Gjest Over stokk og stein Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Trenger virkelig ungene kalendere som koster flere hundre kr? Synes at vi bruker nok penger i jula som det er. Men det er min mening da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei det trenger de ikke- men hos oss har pakkekalenderen blitt en tradisjon som barna setter stor pris på og gleder seg til. Ref. innlegg lengre ned. Det trenger ikke å bli så dyrt, det er jo spenningen med hver enkelt pakke og nedtellingen som er hyggelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har ikke vokst opp med pakkekalender, og det gjør ikke femåringen min heller. Det ER mulig at jeg ville introdusert henne for det dersom jeg ikke hadde hatt tre stebarn som jeg da også hadde måttet fikse presanger til minst halve desember 24 smågaver kan være overkommelig, men 24x4 blir vel noe sånt som 96, og det synes jeg blir i overkant... Femåringen får Littlest Petshop-kalender i år, samt sjokoladekalender fra farmora OG Månetoppen barne-tv-kalender. Det holder i massevis... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Vi har såpass små barn at vi ikke har begynt med kalender ennå. Jeg holder igjen så lenge jeg kan. Men neste år blir det kanskje kalender. Da blir det en felles kalender for hele familien, så det går på rundgang å åpne den. Gavene blir da noe som skal deles, enten en opplevelse (bake pepperkaker, pynte pepperkakehus, sånne ting) eller en liten sjokoladebit til hver. Hver familie må få ha sine tradisjoner, og jeg er selv vokst opp med "vanlig" pakkekalender, men jeg blir rett og slett litt uvel ved tanken på alle tingene man skal kjøpe til en sånn kalender. Vi har ting nok her i huset om vi ikke skal fylle opp med 24, 48 eller 72 ting til i løpet av en eneste måned, i tillegg til julegavene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har ikke vokst opp med pakkekalender, og det gjør ikke femåringen min heller. Det ER mulig at jeg ville introdusert henne for det dersom jeg ikke hadde hatt tre stebarn som jeg da også hadde måttet fikse presanger til minst halve desember 24 smågaver kan være overkommelig, men 24x4 blir vel noe sånt som 96, og det synes jeg blir i overkant... Femåringen får Littlest Petshop-kalender i år, samt sjokoladekalender fra farmora OG Månetoppen barne-tv-kalender. Det holder i massevis... Hei! Ja når jeg ser de ferdige kalenderne så angrer jeg på at jeg innførte pakkekalender. Jeg må lage 120 gaver, men jeg kjøpte gaveposer i år, så det går fortere enn å pakke inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Ja jeg er enig med deg. Men jeg er vokst opp selv med pakkekalender, dvs ikke pakker hver dag, noen dager var det f.eks en mandarin eller en twist. Men det er virkelig gode minner! Bare jeg tenker på det kan jeg kjenne spenningen og gleden i magen:-) Mine barn har pakkekalender for første gang nå i år, de er 4 og 6, og det var først i fjor at eldste begynte å registrere at det var noen som hadde kalendere. Jeg ventet bevisst til de var store nok til å skjønne hva det gikk ut på. Jeg har fylt kalenderen delvis med ting de hadde fått uansett, som tannbørster og ullsokker og lignende, men også små såper og plasterpakker, et par av de minste legopakkene og noen minipuslespill. Lørdagene får de lørdagsgodtet sitt, som de uansett hadde fått.To dager får de noe dyrt, da får de en bok på deling. Lille julaften får de hver sin juletrepynt siden vi skal pynte juletreet, og julaften får de hvert sitt rompeakebrett. Tilsammen utgjør det jo noen kroner, men samtidig føler jeg ikke at det er SÅ mye utenom hva de ellers hadde fått..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Selvsagt trenger de ikke det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.