laban Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ''Nå er de så store at de får skrapelodd-kalendre med pengegevister'' Vi snakket om det akkurat på jobben. Mine kollegaer har det, men jeg har så lite selvdisiplin at om jeg skulle hatt en slik, hadde jeg åpnet alle lukene på en dag ;-) Jeg har en selv, og det hender jeg glemmer å skrape den om morgenen. Men jeg og barnefaren er helt på null når det gjelder spill. Har verken spillkort eller tro på at penger noen gang vil komme ramlende på den måten. Tidligere slengte jeg kanskje inn en uregistrert kupong to ganger i året, men nå går jo ikke det lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har en selv, og det hender jeg glemmer å skrape den om morgenen. Men jeg og barnefaren er helt på null når det gjelder spill. Har verken spillkort eller tro på at penger noen gang vil komme ramlende på den måten. Tidligere slengte jeg kanskje inn en uregistrert kupong to ganger i året, men nå går jo ikke det lenger. ''Men jeg og barnefaren er helt på null når det gjelder spill'' Det samme her, men om jeg hadde hatt, kunne jeg ikke holdt meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 En pakkekalender skal ikke inneholde digre/dyre ting. En blyant er helt OK. Eller et viskelær. Jeg kjøper noen ganger litt klær. I år er det vel 3 truser med. Men det er fordi ho trenger truser. (Eller en genser eller bukse om ho hadde trengt det) Jeg legger også inn litt hobbyting slik at vi kan lage julekort osv. I dag ble det diger gave her. Flaxjulekalender til 50,-. På julaften blir det også ofte litt ekstra. Ellers ligger det stort sett på ca. 10,- dersom det ikke er noe spesielt ho trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hadde de hatt så store forventninger og vist tydelig misnøye over hva de fikk, hadde jeg kutta ut hele pakkekalenderen. Det hadde jeg hverken hatt råd eller tid til. Da skulle de heller fått valg seg hver sin ferdige kalender. Her har jeg kjøpt en pose fox, dessuten 4-5 griseflax-lodd, en mappe til skolepapirer, en hobbypakke fra pandouro, julenissesjokolader (små), en fin skjorte til jul og slike ting. Har brukt penger på ting han alikevel skulle få før jul i tillegg til litt snop. De får jo tross alt julegaver også, kan ikke bruke tusenlapper på kalender, jeg har iallefall ikke råd til det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg blir så provosert av slik utakknemlighet at jeg hadde droppet hele pakkekalenderen. Min eldste klaget voldsomt et år, og fikk da klar beskjed om at neste år blir det ferdigkjøpt kalender. H*n fikk velge en selv, og det var visst en enda større skuffelse enn mors hjemmelagde gitt. Etter det har vi ikke hatt noen klager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Hadde de hatt så store forventninger og vist tydelig misnøye over hva de fikk, hadde jeg kutta ut hele pakkekalenderen. Det hadde jeg hverken hatt råd eller tid til. Da skulle de heller fått valg seg hver sin ferdige kalender. Her har jeg kjøpt en pose fox, dessuten 4-5 griseflax-lodd, en mappe til skolepapirer, en hobbypakke fra pandouro, julenissesjokolader (små), en fin skjorte til jul og slike ting. Har brukt penger på ting han alikevel skulle få før jul i tillegg til litt snop. De får jo tross alt julegaver også, kan ikke bruke tusenlapper på kalender, jeg har iallefall ikke råd til det :-) Hei! Ja vi får bare si klarere i fra, de ble fornøyde i dag da, kanskje husker de hva som skjedde i fjor, min datter fikk nemlig dårlig samvittighet da jeg gikk og kjøpte klær, på en måte ville hun det, mens en annen del av henne skjønte at noe var galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg blir så provosert av slik utakknemlighet at jeg hadde droppet hele pakkekalenderen. Min eldste klaget voldsomt et år, og fikk da klar beskjed om at neste år blir det ferdigkjøpt kalender. H*n fikk velge en selv, og det var visst en enda større skuffelse enn mors hjemmelagde gitt. Etter det har vi ikke hatt noen klager. Hei! Takk for at flere har opplevd dette, ja jeg må nok si i fra, men i dag gikk det bra:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg kommer relativt billig fra det, da vi resirkulerer det meste av kalendergavene år for år. Men en del jobb er det, da vi har ganske mange aktiviteter puttet i den (skogstur, kino, baking av ymse slag, juleverksted, +++) Vi har 24 julekrybbefigurer som kommer hvert eneste år - og ungene mine elsker det. I tillegg "resirkulerer" vi andre ting som har med jule å gjøre (bøker, filmer, lydbøker, CD-plater, m.v.). Jeg er helt sikker på at ungene ville ha syns det var enda mer stas å få leker e.l., men vi har bestemt oss (som mange andre) at adventskalenderen ikke skal innehold 24 julegaver ..... men heller være en hyggelig førjulstradisjon, hvor vi teller ned mot høytiden. ''I tillegg "resirkulerer" vi andre ting som har med jule å gjøre (bøker, filmer, lydbøker, CD-plater, m.v.).'' Det var jammen en god idé! