe. I så fall vet dere til senere at hun har lav terskel for stress - som kan være en forstyrrelse i det sympatiske nervesystemet. Og kroppens reaksjon på adrenalin. Min "medisin" mot dette er altså et ekstremt rolig liv. Og viktig at hun unngår å bli redd. I mitt tilfelle (igjen ), er det ikke farlig. Det kan jeg si fordi jeg har hatt det slik, i større eller mindre grad, over svært mange år. Noen ganger forsvinner det helt, for så å komme tilbake. Håper dere får hjelp, og lykke til til henne. Hører gjerne hvordan det går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.