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ''Men min mann er en av dem som får et slikt inntektspåslag fordi han er medeier i et firma, så det ser jo ut som om han tjener mye mer enn han egentlig gjør...'' Så det er dét han har innbilt deg ;-) ;-) Nå er det faktisk meg som tar selvangivelsen hans, så jeg burde jo egentlig latt være å overføre halvparten av lånerentene til hans selvangivelse og sagt at "er det først trykt på min selvangivelse, så har myndighetene bestemt at det skal være sånn" ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei! Tusen takk for flere tips, jeg må fylle i de andre posene i dag, det ser ferdig ut, men er ikke det. Jeg tenkte jeg kan dra til Teknisk museum i dag de har masse småtteri i sin butikk i tilknytning til museet, så slipper jeg kjøpesenteret. Men reflex rødnese... hva er det? Jeg kan jo dra til Vita også, men da må jeg på et senter. teknisk museum hørtes lurt ut - det tenkte jeg ikke på. Rødnesedagen er en sånn tv-aksjon som ikke er på NRK. Og til denne innsamlingsaksjonen selges det også reflekser meg påtrykk som viser at man har støttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 teknisk museum hørtes lurt ut - det tenkte jeg ikke på. Rødnesedagen er en sånn tv-aksjon som ikke er på NRK. Og til denne innsamlingsaksjonen selges det også reflekser meg påtrykk som viser at man har støttet. Hei! ja vel, hva er det innsamling for, beklager jeg burde kanskje vist det /husket det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei! ja vel, hva er det innsamling for, beklager jeg burde kanskje vist det /husket det? neida - man kan ikke følge med på alt :-) Jeg aner ikke hva overskuddet av rødnesedagen går til.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis ungene blir misfornøyde med å gå gaver, så får du fortelle dem at alternativet er å ikke få noen ting!!! Ungene bør være kjempeglade for at vi kjøper inn, pakker inn og henger opp 24 pakker til dem hvert eneste år - i tillegg til julegaver og bursdagsgaver Mine har til nå ikke ytt noe mishag, selv om gaven har vært liten. Jeg benytter kalendergaven gjerne til å gi dem strømpebukser, luer, votter osv - ting jeg uansett hadde kjøpt til dem. Mellomste trengte ny linjal, så alle 3 får en 15 cm linjal i kalenderen. Det er noen dager med 3-4 drops. Det er en dag med en tyggegummipakke. Og julaften får de hver sin bok tilpasset dem. Gavene varierer i kostnad fra 2-3,- til 250,-, men de aller fleste gavene koster godt under 20,- som er en grense jeg har satt selv. Det blir for dyrt å kjøpe dyre gaver hver eneste dag Jeg tror du bør ta en prat med ungene dine, Madelenemie, og fortelle dem litt om livets realiteter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis ungene blir misfornøyde med å gå gaver, så får du fortelle dem at alternativet er å ikke få noen ting!!! Ungene bør være kjempeglade for at vi kjøper inn, pakker inn og henger opp 24 pakker til dem hvert eneste år - i tillegg til julegaver og bursdagsgaver Mine har til nå ikke ytt noe mishag, selv om gaven har vært liten. Jeg benytter kalendergaven gjerne til å gi dem strømpebukser, luer, votter osv - ting jeg uansett hadde kjøpt til dem. Mellomste trengte ny linjal, så alle 3 får en 15 cm linjal i kalenderen. Det er noen dager med 3-4 drops. Det er en dag med en tyggegummipakke. Og julaften får de hver sin bok tilpasset dem. Gavene varierer i kostnad fra 2-3,- til 250,-, men de aller fleste gavene koster godt under 20,- som er en grense jeg har satt selv. Det blir for dyrt å kjøpe dyre gaver hver eneste dag Jeg tror du bør ta en prat med ungene dine, Madelenemie, og fortelle dem litt om livets realiteter Hei! Ja jeg er enig i det. Jeg har vært litt hard for jeg syns det blir litt for voldsomt, og etter å ha skrevet med dere, slik at i morgen får min datter er griseflax lodd etter 2 dager med rouge og mascara og en dag med tyggegummi Hun klagde ikke , jeg håper det kompenserte med sminke. Slik at det varierer fra en dag med lite til en dag med større. heldigvis mine sønner med asperger klager aldri, de er mer fornuftige der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei! ja jeg tror truser er pinlig. He he :-) Her får ale truser i løpet av kalenderperioden, og det er supert. Også for 14åringen. ! år er det ikke merketruser heller ( de har fått BB og Kari Traa når jeg har kommet over noen tilbud). Pinlig har de aldri følt at det var Jeg samler kalendergaver hele året, og noen dager er det faste ting. Lillejulaften er det litt julepynt, en dag er det tannkost (!) og godteri kun på julaften. I dag fikk de ullundertøy, det er grisekaldt ute og de måtte ha påfyll uansett. 14 åringen får vesker, strømper, smykker ol som hun skal ha til julballet og en dag får alle tre en pengesum som skal gå til julagaver til vennene. 8 åringen fikk yatzy i går og de spilte hele dagen :-) Jeg kjenner presset, men bruker mye tid på å forklare. Datteren vår får også bunad i gave fra oss foreldrene til konfirmasjonen( pluss festen!). Vi har ikke sagt noe om at hun skal ha noe annet... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.